پرسپولیس یک - پارس‌جنوبی صفر/ نوبرانه با خیال جمع مقابل پارس‌جم

پرسپولیس یک - پارس‌جنوبی صفر/ نوبرانه با خیال جمع مقابل پارس‌جم

وب سایت رسمی فوتبالی- پرسپولیس و پارس جنوبی جم در افتتاحیه لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند. 

به گزارش فوتبالی، تیم پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران، در اولین دیدار رسمی‌اش تحت هدایت گابریل کالدرون آرژانتینی، در افتتاحیه لیگ نوزدهم به مصاف پارس جنوبی جم رفت و موفق شد سه امتیاز خانگی این دیدار را به دست آورد. 

ساعت ۱۹:۱۰ – ورزشگاه آزادی

داور: موعود بنیادی فر
کمک ها: علی میرزابیگی – قهرمان نجفی
کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان – میثم حیدری
داور چهارم: بابک داوری
ناظر: خداداد افشاریان

ترکیب پرسپولیس
بوژیدار رادوشوویچ، امید عالیشاه( 86- محسن ربیع خواه)، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، مهدی شیری، وحید امیری( 89- سیامک نعمتی)، امیر روستایی( 64- فرشاد احمدزاده)، محمد نادری و علی علیپور
سرمربی: گابریل کالدرون

ترکیب پارس جنوبی جم
فرناندو دخسوس، فریبرز گرامی، علی عبدالله‌زاده، مگنو باتیستا، محمود شفیعی، رضا خالقی‌فر( 83- احسان تاییدی)، پوریا آریاکیا، حامد پاکدل( 72- شهرام گودرزی)، ایمان باصفا، کاخبر کاکاشویلی و مهدی ترکمان
سرمربی: فراز کمالوند

کارت زرد
پرسپولیس: 
جلال حسینی (30)
پارس جنوبی جم: مگنو باتیستا (56)

شرح گل
گل اول پرسپولیس توسط مهدی ترابی دقیقه 57: نفوذ ترابی به محوطه جریمه پارس از سمت چپ، با پاس او به علیپور همراه شد و پس از تعلل مدافعان پارس توپ اتفاقی و مجددا به ترابی رسید و ضربه چیپ پای چپ این بازیکن وارد دروازه شد. 

دقایق حساس
نیمه اول
دقیقه 15: 
در اولین موقعیت جدی بازی، ارسال عالیشاه از جناح راست، داخل محوطه شش قدم به نادری رسید و در حالیکه او یارگیری نشده بود، ضربه بدی به توپ زد و توپ راهی اوت شد.
دقیقه 32: روی یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه پرسپولیس، ضربه بغل پای چپ ترکمان به تیر افقی دروازه اصابت کرد.
خلاصه:  در نیمه اول بازی متعادل دنبال شد و هر تیم یک موقعیت جدی روی دروازه حریف ایجاد کرد. پرس از زمین حریف و روی مدافعان حریف در دستور کار شاگردان کالدرون قرار داشت و پارس جنوبی هم چشم به ضدحملات و ضربات ایستگاهی دوخته بود. 

نیمه دوم
دقیقه 60: نفوذ علیپور از جناح چپ و ضربه روی پای چپ محکم این بازیکن از زاویه مخالف با اختلافی اندک به بیرون رفت.
دقیقه 78: حرکت پرسپولیسی ها از سمت چپ، با پاس عرضی ترابی همراه شد و روی تیر دوم، توپ به امیری رسید که ضربه بغل پای راست و زمینی این بازیکن را گرامی در آستانه ورود به دروازه برگشت داد.
خلاصه: در این نیمه هم بازی به شکل متعادلی پیش می‌رفت ولی در مجموع سرخپوشان موقعیت های جدی‌تری را روی دروازه پارس جم خلق کردند و اگر کمی بیشتر دقت به خرج می دادند می توانستند برتری قاطع تری را کسب کنند. 

در حاشیه
* در بین دو نیمه چند جیمی جامپ به زمین آمدند!

7413