انگلیسی ها: با زودتر تمام شدن بازار انتقالات در لیگ برتر،سرمان کلاه رفت

انگلیسی ها: با زودتر تمام شدن بازار انتقالات در لیگ برتر،سرمان کلاه رفت

سایت رسمی فوتبالی- بازار نقل و انتقالات تابستانی در فوتبال ایتالیا، آلمان، اسپانیا و فرانسه، یعنی 4 تا از 5 لیگ برتر و معتبر فوتبال اروپا در پایان روز دوم سپتامبر به پایان رسید. این درحالی است که بازار نقل و انتقالات در فوتبال انگلیس، 25 روز قبل بسته شده بود. انگلیسی ها حالا براین باور هستند که اتمام زودتر مهلت بازار تابستانی در انگلیس، به نفع لیگ آنها نخواهد بود و حالا مقامات باشگاه های انگلیسی خواهان آن هستند که برنامه بازار نقل و انتقالات در فوتبال انگلیس هم مشابه با سایر لیگهای اروپایی شود.

طبق گزارش منتشره در روزنامه تلگراف، از بین سران 20 باشگاه حاضر در رقابتهای لیگ برتر انگلیس، فقط مقامات 9 باشگاه موافق آن هستند که بازار نقل و انتقالات فوتبال انگلیس با شروع لیگ برتر به پایان برسد و مقامات یازده باشگاه دیگر مخالف این موضوع هستند و براین باورند که بازار تابستانی فوتبال انگلیس، باید همزمان با سایر کشورهای اروپایی به اتمام برسد. حالا قرار براین است که در روز 12 سپتامبر جلسه ای دراین رابطه تشکیل شود و رای گیری نهایی دراین رابطه در ماه نوامبر انجام خواهد شد.

دو سال پیش بود که تصمیم گرفته شد تا بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال انگلیس، با شروع رقابتهای لیگ برتر بسته شود و حالا و با گذشت تنها 2 سال، این تصمیم با انتقادات زیادی روبرو شده است. یورگن کلوپ و مائوریتسیو پوچتینو جزو سرمربیانی هستند که مخالفتشان را با اتمام زود بازار نقل و انتقالات انگلیس در مقایسه با سایر لیگهای اروپایی برزبان آورده اند. یورگن کلوپ دراین باره گفته:« برایم فرقی ندارد که مهلت بازار تابستانی کی تمام می شود ولی باید این مهلت با سایر لیگ های مطرح اروپایی همزمان باشد. بستن بازار تابستانی قبل از شروع فصل، برای آنکه سرمربی بداند که چه بازیکنانی را در اختیار خواهد داشت وچه بازیکنانی را نه، ایده خوبی است ولی این کار فقط درانگلیس انجام می شود و بس و این کاملا بی معناست. کسی می توانددرمورد فواید این طرح برای لیگ برتر به من توضیح بدهد؟»

پوچتینو هم درتابستان امسال در شرایط پیچیده ای به خاطر شرایط یکی از ستاره هایش، یعنی کریستین اریکسن گیر افتاده بود. این سرمربی آرژانتینی تا روز پایانی بازار نمی دانست که آیا می تواندروی این ستاره دانمارکی در فصل پیش رو حساب باز کند یا خیر:« امیدوارم که این مشکل برای فصل بعد حل شود. تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان اروپا می توانند مشکل بزرگی برای تیمهایی مثل ما ایجاد کنند.»

قطعا در ماه های آتی اخبار جدیدی دراین رابطه خواهیم شنید.

6363