داستان مسلمان شدن فرانک ریبری چه بود؟

داستان مسلمان شدن فرانک ریبری چه بود؟

سایت رسمی فوتبالی- فرانک ریبری یا بلال یوسف محمد؟ این ستاره فرانسوی در مراسم اهدای جایزه بهترین بازیکن سال اروپا در فصل 3-2012 کت و شلواری مشکی و کراواتی تیره پوشیده بود ودرکنار او، لیونل مسی دیده می شد. چشمهای میلیونها هوادار به سن دوخته شده بود تا برنده این جایزه معتبر مشخص شود.

به گزارش فوتبالی، زمانی که میشل پلاتینی رئیس وقت یوفا، "فرانک ریبری" را به عنوان برنده این جایزه اعلام کرد، این ستاره فرانسوی حسابی غرق در شادی و شعف شد. او که از سال 2007 در بایرن مونیخ توپ می زد، اخیرا و بعد از 12 سال حضور در باشگاه آلمانی و در سن 36 سالگی و پس از فتح افتحارات فراوان با پیراهن بایرن (از جمله 9 قهرمانی در بوندس لیگا) این تیم راترک کرد و به فیورنتینا منتقل شد.

داستان زندگی ریبری داستانی پرفراز ونشیب است. زمانی که او 2 سال بود، همراه با اعضای خانواده سوار بر اتومبیلی شخصی عازم سفر بودند که اتومبیلشان به یک کامیون برخورد کرد و فرانک ریبری به شدت مجروح شد. زخمهای عمیق این تصادف همچنان برچهره فرانک دیده می شود؛ دو جای زخم خیلی بزرگ و اثر سوختگی در بخشهای مختلف بدنش..به او لقب "صورت زخمی" دادند و این زخمها، جراحات عمیقی هم برقلبش به جای گذاشت. خودش با یادآوری گذشته ها گفته:« مرا صورت زخمی می نامیدند و هرگز از شر این لقب راحت نشدم. از بچگی مرا مسخره می کردندو همیشه گوشه ای قایم می شدم و گریه می کردم ولی این در زندگی به من کمک زیادی کرد. قبل از شروع فوتبالم، به عنوان یک بنا مشغول به کار بودم وبه پدرم کمک می کردم و این درس بزرگی در زندگی به من داد.»

ریبری درطول عمر ورزشی اش فراز و نشیبهای زیادی را پشت سرگذاشت:« در طول سالهای فوتبالی ام آنقدر مصدومیت های مختلف به سراغم آمدند که الان ترجیح می دهم تا حد امکان از مصدومیتها دور بمانم.»

از دیگر دردسرهای زندگی ریبری می توان به اتفاقی که درسال 2005 برایش رخ داد اشاره کرد؛ زمانی که او قصد داشت تا ازگالاتاسرای به المپیک مارسی منتقل شود، پلیس او را به اتهام کلاهبرداری دستگیر کرد و باشگاه ترکیه ای هم به خاطر انتقالش به مارسی از او شکایت کرد. در سال 2012 رسانه های آلمانی از درگیری او با آرین روبن هم تیمی اش در بایرن خبر دادند. گویا آنها در زمین مسابقه و بعد از اتمام نیمه اول بازی تیمشان مقابل رئال مادرید با هم جروبحث کردند و این ماجرا به رختکن کشیده شد و آنها در رختکن با هم دست به یقه شدند و ریبری ضربه ای کاری به صورت روبن وارد کرد. البته آنها در طول سالهای بعد درکنار هم افتخارات متعددی را برای بایرن کسب کردند.

در سال 2005 بود که فرانک ریبری مسلمان شد و نام بلال یوسف محمد را برای خودش انتخاب کرد تا بتواند با بانویی مسلمان به نام وحیده بلهلامی ازدواج کند. یک بانوی فرانسوی با اصلیتی الجزایری و عشق دوران کودکی ریبری. حالا این زوج 4 فرزند دارند .

 6363