نظر هاشمی‌طبا درباره رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی

نظر هاشمی‌طبا درباره رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی

وبسایت رسمی فوتبالی –  مسئولان ورزش ایران درباره رقابت ورزشکاران کشورمان با حریفان رژیم صهیونیستی چه تصمیمی باید بگیرند؟

به گزارش فوتبالی، این سوالی است که حالا و بعد از ماجرای به وجود آمده درباره سعید ملایی، خیلی ها به دنبال پاسخی مناسب برایش می‌گردند.

یکی از افرادی که می‌تواند درباره این مساله صحبت کند مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، در بخشی از مصاحبه‌اش با ایران ورزشی درباره رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی گفته:" تنها راه‌حل موجود این است که یا رؤسای فدراسیون جهانی را بخریم و با خودمان همراه کنیم و یا تاوان سیاست‌های کشورمان را بدهیم. به هرحال وقتی تصمیم می‌گیریم سیاستی را در پیش بگیریم باید تاوانش را هم بدهیم. دفعه قبل که علیرضا کریمی به عمد باخت، وقتی به کشور بازگشت مورد تقدیر مقامات قرار گرفت. به هرحال اخبار این تقدیرها منعکس می‌شود و آنها متوجه هستند که چرا کریمی باخته است و سیاسی برخورد کرده. همین موضوع حساسیت‌های‌شان را افزایش می‌دهد و معتقدند ما منشور المپیک را زیرپا می‌گذاریم."

هاشمی‌طبا در بخش دیگری از صحبتهایش، به یک نکته فوق‌العاده مهم هم اشاره کرده. اینکه رقابت نکردن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی ممکن بود به قیمت حذف کاروان ورزش ایران از المپیک تمام شود:" در المپیک آتن می‌خواستند تیم ایران را به طور کل از المپیک اخراج کنند. آن زمان من در IOC بودم و همکاری‌هایی با من انجام دادند و چنین اتفاقی رخ نداد در نهایت."

1984