مقصر بدترین نتیجه زیدان و باخت رئال پس از 13 سال چه کسی بود؟

مقصر بدترین نتیجه زیدان و باخت رئال پس از 13 سال چه کسی بود؟

سایت رسمی فوتبالی - از آخرین باری که رئال مادرید رقابت های لیگ قهرمانان را با شکست آغاز کرده بود 13 سال می گذرد و باخت دیشب برابر پاریسن ژرمن بدترین نتیجه این تیم تحت هدایت زیدان نیز بود. 

به گزارش فوتبالی، صبح روز پنج شنبه سوالی که بیشتر هواداران مادرید از خود می پرسیدند این بود که اگر امباپه، نیمار و کاوانی در ترکیب پاریس حضور داشتند، شرایط چقدر بدتر می شد؟ بسیاری بر این باور هستند که بار اصلی این شکست بر دوش زیدان، هازارد و تیبو کورتواست. اولین نکته درباره هازار زمانی مشخص شد که این بازیکن در دیدار برابر لوانته به زمین آمد و حضور او در زمین مصادف شد با عملکرد ضعیف رئال مادرید برابر حریف خود و کار تا جایی پیش رفت که زیدان پس از بازی تاکید کرد که هازارد به جلسات تمرینی بیشتری نیاز دارد. علیرغم علاقه زیادی که به حضور این بازیکن در ترکیب ثابت وجود دارد به نظر می رسد هنوز زمان درست برای انجام این کار نرسیده است. او در بازی شب گذشته نیز تلاش زیادی داشت اما بارها با توپ به محوطه جریمه رسید و در آنجا توپ را از دست داد. بدنساز رئال مادرید باید او را بیش از پیش آماده کند و زیدان باید راهی برای گرفتن بازی خوب از این بازیکن پیدا کند. 

کوتورا روی گلی که از آنخل دیماریا خورد به وضوح مقصر بود و عجیب تر اینجاست که در فصل جدید هنوز موفق به ثبت کلین شیت نشده است. به نظر می رسید که شرایط او به جای پیشرفت در حال پسرفت است و فشارها باعث شده که اعتماد به نفس این بازیکن کاهش پیدا کند. از سوی دیگر در طرف دیگر میدان کیلور ناواس حضور داشت که به خاطر انتخاب کورتوا به عنوان دروازه بان اول از رئال جدا شده و به پی اس جی رفته بود و همین کمی کار را برای این بازیکن سخت تر از قبل می کرد. 

اما شرایط درباره زیدان متفاوت است. چطور می توان به یک مربی که سه بار متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده، شک کرد؟ شاید این یک سوال باشد اما حالا بسیاری از هواداران رئال مادرید بر این باور هستند که شاید آن موفقیت ها بیشتر به دلیل حضور کریستیانو رونالدو بوده است. حالا زیدان بیشتر از هر زمان مورد سوال قرار گرفته و همه در انتظار دیدن واکنش های او در بازی هستند. اولین تعویض او شب گذشته در حالی انجام شد که تنها 20 دقیقه تا پایان بازی فرصت مانده بود و این باعث ناراحتی بسیاری از هواداران شد. 

مشکل دیگر رئال مادرید غیبت راموس در خط دفاعی این تیم است. این بازیکن به نسبت سال های گذشته افت کرده و با انتقاداتی نیز مواجه شده اما غیبت او در خط دفاعی رئال مادرید کار را بسیار برای این تیم سخت می کند. حضور راموس در زمین اهمیت بسیاری برای تیم اسپانیایی دارد و شرایط را برای سایر بازیکنان نیز آسان تر می کند. مادرید در 5 بازی اخیر خود که در غیاب راموس انجام شده، برابر یوونتوس، زسکا مسکو ( رفت و برگشت )، آژاکس و پاریسن ژرمن شکست خورده است. آنها در غیاب این بازیکن بسیار عمقی دفاع می کنند و هیچ بازیکنی توانایی رساندن توپ به خط حمله را ندارد. 

دیگر اتفاقی که شب گذشته در زمین بسیار به چشم آمد شکاف بین خط دفاع و مهاجمان رئال مادرید بود. پس از این که توپ به مدافعان رئال می رسید شرایط برای رساندن آن به کریم بنزما، گرت بیل و ادن هازارد بسیار سخت می شد. تونی کروس و کاسمیرو توسط هافبک های پاریسن ژرمن احاطه شده بودند و مدافعان وسط رئال نیز نمی توانستند چندان از منطقه خود دور شوند. مقصر شناختن کسی در این داستان سخت است. اما به نظر می رسد که زیدان دلایل خوبی برای اصرار در خرید پوگبا داشت. از سوی دیگر سوال هواداران رئال این است که چرا هیچ برنامه دوم و سومی برای رهایی از این شرایط وجود نداشت. رئال مدیر ورزشی ندارد و این شاید در عدم حضور هافبک های جدید و تازه نفس در ترکیب این تیم به چشم بیاید. 

1070