استقلال صفر - پرسپولیس یک/ سیدحسین در شهرآورد، برای استقلال بدآورد!

استقلال صفر - پرسپولیس یک/ سیدحسین در شهرآورد، برای استقلال بدآورد!

وبسایت رسمی فوتبالی- پرسپولیس موفق شد دربی هفته چهارم را به نفع خود به پایان برساند. 

به گزارش فوتبالی، در قالب هفته چهارم لیگ برتر ایران، تیم های پرسپولیس و استقلال شهرآورد تهران را برگزار کردند که در نهایت این پرسپولیس بود که سه امتیاز حساس این مسابقه را بدست آورد. 

استقلال تهران – پرسپولیس تهران – ساعت16- ورزشگاه آزادی تهران

داور: موعود بنیادی فر/ کمک ها: محمدرضا منصوری – حسن ظهیری/ کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی – سیدعلی میرغفاری/ داور چهارم: سعید علی نژادیان/ ناظر داوری: حسین عسگری

ترکیب استقلال
حسین حسینی، وریا غفوری، محمد دانشگر، عارف غلامی(85- علی دشتی)، سیاوش یزدانی، میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی(85- محسن کریمی)، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند(69- مهدی قائدی) و مرتضی تبریزی
سرمربی: استراماچونی

ترکیب پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری، مهدی شیری(64- بشار رسن)، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، وحید امیری(80- مهدی عبدی)، علی علیپور، جونیور براندائو(69- فرشاد احمدزاده)
سرمربی: گابریل کالدرون

کارت زرد
استقلال: علی کریمی(30) - مرتضی تبریزی (42) - داریوش شجاعیان (75) - علی کریمی (89) - عارف غلامی (92)
پرسپولیس: محمدحسین کنعانی‌زادگان(42) - فرشاد احمدزاده (92) - سیامک نعمتی (92) - مهدی ترابی (97) 

کارت قرمز
استقلال: 
علی کریمی (89)

شرح گل
گل اول برای پرسپولیس توسط مهدی عبدی (81): 
روی تعلل مدافعان استقلال و یک غافل گیری بازیکن تازه وارد پرسپولیس، عبدی، توپ را به تیر دروازه کوبید و پس از برخورد به حسینی دروازه استقلال باز شد. 

دقایق حساس
نیمه اول
دقیقه 7:
شوت از راه دور مسعود ریگی در آستانه ورود به کنج دروازه در اختیار بیرانوند قرار گرفت.
دقیقه 11: ارسال محمد انصاری روی یک ضربه کاشته از سمت چپ، در دهانه دروازه با اثرگذاری جونیور به بیرون رفت.
دقیقه 16: روی یک حرکت ترکیبی از بازیکنان استقلال، در نهایت تبریزی در موقعیتی ایده‌آل توپ را از شش قدم به کنار دروازه کوبید. هرچند داور، این صحنه را آفساید تشخیص داد.
دقیقه 24: شوت پای چپ علیپور از پشت محوطه جریمه استقلال، با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 26: فرار شجاعیان با خطای شجاع خلیل زاده و اعلام پنالتی از سوی داور همراه شد.
دقیقه 28: ضربه پنالتی را علی کریمی به سمت راست بیرانوند زد و این دروازه بان پنالتی را دفع کرد. در ادامه هم شوت تبریزی روی ریباند به بیرون رفت.
دقیقه 50: ارسال مهدی ترابی از سمت چپ روی یک ضربه کاشته، با ضربه سر علیپور با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.
خلاصه نیمه اول:
استراماچونی با به کارگیری سه مدافع مرکزی و دو پیستون در جناحین، امکان نفوذ پرسپولیس از هر دو جناح را به حداقل رساند. همچنین آبی‌پوشان چشم به ضد حملات دوخته بودند. تا دقیقه 30 بازی در این نیمه و ضربه پنالتی کریمی که توسط بیرانوند مهار شد، بازی متعادل و با ریتم مناسبی پیگیری می‌شد. اما پس از آن بیشتر با حواشی درآمیخت و روند بازی به کندی پیش رفت و کمتر موقعیتی روی دروازه ها شکل گرفت. 

نیمه دوم
دقیقه 50: روی تعلل حسینی روی یک شروع مجدد براندائو پاس او را قطع کرد ولی نتوانست توپ خوبی را برای علیپور محیا کند و موقعیت برای پرسپولیس از دست رفت.
دقیقه 52:
نفوذ تبریزی با خروج بیرانوند و پاس ضعیف او همراه شد و ریگی که قصد داشت توپ را از بالای سر بیرانوند وارد دروازه کند موفق به این کار نشد.
دقیقه57: روی یک ضربه کرنر و در دهانه دروازه استقلال روی تیر دوم، خلیل زاده نتوانست دروازه را باز کند.
دقیقه 87: شوت علی کریمی از داخل محوطه جریمه پس از برخورد به مدافعان به کرنر رفت.
خلاصه نیمه دوم:
در این نیمه موقعیت های کمی روی دروازه ها شکل گرفت و در نهایت پرسپولیس روی غفلت مدافعان و دروازه بان استقلال موفق شد یک گل حساس و سه امتیازی به ثمر برساند. نکته مهم در این نیمه تعویض های موثر در روند بازی توسط کالدرون بود. او با بیرون کشیدن شیری و ورود بشار رسن و احمدزاده به بازی تمرکز تیمش را از جناحین به عمق دفاع استقلال معطوف کرد و در نهایت هم تعویض طلایی این مربی، عبدی، گل سه امتیازی بازی را به ثمر رساند. 

7413