درخشش طرد شدگان استقلال؛ از پاس گل تا گلزنی و کلین شیت!

درخشش طرد شدگان استقلال؛ از پاس گل تا گلزنی و کلین شیت!

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، استقلال قبل از شروع لیگ نوزدهم بازیکنان زیادی را از دست داد. مردانی که حالا در دیگر تیم‌ها پخش شده‌اند و هر از گاهی باید منتظر تقابل آنها با تیم استقلال باشیم. در میان جدا شده‌های لیگ هجدهم هستند بازیکنانی که نه در لیگ‌های داخلی حضور دارند و نه در لیگ‌های خارجی و به نوعی با فوتبال وداع کرده‌اند اما از میان جدا شده‌ها تعداد قابل توجهی جذب تیم‌های لیگ برتری شده‌اند که در هفته اول نمایش مطلوبی داشتند و حتی می‌توان گفت درخشیده‌اند.

مهدی رحمتی شاید جزو اولین بازیکنانی بود که قبل از شروع لیگ نوزدهم احتمال جدایی‌اش می‌رفت. او حالا فصل را با یک کلین‌شیت آغاز کرده است. رحمتی در جریان بازی با پیکان واکنش‌های خیره کننده‌ای هم داشت و توانست با عکس‌العمل‌های به موقع دروازه تیمش را در هفته اول بسته نگه دارد. رحمتی حتی به گواه آمار بهترین بازیکن پدیده در برابر پیکان هم بود.

در همین بازی روح‌الله باقری، دیگر جدا شده از فصل پیش نیز حضور داشت. مهاجمی که تا همین یک ماه پیش در تمرینات استقلال شرکت می‌کرد و تصور می‌شد در لیست فصل نوزدهم باشد. باقری اما در اقدامی عجیب و بحث‌برانگیز ناگهان از فهرست بازیکنان فصل نوزدهم کنار گذاشته شد و در شرایطی که نقل قول‌هایی از زبان استراماچونی با مضمون رضایت از این بازیکن نیز شنیده می‌شد در نهایت از فهرست حذف شد.
باقری نیز حالا فصل را با گلزنی آغاز کرده و اگر به همین منوال ادامه دهد بدون شک مربیان استقلال بخصوص استراماچونی- اگر در استقلال باقی بماند- افسوس از دست دادنش را خواهند خورد. باقری با گلزنی در هفته اول به لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده‌آلی قرار گرفته است و هیچ بعید نیست همین روند را در تیم رو به جلو و عمیقاً هجومی پدیده ادامه دهد.


در ترکیب پدیده یک استقلالی دیگر را هم دیدیم. او فرشاد محمدی مهر بود. بازیکنی که در اولین ایستگاه موفق شد یک پاس گل برای یونس شاکری ارسال کند تا او نیز به دایره جدا شده‌هایی پیوند بخورد که در هفته اول درخشیده‌اند. عجبا که محمدی مهر در ترکیب استقلال هرگز تأثیرگذاری لازم را نداشت و مشخص نیست حالا او چطور هم پاس گل می‌دهد و هم 90 دقیقه در ترکیب پدیده بازی می‌‌کند و رضایت یحیی گل‌محمدی را هم به دست می‌آورد.

ماجرای درخشش استقلالی‌های جدا شده البته به همین نقطه ختم نمی‌شود. امید نورافکن در ترکیب سپاهان روز پرفروغی داشت. هافبک - مدافعی که بعد از بی‌توجهی مسئولان باشگاه استقلال به خاطر مذاکره با باشگاه شارلروا برای حفظ او به بلژیک رفت و در انتقالی شوک‌برانگیز دوباره به ایران برگشت و این بار پیراهن سپاهان را به تن کرد. نورافکن نیز در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر با اینکه به طور کامل در ترکیب تیمش حضور نداشت اما به عنوان بازیکن تعویضی توانست نمایش تحسین‌برانگیزی از خود برجا بگذارد. نورافکن در پیروزی سپاهان برابر شاهین شهرداری بوشهر بسیار اثرگذار بود و توانست  برای هم‌تیمی‌هایش 2 موقعیت گلزنی (در دقایق57 و83)  فراهم کند تا از این حیث نیز صاحب یک رکورد تازه شود. نورافکن را حتی در روزهای اوجش در استقلال اینگونه گل‌ساز و در خدمت تیم ندیده بودیم. او حالا در سپاهان یک مهره کلیدی است و هیچ بعید نیست امیر قلعه‌نویی در هفته‌های آتی حتی این بازیکن را به کومان مجار نیز ترجیح دهد.

آرمین سهرابیان نیز دیگر جدا شده استقلال است که در ترکیب سایپا 90 دقیقه بازی کرد. گرچه سایپا در این بازی 2 بار روی حملات ذوبی‌ها مغلوب شد تا عملکرد خط دفاع این تیم با مدافع جدا شده فصل پیش آبی‌ها چندان به چشم نیاید اما در نهایت سایپا با همین بازیکنان که سهرابیان یکی از آنها بود نیز توانست برد شیرینی را به دست آورد. در واقع اگر سهرابیان به لحاظ فردی توفیق قابل بحثی نداشت اما در نهایت موفق شد با تیم جدیدش به اولین پیروزی دست یابد.

در میان جدا شده‌های استقلال نام میثم تیموری را هم می‌بینیم. بازیکنی که در لیگ هجدهم دقایق اندکی برای استقلال بازی کرد. تیموری در همان اندک دقایق نیز به زعم بسیاری از کارشناسان مدافع چپ آینده‌داری جلوه می‌کرد اما شگفتا که تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال دست رد به سینه این جوان آینده‌دار کوبیدند و او را هم طرد کردند. تیموری حالا روزگار خوشی را در تراکتورسازی سپری می‌کند. او در تیمی که ستاره‌های گران‌قیمتی را به خدمت گرفته به عنوان یک دفاع چپ کلیدی در ترکیب اصلی به میدان رفته و اولین 90 دقیقه خود را نیز سپری کرده است. تیموری گرچه با تراکتورسازی به پیروزی نائل نشد اما همین که 90 دقیقه در ترکیب این تیم پرستاره حضور داشت، خود یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود.

البته وضعیت پاتوسی با تیم عجمان چندان تعریفی نیست. وینفرد شفر در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد که چندان از این بازیکن رضایت ندارد اما درخشش جدا شده‌هایی که به تیم‌های لیگ برتری ملحق شده‌اند می‌تواند برای مسئولان باشگاه استقلال حاوی پیام‌هایی باشد و در شرایطی که تیم‌شان در هفته اول با شکست صحنه لیگ را ترک کرد، با برخی واقعیت‌ها بیشتر آشنا سازد. 

4344