مورینیو: من واقعا به مسی مدیونم

مورینیو: من واقعا به مسی مدیونم

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال در گفتگو با خبرگزاری افه در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است. او در کمال آرامش و شاد و خوشحال این گفتگو را انجام داد. او کاملا طبیعی به تمجید از رقبای همیشگی اش پرداخته و از لیونل مسی تعریف و  تمجید کرده است. این گزیده ای از صحبتهای جذاب مورینیو است:

*دلتنگی برای لالیگا و اسپانیا: مادرید، میلان، لندن، پورتو..هرزمان وقتی به هریک از این شهرها برمی گردم احساس خوشبختی می کنم. از کار کردن در این شهرها لذت برده ام.در تمامی این شهرها مردم با من خوب رفتار کرده اند و همیشه ارتباط خوبی با مدیران این باشگاه ها داشته ام. حتی وقتی که برطبق تصمیم سران باشگاه (مثل چلسی یا یونایتد) این تیمها را ترک کردم. همیشه وقتی به این شهرها برمی گردم احساساتی می شوم. در مادرید سه سال خوب را پشت سرگذاشتم که قطعا مشکلات و سختی هایی را هم به همراه داشت ولی این هم بخشی از زندگی حرفه ای است و اصلا آسان نیست. خاطرات فوق العاده ای دارم.در آن سالها بود که حس کردم فرزندانم در حال رشد هستند و از کودکی به فاز بلوغ رسیدند و وارد دوره گذار شدند. تجربه فوق العاده ای بود و دوست دارم به مادرید برگردم. گهگاهی به مادرید سفر می کنم من مادرید را دوست دارم و دراین شهر احساس خوبی دارم

*دهه رقابت کریس و مسی: من فکر می کنم که این طبیعت فوتبال است. من در جایگاه شخصی ام همیشه می گویم که واقعا به بازیکنانم مدیون هستم. حتی به فوتبالیستهایی که شاگردانم نبوده اند ولی برایم دردسرساز شده اند هم مدیون هستم؛ مثلا مسی هرگز شاگرد من نبوده ولی مقابل او تیمم را به میدان فرستاده ام و او باعث شده تا من تبدیل به سرمربی بهتری شوم. چرا که مجبور بودم تیمم را برای بازی با او و تیمش به طرز متفاوتی حاضر کنم. وقتی از مسی نام می برم، منظورم به تمام بازیکنان بزرگی است که مقابلشان کار کرده ام. فکر می کنم که این شرایط به بازیکنان هم کمک می کند. به نظرم روزی که آنها از فوتبال خداحافظی کنند، با هم دوستانی صمیمی خواهند شد و ارتباط خوبی خواهند داشت و کنار هماز فوتبال لذت خواهند برد. ولی درجریان هیجانات بازی، آتش بزرگی در درونت حس می کنی، عطش و انگیزه ای که داری و این حس رقابت که نه تنها برروی بازیکنان، بلکه برروی هواداران هم تاثیر می گذارد. به عنوان مثال در پرتغال ما در یک دوره شاهد درخشش بنفیکا بودیم. بعد پورتو تیم اول پرتغال بود ودوباره نوبت بنفیکا رسید. ما به هردوی این تیمها نیاز داریم.

*انتقال ژائو فلیکس به اتلتیکو: فکر می کنم اتلتیکو دیگر یک تیم نوظهور نیست. آنها تیمی هستند که در یک دهه اخیر قهرمان لالیگا شده اند و جامهای مختلفی مثل جام حذفی اسپانیا، لیگ اروپا را برده اند و به فینالهای لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند و سرمایه گذاری های فوق العاده ای انجام داده اند. استادیوم جدیدی دارند. اتلتیکوی امروز از نظر من یکی از مدعیان قهرمانی است. وقتی می گویم قوی، منظورم خیلی قوی است؛ یعنی تیمی که شانس قهرمانی در لالیگا را دارد. وقتی درمورد فلیکس صحبت می کنید، سخت است که مردم قیمت انتقال او را فراموش کرده باشند. این بار بزرگی را روی دوش او قرار می دهد. دست کم تا زمانی که اعداد و ارقام عادی شوند. چون به نظر من از حالا تا سال بعد ، یک بازیکن با 300 میلیون یورو جابه جا خواهد شد و آن زمان مردم دیگر قیمت فلیکس را فراموش خواهند کرد. به نظرم ژائو از نظر شخصیتی انسانی باثبات وقوی است. اتلتیکو گریزمان را از دست داد ولی با توجه به ساختاری که طراحی کرده اند و سرمایه گذاری های که کرده اند تیم جالب توجهی دارند. گریزمن از اتلتیکو جدا شد و گودین هم رفت ولی آنها هنوز هم تیم خوبی دارند سیمئونه هم فوق العاده کار می کند. اتلتیکو تیمی ایده آل برای اوست و او هم سرمربی ایده آلی برای اتلتیکو است. من واقعا او را تحسین می کنم.

6363