جلال طالبی: نحوه برخورد با تیم امید مطلوب نیست

جلال طالبی: نحوه برخورد با تیم امید مطلوب نیست

وب سایت رسمی فوتبالی- سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه نحوه برخورد با تیم امید در سطح مطلوب و ملی نیست، گفت: به غیر از «فرهاد مجیدی»، هیچکدام از مربیان حاضر به قبول هدایت این تیم نبودند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، جلال طالبی در مورد شرایط نگران کننده تیم امید ایران، اظهار داشت: متاسفانه نگاه‌ها به تیم امید در سطح ملی نیست و شرایط در این تیم رفاقتی است. هر چند سال یک‌بار یادمان می‌آید که تیم امیدی داریم و در آستانه مسابقات شروع به تشکیل تیم می‌کنیم.

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: نمی‌توان با چند دیدار تدارکاتی، عملکرد «فرهاد مجیدی» را به عنوان سرمربی این تیم زیر سوال برد. او جوان است و به این کار علاقه دارد اما مسئولان فدراسیون باید چند مربی با تجربه را در کادر فنی قرار می‌دادند تا به وی کمک کنند.

طالبی افزود: متاسفانه شرایطی ایجاد شد که غیر از مجیدی هیچکدام از مربیان مسئولیت این تیم را قبول نمی‌کردند. برای موفقیت تیم امید باید برنامه حد اقل پنج ساله داشت و نمی‌توان با برنامه کوتاه مدت به المپیک رسید.

وی که هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در جام‌جهانی ۱۹۹۸ برعهده داشت در خصوص برتری ۲ بر صفر تیم ملی ایران برابر هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، گفت: این اولین دیدار رسمی «مارک ویلموتس» محسوب می‌شد و به همین خاطر کسب نتیجه در اولویت بود. هنگ‌کنگ از تیم‌های درجه سوم  فوتبال آسیا است، اما تیم ایران عملکرد خوبی داشت و توانست سه امتیاز را کسب کند.

این پیشکسوت افزود: فاصله ما با تیمی مانند هنگ‌کنگ بیش از ۲ گل است، اما باید این را در نظر داشته باشیم تیم ملی تازه تغییرو تحولات را در کادر فنی پشت سر گذاشته و باید کمی محتاط بازی می‌کرد. در مجموع عملکرد تیم ملی در این مسابقه راضی کننده بود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: تغییر تیم ملی نسبت به زمان حضور کارلوس کی‌روش، این است که بازیکنان با آزادی عمل بیشتری بازی می‌کردند و کمی از قید و بندهای تاکتیکی کم شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: البته عملکرد ملی پوشان نکاتی را همراه داشت که باید آن را مدنظر قرار داد. نفرات باید قدر موقعیت‌های بدست آمده را در مرحله اول بدانند. نکته دیگر این بود که در خط دفاع فاصله عرضی مدافعان زیاد بود و همین موضع قلب خط دفاعی را آسیب‌پذیر کرده بود که باید این مشکلات اصلاح شود.

4344