پیش بازی لیورپول - آرسنال/ اوج حساسیت در جزیره؛ کدام تیم صدرنشین می‌ماند؟

پیش بازی لیورپول - آرسنال/ اوج حساسیت در جزیره؛ کدام تیم صدرنشین می‌ماند؟

وب سایت رسمی فوتبالی- شنبه دوم شهریور ماه، در حساس ترین بازی از سومین هفته لیگ جزیره، لیورپول در آنفیلد میزبان آرسنال خواهد بود. 

به گزارش فوتبالی، دو تیم با شروعی قدرتمندانه دو بازی ابتدایی خود در لیگ را با برتری پشت سر گذاشتند.

شاگردان کلوپ در نخستین بازی خود مقابل نوریچ قرار گرفتند و با برد 4_1، خط و نشانی جدی برای سایر رقبا کشیدند. اولین گل فصل 2019 لیگ جزیره، با گل به خودی بازیکن نوریچ به ثمر رسید. صلاح و فن دایک دو گل دیگر را وارد دروازه قناری ها کردند و اوریگی در همان نیمه اول خیال لیورپولی ها را از بابت کسب پیروزی راحت کرد. مهم ترین غایبِ قرمز پوشان بندر لیورپول در این دیدار، مانه سنگالی بود. کلوپ، اوریگی را جانشین مانه کرد تا این بازیکن بلژیکی در صدمین باری که پیراهن لیورپول را به تن میکرد، موفق به گلزنی شود. اما مهم ترین اتفاق نیمه اول، مصدومیت آلیسون بکر بود. این دروازه بان برزیلی که هر 38 بازی فصل گذشته، به طور ثابت در درون دروازه لک لک ها قرار گرفته بود، در همان نیمه نخست، جایش را به آدرین داد و این بازیکنِ اسپانیایی در فاصله چند روز پس از پیوستن به لیورپول، فرصت بازی برای این تیم را به دست آورد. در نیمه دوم شاگردان کلوپ قصد در حفظ نتیجه داشتند ولی یک بار دروازه خود را باز شده دیدند. این بازی اولین بار پس از ورود آقای معمولی به باشگاه بود که بازیکنان لیورپول اجازه داشتند تابلو معروف This is Anfield، در ورودی تونل منتهی به زمین را لمس کنند. 

کلوپ هنگام ورود به باشگاه گفته بود تا جام مهمی کسب نکردند، حق لمس این تابلو را ندارند. 

 لیورپولی ها پس از این بازی، بندر آنفیلد را به مقصد استانبول ترک کردند و در شب درخشش مانه، در ضربات پنالتی چلسیِ لمپارد را شکست دادند و فاتح سوپرکاپ اروپا شدند. اما نکته ای که باعث نگرانی هوادارن لیورپول در چند بازی اخیر این تیم شده، عدم توازن و ثبات این تیم در کل جریان بازی است. در دقایقی از بازی، عدم تمرکز و اشتباهات فردی سبب ایجاد فشار و موقعیت بر روی دروازه لیورپول می‌گردد.

 در دومین بازی لیگ برابر ساوتهمپتون، باز هم جواهر سیاه درخشید. با 5 ایجاد موقعیت، 2 شوت، 1 گل و 1 پاس گل نقش مهمی در به دست آمدن دومین 3 امتیاز لیگ برای لیورپولی ها داشت. مانه از شروع سال 2019، با 15 گل زده بیش از هر بازیکنی در لیگ برتر موفق به گلزنی شده است. فیرمینو نیز با ظرافت خاصی گل دوم را وارد دروازه ساوتهمپتون کرد. کلوپ قبل از بازی از اعتماد به نفس بالای آدرین تعريف کرده بود، ولی همین اعتماد به نفس بیش از حد گلر اسپانیایی، سبب باز شدن دروازه لیورپول مقابل مقدس ها شد. آدرین در نیمه اول مسابقه نیز، در بازی با پا دچار لغزش شد و با تکرار این اشتباه، دنی اینگز اختلاف را به یک گل کاهش داد تا بیش از پیش جای خالی آلیسون به چشم آید. 

 در نهایت کلوپ با پیروزی در این دیدار، به 11 پیروزی پیاپی در لیگ برتر و رکورد برندن راجرز رسید.

 آرسنال، دیگر تیم 6 امتیازی این فصل، در اولین بازی خود با تک گل اوبامیانگ مقابل نیوکاسل به برتری دست یافت. اِمِری با اعتماد به جوانانی مانند مِیتلند نایلز، جو ویلوک و ریس نلسون، بازی قابل قبول و پویایی به نمایش گذاشت.

 نایلز در پست دفاع راست، با 94 لمس توپ، 89 درصد دقت پاس و 1 پاس گل، عملکرد فوق العاده ای از خود به ثبت رساند.

 بازی مقابل برنلی، نوبت به نمایش تازه وارد ها رسید. لوویز در خط دفاع نمایش امیدوار کننده ای داشت و نیکلاس پپه ای که در نیمه دوم به بازی گرفته شد، با 4 دریبل بیش از هر بازیکنی در زمین موفق به انجام این کار شد. اما ستاره این بازی، جوان خوش تکنیک اسپانیایی بود. دنی سبایوس در اولین بازی رسمی خود برای آرسنال به عنوان یار فیکس، آمار بیشترین لمس توپ، بیشترین خلق موقعیت، بیشترین بازپس گیری توپ و بیشترین شوت را به جا گذاشت و با دو پاس گل عملکرد درخشان خود را تکمیل کرد. دو پاس که به هر یک از دو مهاجم آرسنال یک سهم رسید. آمار پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت از‌ زمانی که اوبامیانگ به آرسنال آمده فوق‌العاده است. اوبا در 67 بازی، 43 گل و 11 پاس گل، و لاکازت در 61 بازی، 30 گل و 15 پاس گل. این زوج، با اضافه شدن نیکولاس پپه که سرعت بالا و قدرت دریبلینگ خوبی دارد، میتوانند یکی از زهردارترین مثلث های اروپا را تشکیل دهند.

در 5 تقابل اخیر دو تیم، 3 پیروزی سهم ليورپول بوده و آرسنال موفق به پیروزی نشده است. در بازی برگشت لیگ در فصل گذشته، آرسنال در حالی بازی را با 5 گل به شاگردان کلوپ واگذار کرد که با تک گل نایلز از حریف پیش بود، اما با درخشش فیرمینو و ثبت هت تریک، شکستی سنگین را متحمل شد. در بازی رفت نیز دو تیم به تساوی 1_1 رضایت دادند. 

 هر دو مربی اهمیت امتیاز گیری در هفته های نخست لیگ را می‌دانند و به خوبی آگاه اند که حتی یک امتیاز، می‌تواند سرنوشت قهرمان لیگ را تغییر دهد.

مجید محبی/ سایت فوتبالی

7413