پیشکسوت استقلال: قرعه‌ سخت و آسان در مسابقات لیگ معنا ندارد

پیشکسوت استقلال: قرعه‌ سخت و آسان در مسابقات لیگ معنا ندارد

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران گفت که قرعه سخت و آسان در مسابقات لیگ معنا ندارد و کسانی که این حرف‌ها را مطرح می‌کنند به دنبال حاشیه‌سازی هستند.

به گزارش فوتبالی، رضا رجبی در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که گفته می شود قرعه استقلال در مسابقات لیگ برتر آسان تر از پرسپولیس حریف دیرینه و قدیمی خود است اظهار داشت: این حرف‌ها، حرف‌های حاشیه‌ای است و کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند به دنبال انداختن توپ در زمین دیگران و ایجاد حاشیه هستند.

مربی پیشین استقلال تهران تاکید کرد: همه بازی‌های لیگ سخت است و تیم باید برای هر بازی آماده باشد؛ البته چون تیم‌ها در هفته‌های نخست زیاد ثبات تاکتیکی ندارند، اگر تیمی یک یا دو بازی اول را به حریفان زیاد سختی نخورد، به نفعش خواهد بود. با این حال، باز هم نمی‌توان گفت فلان تیم قرعه سخت یا آسان دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه علت اینکه امروز فوتبال ما به بیراهه می‌رود، حاکم شدن همین حاشیه‌ها بر متن فوتبال است.  مسابقات در یک فضای کاملاً دوستانه و رسمی قرعه‌کشی شده و همه تیم‌ها در عین رفاقت، رقیب هم نیز هستند.

رجبی گفت: یک مربی زمانی که تیمی را تحویل می‌گیرد، آماده‌سازی پیش فصل اهمیت بسیاری دارد و باید بداند در مسابقات لیگ، هر بازی حکم فینال دارد و فرقی نمی‌کند استقلال با سپاهان بازی کند یا نفت مسجدسلیمان

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره به تعویق افتادن آغاز مسابقات لیگ نیز اظهار داشت: معتقدم تأخیر در برگزاری مسابقات لیگ برتر، به نفع استقلال شد زیرا سرمربی و برخی بازیکنان جدید قدری دیر به تیم پیوستند و تعویق در آغاز مسابقات باعث شد، زمان کافی برای آماده‌سازی و هماهنگی وجود داشته باشد.

رجبی همچنین درباره رویارویی استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم مسابقات نیز گفت: اگر قدری دیرتر مثلاً هفته 14 یا 15 شهرآورد برگزار می شد، بهتر بود زیرا باعث می‌شد دو تیم از نظر تیمی و تاکتیکی به شرایط بهتری برسند و به طور قطع بازی جذابی می‌شد اما با این حال برگزاری شهرآورد در هفته چهارم نیز تجربه جدیدی است که باید از آن استقبال کرد.

وی درباره شرایط استقلال نیز گفت: خوشبختانه استراماچونی تا الان به خوبی با بازیکنان استقلال تمرین کرده و بازی‌های دوستانه استقلال نیز حاکی از شرایط خوب تیم است. البته باید دید استراماچونی در جریان مسابقات چگونه تیم را هدایت می‌کند.

مربی پیشین استقلال تهران اضافه کرد: با این حال به نظر می‌رسد استقلال امسال به مراتب بهتر از سال گذشته است و نتایج کسب شد در دیدارهای دوستانه می‌تواند تا حدودی موید این مساله باشد.

به گفته رجبی استقلال امسال نباید به چیزی جز قهرمانی بسنده کند اما با این حال مردم و هواداران نباید روی تیم فشار بیاورند و اضطراب ایجاد کنند.

رجبی گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت استراماچونی نسبت به شفر این است که زیاد اهل مصاحبه نیست در حالی که شفر خیلی مصاحبه می‌کرد و از لابلای همین مصاحبه‌ها نیز برای تیم حاشیه ایجاد می‌شد.

7655