آمار استقلال در هفته های اول لیگ برتر تاریخ فوتبال ایران

آمار استقلال در هفته های اول لیگ برتر تاریخ فوتبال ایران

وب سایت رسمی فوتبالی- نگاهی اجمالی به آمار تیم استقلال تهران در هفته های ابتدایی لیگ برتر تاریخ فوتبال ایران خواهیم داشت.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر دوره نوزدهم تا ساعاتی دیگر آغاز می شود و تیم استقلال روز جمعه میهمان ماشین سازی تبریز خواهد بود. نگاهی داشته ایم به آمار کلی عملکرد آبی پوشان پایتخت در هفته های آغازین تمامی ادوار لیگ برتر تاریخ فوتبال ایران که در ادامه این آمار را می خوانیم.

ماشین‌سازی اولین حریف استقلال در نوزدهمین دوره لیگ برتر است. استقلال در 18 دوره قبلی این رقابت‌ها، یازده مرتبه در هفته ابتدایی برنده شده، 6 بازی را مساوی کرده و تنها یک مرتبه شکست خورده است. 

این برای هشتمین مرتبه است که استقلال به عنوان میهمان، لیگ را شروع می کند. آمار 7 دوره قبلی به صورت 4 برد، 2 مساوی و یک باخت می باشد. بازی برابر ماشین سازی، هفتمین دوئل هفته اول استقلال در جایی غیر از تهران است. این تناقض به واسطه میهمانی برابر پاس در تهران است.

در 18 دوره قبلی، استقلال 31 گل در هفته اول زده و 16 مرتبه هم دروازه اش باز شده است. 

تنها در دوره دوم بوده که استقلال فصل را با یک سرمربی خارجی استارت زده؛ در آن فصل، استقلال با رولند کخ، میهمان پاس بود و با نتیجه 3 بر یک و درحالیکه ابتدا با یک گل از حریفش عقب افتاده بود (زننده تک گل پاس، رسول خطیبی، سرمربی فعلی ماشین سازی بود)، برنده شد.

در کل ادوار فوتبال ایران، برای استقلال 22 برد، 10 مساوی و 4 باخت در هفته های ابتدایی ثبت شده است. پاس، ذوب آهن، برق شیراز و صنعت نفت آبادان، تنها تیمهایی هستند که در هفته ابتدایی لیگ های مختلف، استقلال را شکست داده اند.

رکورد منحصر  به فرد هفته های اول استقلال در تاریخ لیگ برتر به نام علیرضا نیکبخت ثبت شده که در 4 دوره متوالی (لیگ های 2، 3، 4 و 5) در هفته اول برای استقلال گل زد. آرش برهانی هم موفق شده در 4 بازی هفته اول گل بزند ولی او این رکورد را در 5 دوره ثبت کرده است. 

استقلال در 3 دوره قبلی لیگ برتر، فصل را با برد استارت نزده و در دو فصل اخیر، موفق به زدن گل هم در هفته ابتدایی نشده است.

4344