ماتئوس:سبک مسی را به قدرت بدنی کریس ترجیح می دهم

ماتئوس:سبک مسی را به قدرت بدنی کریس ترجیح می دهم

سایت رسمی فوتبالی- لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در گفتگویی جذاب و متفاوت به بررسی مسائل مختلف دنیای فوتبال پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، ماتئوس در بخشی از این صحبتهابه آنالیز حال و روز رئال مادرید بعد از جدایی کریستیانو رونالدو پرداخت و سپس در مورد مسی و رونالدو صحبت کرد. در اینجا می توانید گزیده ای از صحبتهای او را مطالعه کنید:

* چرا حال و روز رئال مادرید بدین ترتیب است؟

آنها به استراحت و اعمال تغییرات نیاز دارد. رئال تیمی متفاوت با هر تیم دیگری است. رئال پادشاه است. برای هر فوتبالیستی، بازی کردن در رئال مادرید بالاترین اتفاق ممکن است. آنها در شش سال اخیر، 4 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده اند. بازیکنان رئال مادرید فوق العاده اند ولی آنها از سرعتشان کاسته شده است.  سرعت نکته مهمی در فوتبال مدرن است. همه اتفاقات خیلی سریع پیش می رود.فکر می کنم که شاید تغییرات برای رئال خوب پیش برود. ولی سخت است با درنظر داشتن  تمام افتخاراتی که این بازیکنان کسب کرده اند، این تغییرات را در تیم پیاده سازی کرد. قطعا رئالی ها آماده رقابتها هستند ولی شما سبک بازی آژاکس یا قدرت لیورپول را ببینید... رئال مادرید باید تغییراتی را در بازیکنانی که در گذشته افتخارات زیادی را کسب کرده اند اعمال کند که قطعا آماده انجام این کار در آینده نیستند.

*خیلی ها جدایی کریس رونالدو را دلیل افت چشمگیر رئال می دانند.

قطعا همینطور است. باید درنظر داشت که رئالی ها کریس رونالدویی را از دست دادند که هر فصل 50 یا 60 گل برای این تیم می زد. بنزما بازیکن خیلی خوبی است و زیدان به او اعتماددارد ولی کم کم اثرات بالارفتن سن در او دیده می شود. باید ببینیم که با هازارد اوضاع برایشان چطور پیش خواهد رفت و آیا او قادر خواهد بود که در رئال هم در همان سطحی که در چلسی بازی می کرد، بدرخشد یا نه. هرچند که رئال مادرید و چلسی دو باشگاه کاملا متفاوت هستند. اگریازده بازیکن اصلی رئال در بازیهای اخیر را ببینید، همان یازده بازیکن همیشگی هستند: مارسلو، کارواخال، راموس، مودریچ، کروس و... همه این بازیکنان پنج یا شش سال است که کنار هم در رئال بازی می کنند و  این تیم به تغییراتی نیاز دارد. بحث این نیست که بازیکنان خوب نباشند، بلکه بحث این است که فوتبال تغییر می کند.

* کدامیک بهتر است؟ مسی یا مارادونا؟

مقایسه کردن مسی و مارادونا خیلی سخت است. دیگو 30 سال پیش با سبک فوتبالی کاملا متفاوت بازی می کرد. فکر می کنم که مارادونا در اواخر دهه 1980 بهترین بود و مسی بهترین بازیکن یک دهه اخیر است.

* مسی و رونالدو چطور؟

به عنوان یک هوادار فوتبال، سبک مسی را به قدرت بدنی کریس ترجیح می دهم. این بدان معنا نیست که یکی از دیگری بهتر است. لئو بیشتر با سایر هم تیمی هایش مشارکت می کند و پاس گلهای بیشتری می دهد ولی رونالدو پتانسیل و سرعت بالاتری دارد. اگر می خواستم یکی را به خدمت بگیرم، انتخابم قطعا مسی بود. به نظرم سبک فوتبال او بیشتر به کار تیم می آید.

6363