افشاگری زولا درمورد درگیری کپا وساری: کپا تظاهر کرد که مصدوم است

افشاگری زولا درمورد درگیری کپا وساری: کپا تظاهر کرد که مصدوم است

سایت رسمی فوتبالی- فصل گذشته در فوتبال انگلیس اتفاقات متعددی رخ داد که تا سالها درموردشان صحبت خواهد شد؛ اما یکی از جنجالی ترین این اتفاقات، داستانی بود که در فینال جام اتحادیه باشگاه های انگلیس و در جدال دو تیم چلسی و منچسترسیتی رخ داد.

به گزارش فوتبالی، دردقایق پایانی آن بازی، زمانی که مائوریتسیو ساری سرمربی وقت چلسی، در دقایق پایانی بازی (قبل از شروع ضربات پنالتی)، تصمیم گرفت تا کپا آریزابالاگا دروازه بان تیمش را به دلیل مصدومیت از زمین بیرون بکشد، کپا، دروازه بان جوان اسپانیایی از ترک زمین امتناع کرد و حاضر نشد تا از ترکیب تیمش خارج شود. عصبانیت ساری درکنار زمین و جار و جنجالی که در آن لحظات ایجاد شد، تصاویری فراموش نشدنی را به ثبت رساند. 

کپا در نهایت زمین را ترک نکرد و درترکیب چلسی باقی ماند و تمرکز بازیکنان چلسی به خاطر همین ماجرا برهم خورد و این تیم در ضربات پنالتی مغلوب سیتی شد و جام قهرمانی به شاگردان گواردیولا رسید. در آن زمان جانفرانکو زولا، اسطوره فوتبال ایتالیا دستیار ساری در چلسی بود و حالا در گفتگو با بین سپورت به شرح آنچه در آن روز رخ داده بود پرداخته است.

زولا دراین رابطه گفت:« برای کپا سوء تفاهم پیش آمد و برای ما هم همینطور. او در جریان بازی تظاهر به مصدوم شدن کرد و از آنجا که در جلسه تمرینی روز قبل از بازی هم کمی احساس درد داشت، ما فکر کردیم که واقعا مصدوم شده است و همین شد که ساری تصمیم گرفت تا او را از زمین بیرون کشیده و ویلی کابایرو را در درون دروازه قرار دهد؛ به ویژه آنکه کابایرو به دلیل سالها حضور در سیتی شناخت خوبی از پنالتی زن های این تیم داشت.»

زولا ادامه داد:« لحظاتی بعد متوجه شدیم که ماجرا چیست و کپا برای اتلاف وقت تظاهر به مصدومیت کرده است. اما ما تصمیمان را گرفته بودیم و قصد داشتیم تا آن را عملی کنیم. بعد از آن بود که آن واکنشها را دیدیم. شاید می توانستیم بهتر اوضاع را مدیریت کنیم. مخصوصا با کمک کاپیتان تیم.» 

در نهایت ساری کوتاه آمد و کپا دردرون دروازه تیمش در ضربات پنالتی قرار گرفت و چلسی جام قهرمانی را از دست داد. در بازیهای بعدی، ساری برای تنبیه کردن دروازه بان اسپانیایی اش او را نیمکت نشین کرد ولی چند هفته بعد دوباره کپا به ترکیب اصلی آبی های لندنی بازگشت.

6363