نامزدهای بهترین بازیکن و مربی فصل 19-2018 جهان؛ باز هم رقابت فن دایک با رونالدو و مسی

نامزدهای بهترین بازیکن و مربی فصل 19-2018  جهان؛ باز هم رقابت فن دایک با رونالدو و مسی

سایت رسمی فوتبالی – فیفا نامزدهای جوایز بهترین های فصل 19-2018 فوتبال جهان را اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس، لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا و ویرجیل فن دایک مدافع هلندی لیورپول سه نامزد اصلی جایزه بهترین بازیکن مرد فوتبال جهان در فصل 19-2018 هستند. این سه بازیکن برای جایزه بهترین بازیکن فصل اروپا هم با هم رقابت کرده بودند که در آن جا مدافع هلندی لیورپول توانست کریس و لئو را شکست بدهد و حالا باید دید که در مورد این جایزه چه اتفاقی رخ می دهد. سال گذشته مودریچ این دو بازیکن را شکست داد و به نظر می رسد که امسال فن دایک که چمپیونزلیگ را کسب کرد، رقیبی جدی برای این دو ابرستاره فوتبال جهان است.

یورگن کلوپ از لیورپول، پپ گواردیولا از منچسترسیتی و مائوریسیو پوچتینو از تاتنهام سه گزینه نهایی جایزه بهترین مربی فوتبال جهان در حوزه مردان شدند. جالب است که هر سه مربی مربوط به تیم های لیگ انگلیس هستند اما ملیت های غیرانگلیسی دارند: یک آلمانی، یک اسپانیایی و یک آرژانتینی. 

در حوزه فوتبال زنان نیز لوسی برونز انگلیسی (که جایزه بهترین بازیکن زن فوتبال اروپا را برد)، الکس مورگان و مگان رپینو (دو ستاره تیم ملی آمریکا) نامزدهای نهایی جایزه بهترین بازیکن زن فوتبال جهان هستند.

برای جایزه پوشکاش به عنوان زیباترین گل فصل 19-2018 فوتبال جهان، لیونل مسی از بارسلونا، خوان فرناندو کینترو، هافبک کلمبیایی ریورپلاته و دنیل ژوری مهاجم تیم دبرسنی مجارستان سه گزینه نهایی هستند.

در حوزه زنان نیز فیل نویل  سرمربی انگلیس، جیل الیس سرمربی آمریکا و سارینا ویگمن سرمربی تیم ملی هلند سه گزینه نهایی نامزدهای بهترین مربی فوتبال هستند.

آلیسون بکر، بازیکن برزیلی  لیورپول، مارک آندره ترشتگن، دروازه بان آلمانی بارسلونا و ادرسون موارس دروازه بان برزیلی منچسترسیتی به عنوان سه نامزد نهایی دستکش طلایی و جایزه بهترین دروازه بان فصل 19-2018 فوتبال جهان انتخاب شدند. 

در حوزه زنان نیز هدوینگ لیندال سوئدی، ساریو وینندال هلندی، کریستین اندلر شیلیایی سه گزینه نهایی جایزه بهترین دروازه بان زن فوتبال جهان هستند.

برای جایزه ویژه هواداران برتر فوتبال جهان نیز سیلویو گروکو، هوادار نابینای پالمیراس که مادرش او را به استادیوم می برد، هواداران تیم زنان هلند در جام جهانی به خاطر اشتیاق و علاقه پرشور و خوستو سانچز، هواداری که به خاطر پسر فقیدش از تیم رامپلا جونیور اروگوئه حمایت می کند.