به بهانه خداحافظی میداودی / امان از آن تکل کابوس وار

به بهانه خداحافظی میداودی / امان از آن تکل کابوس وار

وبسایت رسمی فوتبالی - صبح امروز خبر خداحافظى ميلاد ميداودى در ميان غبار اين روزهاى باشگاه استقلال گم شد تا يكى ديگر از بازيكنان نسل دهه هشتاد فوتبال ايران در سكوت كفشها را بياويزد.

فوتبال ميلاد را به بايد به دوبخش متفاوت تقسيم كرد: دوران قبل از تكل سالارزاده و دوران پس از آن تكل سنگين.

ميلاد ميداودى محصول باشگاه استقلال از نوع اهوازى اش بود كه آغاز دوران شهرتش را مديون پاس فقيد تهران است. روزهايى كه ميلاد با آرش برهانى زوج خط حمله پاس را تشكيل مى دادند و هر دو با موهاى افشونى كه مد سالهاى ابتدايى دهه هشتاد بود در پيشانى اين تيم مى درخشيدند.

بهترين دوران استقلال اهواز در تاريخ روزهايى بود كه ميداودى ستاره اين تيم بود و با اين تيم تا آستانه فتح ليگ برتر پيش رفت .

حضور دو ساله در امارات و سپس حضور كوتاه اما خاطره انگيز در استقلال مظلومى. در روزهايى كه استقلال در فقر خريد بازيكن به سر مى برد شاهكار فتح الله زاده در جذب همزمان مبعلى و ميداودى تابستان سوت و كور استقلاليها را در سال ٨٩ به تابستانى داغ تبديل كرد.

"به فتح الله زاده كلى تخفيف دادم تا شماره ١٠ را از او بگيرم." تيترى كه ميلاد را برد روى جلد خبرورزشى كه آن روزها حرف اول مطبوعات ايران بود.

درخشش ميلاد با پيراهن آبى آنهم در فقط ده هفته باعث شد او به چهره محبوب سكوها تبديل شود.استايل خاص ضربه زدن او در هنگام ضربات ايستگاهى وشوتهاى ويرانگرش واويلا را چاشنى شعار تماشاگران آبى كرد.

اما غروب ميلاد درست از نقطه اى آغاز شد كه تكل سعيد سالارزاده در انزلى اورا ماهها خانه نشين كرد تا يكى از استعدادهاى ناب فوتبال ايران هرگز به فرم سابق برنگردد.

آمدن قلعه نويي و عدم اعتقاد او به ميداودى او را بعد از دو سال و نيم حضور در استقلال به سمت درب خروج فرستاد.

بعد از آن ميلاد هرگز نتوانست ميداودى سابق شود و انتخابهاى او ميلاد را هرگز در قامت ستاره سابق نشان نداد تا امروز كفشهاى خود را به نشانه پايان فوتبال بياويزد.

یادداشت از پیمان خنافری

1984