مورینیو: دلیل بی ثباتی تاتنهام؟ ستاره های جدایی طلبش!

مورینیو: دلیل بی ثباتی تاتنهام؟ ستاره های جدایی طلبش!

سایت رسمی فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی سابق منچستریونایتد بر این باور است که دلیل بی ثباتی شرایط تاتنهام در رقابتهای لیگ برتر انگلیس، نبود جو ایده آل در رختکن این تیم و خواسته بازیکنان کلیدی این تیم مبنی بر ترک وایت هارت لیت است.

به گزارش فوتبالی، تاتنهام فصل گذشته عملکرد حیرت آوری داشت و توانست به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد ولی آنها شروع خوبی در رقابتهای این فصل لیگ برتر نداشتند و حالا هم در یک دیدار حساس مقابل ارسنال به میدان رفته اند.

کریستین اریکسن،یکی از ستاره های مطرح تاتنهام چندی پیش اعلام کرده بود که آماده است تا چالش فوتبالی جدیدی را آغاز کند و آینده یان فرتونگن و توبی آلدروایرلد هم دراین تیم با ابهامات زیادی همراه بود. مورینیو براین باور است که همین تردیدها، کار رابرای مائوریتسیو پوچتینو سرمربی تاتنهام سخت کرده؛ چرا که او به دنبال آن بود که از نظر تاکتیکی بالانس درتیم برقرار کند ولی مسائل شخصی مانع از آن شده است.

مورینیو در گفتگو با اسکای سپورتس گفت:« فکر می کنم که تاتنهام در فاز پایانی فصل گذشته می دانستند که شانسی برای فتح جام ندارند ودر عین حال آنها از سوی تیمهای بزرگی مثل یونایتد و چلسی هم تحت فشار نبودند. جایگاه آنها در رده چهارم جدول تقریبا قطعی شده بود و شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم برایشان یک اتفاق رویایی بود و همین شاید باعث شد تا تمرکزشان برروی لیگ برتر را از دست بدهند ولی شاید این فصل آنها دیگر آن شور و نشاط را ندارند. نمی دانم درست می گویم یا نه ولی حس می کنم که وقتی تاتنهام بازیکن زیادی نمی خرید، کارهای بزرگتری انجام می دادند و تمرکزشان را برروی حفظ بازیکنان خوبی که داشتند می گذاشتند.»

تاتنهام در سالهای اخیر بارها به خاطر پرورش و رشد بازیکنان تیمش و پروژه هایش دراین رابطه مورد تحسین قرار گرفته و با امضای قراردادهای طولانی با بازیکنانشان، پوچتینو می کوشد تا بهترین بازی را از شاگردانش بگیرد. مورینیو ادامه داد:« آنها بازیکنانشان را متقاعد می کنند تا درتیمشان بمانند و خوشحال باشند. من اینطور حس می کنم. آنها پیشنهاد قراردادهای جدیدی به هری کین و دیگران ارائه کردند و بازیکنان هم خوشحالند که بخشی از پروژه بزرگ باشگاه هستند. ولی حالا حس می کنم که در تاتنهام اوضاع فرق کرده. کریستین اریکسن، یان فرتونگن و توبی آلدروایرلد در پایان فصل گذشته.... این بازیکنان شاید الان از ماندن درتاتنهام راضی نباشند. آنها در فکر جدایی هستند و چشمهایشان شاید تصاویر بزرگتری را می بیند. کایل واکر را ببینید... شاید دراین بازه زمانی تاتنهام دیگر آن تمرکز  و انگیزه های قبل را ندارد. »

6363