محمودزاده: قرارداد بازیکنان جدید تیم‌های بدهکار ثبت نمی‌شود/ استقلال و پرسپولیس هم شامل این موضوع هستند

محمودزاده: قرارداد بازیکنان جدید تیم‌های بدهکار ثبت نمی‌شود/ استقلال و پرسپولیس هم شامل این موضوع هستند

وب سایت رسمی فوتبالی- رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال گفت: به جز سه باشگاه سپاهان، ذوب آهن، پیکان و گل گهر سایر باشگاه ها نمی توانند قرارداد بازیکنانشان را ثبت کنند.

به گزارش فوتبالی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ایران درباره بحث نشدن قرارداد بازیکنان در هیئت‌های فوتبال استانی بیان کرد: به جز سه باشگاه سپاهان، ذوب آهن و پیکان که مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان شان در کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ و هیئت‌های فوتبال استانی نداشتند و گل گهر سیرجان هم که به تازگی مجوز این کار را دریافت کرده است، سایر باشگاه‌ها به دلیل بدهکاری شان نمی‌توانند قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کنند.

او افزود: از ۲ سال پیش قرارداد‌ها در هیئت‌های استانی ثبت نمی‌شود بلکه تائیدیه شناسه فردی بازیکنان جدید الورود باشگاه‌ها برای هیئت‌های استانی ارسال می‌شود و قرارداد تنها بین بازیکن و باشگاه در حکم کارمند و کارفرما است. کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، هیئت‌ها و فدراسیون فوتبال هیچ مسئولیت حقوقی در زمینه ثبت قرارداد بازیکنان ندارند.

محمودزاده افزود: بحث تسویه حساب با طلبکاران هم مربوط به کل افزاد ذی نفع در باشگاه‌ها است و قرارداد بازیکن و اعضای کادرفنی جدید آن‌ها ثبت نمی‌شود. می‌دانید پنجره نقل و انتقالاتی برخی باشگاه‌ها از سوی فیفا بسته شد، اما هیچ مانعی برای ثبت یا تمدید قرارداد بازیکنان قبلی باشگاه‌ها وجود نداشت و فقط از ثبت قرارداد بازیکنان جدید ممانعت به عمل آمد. همچنان هم این موضوع وجود دارد. اکنون هم ثبت قرارداد بازیکنان جدید استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاه‌های بدهکار را انجام نمی‌دهیم.

او درباره تکلیف پرونده‌هایی که در فیفا و دادگاه CAS برای آن‌ها رای صادر نشده گفت: از لحاظ حقوقی تا زمانی که برای یک پرونده رای صادر نشده است نمی‌توان مانع فعالیت باشگاه‌ها شد و تنها پرونده‌های منجر به صدور رای مانع نقل و انتقالات باشگاه‌ها می‌شود. با توجه به پرونده‌هایی که کمیته تعیین وضعیت برای آن‌ها رای صادر کرده و همچنین انباشت بدهی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها باید برای تسویه حساب بدهی هایشان اقدام کنند. به صورت مثال تاکنون باشگاه پرسپولیس برای تمدید یا ثبت بازیکنان فصل پیش خود اقدام کرده، اما کمیته نقل و انتقالات قرارداد بازیکنان جدید همین تیم و سایر تیم‌های بدهکار را ثبت نمی‌کند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره میزان سخت گیری برای تسویه حساب باشگاه‌ها تصریح کرد: سال گذشته در صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خیلی از مشکلات مربوط به بدهی این باشگاه‌ها حل شد و به همین دلیل آن‌ها توانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند، اما AFC و فدراسیون فوتبال جدی‌تر از قبل هستند و امیدواریم باشگاه‌ها هم اقدام‌های لازم را انجام بدهند.

7413