قاضی دادگاه بین المللی ورزش: اگر CAS رای به انجام بازی بدهد، دربی سوپرجام لازم الاجرا است

قاضی دادگاه بین المللی ورزش: اگر CAS رای به انجام بازی بدهد، دربی سوپرجام لازم الاجرا است

وب سایت رسمی فوتبالی- پرند عزیزی، قاضی دادگاه بین المللی ورزش در سوییس، روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و با چیا فوادی، سردبیر فوتبالی به گفت و گو پرداخت. 

به گزارش فوتبالی، دکتر عزیزی در ابتدای سخنانش گفت: حتی در دادگاه های داخلی به راحتی و در فرصت دوسه ماه رای داده نمی شود. حال با توجه به اینکه یک دادگاه بین المللی داریم که بسیار شلوغ هست و بعضا دعاوی به دوسه سال کشیده می شود و حتی توصیه هم شده که این دعاوی در داخل کشور ها حل و فصل شود. اما وقتی پرونده ای باز می شود و طرفین استدلال های خودشان را می آورند، چیزی که حق است لزوما داخل دادگاه قابل اثبات نیست. چیزی که مهم است طرفین باید توسط وکلای خود ادعای خود را ثابت کنند. در حین رسیدگی بعضا مسائل یا صحبت های پیش می آید که نیاز است مدارکی در این رابطه ارائه شود. به طور مثال اگر قرار بوده رایی حدودا در تاریخی از پیش تعیین شده ارائه شود، ممکن است دادگاه مدارک جدیدی از طرفین بخواهد و دادرسی به تاخیر بیفتد. 

وی در ادامه افزود: در مورد سازمان لیگ یا بررسی های داخلی، بنده حق اظهار نظر ندارم چون دلایل و مدارک را ندیده ام. اما گاهی اوقات به دلیل برخی مسائل حقوقی ممکن است صلاح دانند رایی را سریع اعلام کنند. ممکن است به مشکلات داخلی هم نیم نگاهی باشد اما CAS اینگونه نیست زیرا استقلال و پرسپولیس برایشان در جایگاه یکسانی است. صرفا مدارک و دلایل را می بینند و بررسی را انجام می دهند. گاه قاضی به مساله ای بر میخورد که نیاز به بررسی بیشتر است. وقتی کسی ادعایی می کند باید آن را اثبات کند. در حال حاضر استقلال است و باید بتواند ادعایش را اثبات کند. پس بار اثبات روی دوش استقلال است زیرا طرف مقابل طبیعتا انکار میکند. ممکن است در جریان ادعایی که استقلالی ها داشتند مدارک کامل نبوده، یا نیاز بوده مدارک جدیدی ارائه دهند یا قاضی آنچنان که باید قانع نشده. اما این روند یک سال- یک سال و نیم عادی است. زیرا دادگاهی بین المللی و به خصوص در زمینه فوتبالی به راحتی رای صادر نمی کند. 

عزیزی در پایان سخنانش گفت: غیرمستقیم می گویم زیرا ممکن است سوتفاهم ایجاد شود. ممکن است استقلال نتوانسته باشد از ادعای خودش دفاع کند یا مدارک جدیدی ارائه کرده باشد و یا ادعای جدیدی را مطرح کرده باشد. به هیچ وجه نمی توان گفت چون به تاخیر افتاده است توپ در زمین استقلال است. طبق اساسنامه و قانون هر رایی CAS بدهد لازم الاجراست. 

7413