نگرانی ها درمورد بازگشت میشل پلاتینی به دنیای فوتبال

نگرانی ها درمورد بازگشت میشل پلاتینی به دنیای فوتبال

سایت رسمی فوتبالی- روز هفتم اکتبر دوران محرومیت میشل پلاتینی از حضور در دنیای فوتبال به پایان خواهد رسید. در سال 2015 بود که پلاتینی به دلیل دریافتهای غیرقانونی رشوه از جمله دریافت 2 میلیون یورو از فیفا، 4 سال از فعالیت در دنیای فوتبال محروم شد.

به گزارش فوتبالی، در آن زمان پلاتینی رئیس یوفا بود و برای ریاست فیفا کاندید شده بود؛ اما درنهایت جیانی اینفانتینو که دستیار اول او در یوفا بود به این سمت برگزیده شد و از آن زمان به بعد، حالا ارتباط پلاتینی با اینفانتینو کاملا قطع شده است.  حالا و در آستانه اتمام دوران محرومیت پلاتینی 64 ساله، این اسطوره فرانسوی یک رویا دارد. یکی از نزدیکان پلاتینی در گفتگویی که روز گذشته انجام داده گفته:« پلاتینی یک رویا دارد: بازگشت به دنیای فوتبال، مدیریت و حضور در دفاتر کاری. ممکن است این اتفاق در یک باشگاه رخ دهد، یا دریک فدراسیون و یا در هر موسسه مرتبط با فوتبال ولی حتما بازخواهد گشت.»

هنوز مشخص نیست که مقصد آتی پلاتینی کجا خواهد بود ولی مقامات یوفا و فیفا نگران آن هستند که پلاتینی در اتحادیه باشگاه های اروپایی (ECA) مشغول به کار شود. در حال حاضر آندره آ آلینی، برادرزاده جیانی آنیلی، مدیر باشگاه یوونتوس و دوست صمیمی پلاتینی مدیریت این اتحادیه را برعهده دارد. در صورتی که این تردید به واقعیت تبدیل شود، بمب خبری بزرگی منفجر خواهد شد. چرا که ممکن است با حضور او در این اتحادیه، ECA یک سوپرلیگ اروپا را طراحی کند و بکوشد تا این تورنمنت را جایگزین لیگ قهرمانان اروپا نماید.

یکی از نزدیکان پلاتینی دراین باره ادامه داد:« میشل برای بازگشت به دنیای فوتبال ثانیه شماری می کند و تنها چیزی که در ذهنش می گذرد، این است که بتواند نامش را از این اتهامات مبری کند.»

پلاتینی در طول 4 سال محرومیتش از حضور در دنیای فوتبال همواره از بیگناهی اش دفاع کرده است.

6363