تیام: با استقلال اوج لذت در آسیا را تجربه کردم

تیام: با استقلال اوج لذت در آسیا را تجربه کردم

وب سایت رسمی فوتبالی- مامه تیام بازیکن سابق استقلال که محبوبیت زیادی در میان هواداران این تیم دارد ابراز امیدواری کرد که شاید روزی به ایران و به استقلال بازگردد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه خبر ورزشی، سفر مديرعامل استقلال به امارات بار ديگر نام مهاجم سنگالی اسبق اين باشگاه را در صدر اخبار اطراف اردوی اين تيم قرار داد. مامه تيام هنوز هم به بازيكنی غير قابل جايگزين در ذهن طرفداران استقلال تبديل شده چون از روزی كه چمدان ها را برای كوچ به امارات بست هيچ خريدی نتوانست كارايی او را در خط حمله آبی ها داشته باشد. اين بازيكن كه در حال حاضر به عنوان خريد سه ميليون دلاری كاظم پاشا با پيراهن شماره 11 در سوپر ليگ تركيه به ميدان می رود، در گفت وگویی كوتاه پيرامون توافق مالی عجمان با استقلال، مرگ بانوی طرفدار استقلال، بازی در تركيه و احتمال بازگشت به تهران صحبت كرد كه گزيده ای از آن را می خوانيد.

استقلال‌ از‌ کنار‌ من‌ به‌ پول‌ خوبی رسيد
من هيچ اطلاعی از توافق مالی استقلال و عجمان پيرامون انتقالم به تركيه ندارم و نمی دانم سفر مديرعامل باشگاه به دبی پيرامون چه مسائلی است. تنها چيزی كه می توانم به صراحت بگويم اين است كه استقلال از كنار من به پول خوبی رسید حتی بيشتر از رقمی كه برای عقد قرارداد با من هزينه كرده بود.

بايد‌ از امارات‌ می رفتم
يك سال حضور در فوتبال امارات تجربه مفيد ديگری در دوران حرفه ای من بود. بعد از اين يك سال به اين نتيجه رسيدم فوتبال اين كشور نمی تواند خواسته های من را اجابت كند چون من در فوتبال ايران و با پيراهن باشگاه استقلال اوج لذت و موفقيت در آسيا را تجربه كرده بودم.

فسخ‌ قرارداد‌ با‌ عجمان
روزی كه با عجمان بر سر فسخ قرارداد 500 هزار دلاری به توافق رسيدم پيشنهادات زيادی از همان حاشيه خليج فارس داشتم كه جدی ترين آن از عربستان و قطر بود اما تصميم گرفته بودم دوباره به اروپا برگردم و كاظم پاشا اين فرصت را در اختيار من گذاشت. پيشنهادی كه نمی شد به آن پاسخ منفی داد و  اصلا اين حرفی كه می گويند من از عمد فسخ كردم تا پول زيادی به عجمان و استقلال نرسد، درست نيست.

خريد‌ کوآرشما سورپرايز بزرگی بود
هم تيمی شدن با بهترين بازيكنان دنيا آن هم در كاظم پاشا سورپرايز بزرگی بود از جمله ريكاردوكوآرشما پرتغالی كه اتفاقاً در جام جهانی يكی از زيباترين گل های جام را وارد دروازه تيم ملی ايران كرد. خوشحالم می توانم در كنار كوآرشما تجربيات جديدی كسب كنم و همچنان بياموزم.

با‌ رفقای استقلالی در ارتباطم
هنوز هم با چند بازيكن استقلال ارتباط نزديكی دارم. اين ارتباط دو طرفه است و تا جايی كه بتوانم آنرا حفظ می كنم چون درمدت حضورم درتهران اين رفقا خيلی هوای من را داشتند. البته برخی طرفداران هم هنوز به من ابراز محبت می كنند كه خوشحالم فراموشم نكردند.

 خبر فوت سحر دلخراش بود
شنيدن ماجرای اتفاقی كه برای دختر طرفدار استقلال افتاد واقعاً عذاب آور بود و هيچ جوری نمی توانستم هضم كنم كه يك طرفدار دختر برای اينكه در ورود به استاديوم با محدوديت روبه رو شده اين گونه خودسوزی كرده است. مرگ سحر خيلی دلخراش بود و وظيفه ام ايجاب می كرد با خانواده اش از راه دور ابراز همدردی كنم.

شايد‌ روزی برگشتم
من خاطرات بسيار شيرين و فراموش نشدنی در ايران داشتم كه هيچ وقت نمی توانم آنها را از ذهنم خارج كنم. طرفدارانی خونگرم و دوآتشه كه با برد و باخت تيم محبوب شان می خنديدند و اشك می ريختند. نمی دانم در مسير حرفه ای فوتبالم دوباره فرصت اين را داشته باشم كه برای آنها بازی كنم يا نه؟ اما مسلماً اين يكی از برنامه هايی خواهد بود كه هميشه در ذهنم زنده نگه می دارم.

4344