گزارش ویژه/ چرا برنامه تلویزیونی «باشگاه» تعطیل شد؟

گزارش ویژه/ چرا برنامه تلویزیونی «باشگاه» تعطیل شد؟

وب سایت رسمی فوتبالی- حدود دو هفته پیش تیزری از یک برنامه فوتبالی با عنوان «باشگاه» از شبکه دو پخش می شد. تیزری که نشان می داد یک برنامه تلویزیونی با محوریت پوشش اخبار تیم های لیگ فوتبال ایران است که قرار است روی آنتن برود.

به گزارش فوتبالی، در این تیزر، اعلام شده بود برنامه قرار است از بیست و دو مرداد روی آنتن شبکه دو سیما برود اما سه شنبه بیست و دو مرداد این اتفاق نیفتاد و برنامه ای که بارها و بارها تیزرش روی آنتن شبکه دو سیما رفته بود از این شبکه پخش نشد. شبکه دو سیما، که چند وقتی است برنامه ضعیف ورزش از نگاه دو را روی آنتن می برد، قرار بود در برنامه ای به عنوان باشگاه، لیگ برتر را بررسی کند اما با دستور مدیران رده بالای سازمان صدا و سیما، جلوی پخش این برنامه از شبکه دو سیما گرفته شد.

البته تیزر این برنامه نشان می داد که هزینه زیادی قرار بوده برای این برنامه تلویزیونی بشود و شاید همین تیزر بود که باعث روی آنتن نرفتن برنامه شد. برنامه ای که تهیه کنندگان آن انگار هماهنگی ویژه ای با مدیران و ستارگان و بازیکنان فوتبال ایران داشتند و بسیاری از چهره هایی که به سختی تن به مصاحبه می دهند در این تیزر دیده شد.

در این تیزر حرکات برخی مدیران و بازیکنان هم عجیب و جالب توجه است و ظاهرا از روی آنتن رفتن چنین برنامه ای بسیار به وجد آمده اند و مثل اینکه قرار بوده برنامه ای مشارکتی روی آنتن برود. تعداد زیادی از مدیران، مربیان و بازیکنان تیم های پرطرفدار مدام چند کلمه و جمله را تکرار می کنند که در آن نام باشگاه وجود دارد. این تیزر با رونمایی از اسم برنامه شروع می شود. ابتدا مدیرعامل تیم هایی همچون استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و سپس مربیان و بازیکنان این تیم‌ها وافرادی دیگر همچون سعید فتاحی رییس برگزاری مسابقات سازمان لیگ، حسین فرکی سرمربی پیکان و سرجیو مربی فصل گذشته صنعت نفت آبادان، عبارت «برنامه باشگاه» را تکرار می کنند. البته دراین تیزر برانکو، شفر و افشین قطبی هم حضور دارند که در لیگ نوزدهم دیگر در فوتبال ایران حضور ندارند. ضبط این تیزر2 دقیقه و چهل و پنج ثانیه ای در اواخر سال97 انجام شده است و نکته عجیب این است که چرا شفر، برانکو و سرجیو و قطبی که دیگر در فوتبال ایران حضور ندارند از این تیزر حذف نشده اند و سازندگان این برنامه سراغ مربیان جدید استقلال، پرسپولیس و صنعت نفت نرفته اند.

امیر قلعه نویی، ابراهیم صادقی سرمربی سایپا، مهرداد میناوند، میرشاد ماجدی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، مجید صالح دستیار حسین فرکی در پیکان، سید جلال حسینی، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، محمد نادری، مهدی رحمتی، امید نورافکن، مرتضی تبریزی، مهدی کیانی، محسن مسلمان، پیام نیازمند، کی روش استنلی، داریوش شجاعیان و... به تمجید از این برنامه می‌پردازند و حتی فرشید اسماعیلی بازیکن استقلال، محمد قاضی بازیکن فصل پیش پیکان و محسن خلیلی مدیر تیم پرسپولیس در بخشی از این تیزر می گوید:«برنامه باشگاه ماله خودمونه!» 

امیرحسین فتحی و ایرج عرب در بخش پایانی این تیزر از نهایی شدن پخش این برنامه خبر می‌دهند. 

فتحی در حالی که پشت میز مدیریت باشگاه استقلال نشسته و با تلفن صحبت می کند می گوید: «بله آقا قطعی شد، سه شنبه های هر هفته!»


 عرب هم در حالتی مشابه فتحی می گوید:« بله، ساعت یازده و نیم شب بلافاصله بعد از گفت و گوی ویژه خبری!»

 اینطور واکنش ها در طول مدت مدیریت فتحی و عرب از آنها در تصاویر تلویزیونی دیده نشده بود! باید دید چرا صدا و سیما جلوی این برنامه را گرفته است و به چه دلیلی روی آنتن رفتن این برنامه پرهزینه جلوگیری شده است.



9697