ماتئوس: خامس در ترکیب اصلی اکثر تیمهای اروپایی جایی ندارد!

ماتئوس: خامس در ترکیب اصلی اکثر تیمهای اروپایی جایی ندارد!

سایت رسمی فوتبالی- لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان و دارنده توپ طلای دنیای فوتبال در گفتگو با روزنامه آ.اس به آنالیز شرایط این روزهای دنیای فوتبال پرداخته است. دراینجا می توانید گزیده ای از صحبتهای جذاب او را مطالعه کنید:

*فکر می کنید چرا تونی کروس اخیرا نمی تواند فوتبال خوبی را به نمایش بگذارد؟

او مدتهاست که فوتبال بازی می کند و 4 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده؛ در رئال مادرید و بایرن مونیخ بازی کرده؛ او هرگز بازیکنی سرعتی نبوده و در سالهای اخیر جزو بهترین بازیکنان دنیا بوده ولی الان در دنیای فوتبال، به سرعت بیشتری نیاز است. من این سرعت را مثلا در بایرن می بینم. دیگر نه تنها بازیکنان تهاجمی، بلکه بازیکنان میانی هم باید سریع باشند. به علاوه فکر می کنم که مودریچ و کروس از این حیث شبیه به هم هستند و قرار گرفتن دو بازیکن با ویژگی های بسیار شبیه به هم در یک تیم مثل رئال مادرید، شاید خوب نباشد. درمورد کاسمیرو هم وضعیت به همین ترتیب است. آنها بازیکنی ندارند که بتواند به خط حمله ملحق شود و خطرساز باشد. 

*درمورد خامس چطور فکر می کنید؟ او فصل گذشته در بایرن بود و گویا نمی تواند در هیچ تیمی خوب جا بیفتد

خامس بازیکن بزرگی است و من از او خیلی خوشم می آید, ولی او به یک سرمربی مناسب نیاز دارد تا در پست صحیحی در زمین به کار گرفته شود. نه در بایرن و نه در رئال، از او در پست بازیکن 10 استفاده نشد. خامس نمی تواند در جناحین بازی کند و باید در مرکز زمین قرار گیرد. در ترکیب تیمهای زیدان و کوواچ جایی برای خامس نیست. به علاوه او وقتی مالک توپ نیست و یا مجبور به دفاع می شود، در زمین احساس راحتی نمی کند. مثلا در کلمبیا خامس پشت سرمهاجم بازی می کند و این پست موردعلاقه اش است؛ دقیقا مثل مسی در بارسلونا . این مشکل بزرگی است؛ چون تیمهای زیادی در اروپا نیستند که بازیکنی را دراین پست به کار بگیرند.

*فکر می کنید او در بایرن نتوانست درتیم جا بیفتد؟

او پسر خوبی است و خانواده مستحکمی هم دارد. ولی در بایرن نتوانست در جو باشگاه قرار بگیرد. مثلا وقتی بایرن قهرمان می شود، ما یک شب شام همه دور هم جمع می شویم؛ ولی خامس دراین میهمانی ها تنها و جدای از بازیکنان در یک گوشه می نشست و با بقیه ارتباط نمی گرفت و دور از سایر بازیکنان بود. به نظرم او در بایرن مونیخ خوشحال نبود. در جشنهای قهرمانی تیم بی تفاوت بود. البته زندگی اش در مونیخ خوب بود ولی شرایطش در تیم ایده آل نبود. کوواچ هم به بازیکنی مثل او نیاز نداشت. من می دانستم که او در بایرن ماندنی نیست؛ چون از سوی سرمربی تیم احساس حمایت نمی کرد. خامس بازیکن فوق العاده ای است ولی در ترکیب اصلی اکثر تیمهای اروپایی جایی برای او نیست. ناپولی گزینه خوبی برای اوست؛ چون آنچلوتی سرمربی اش خواهد بود و زیر نظر او می تواند با آزادی بیشتری در زمین حرکت کند. ولی اکثر تیمهای اروپایی به بازیکنانی نیاز دارند که در جناحین حرکت کنند.

*اوضاع آرتورو ویدال در بایرن چطور بود؟

او خودش تصمیم گرفت که به بارسلونا برود. ویدال بازیکن خوبی است که همیشه عشق و هیجان زیادی را در زمین چمن به کار می گیرد. با تمام توان بازی می کند و برای تیم می جنگد. به نظرم تا دو یا سه سال دیگر در اوج خواهد بود. دوست داشتم که هنوز هم او را با پیراهن بایرن می دیدم ولی به تصمیمش احترام می گذارم. به نظرم این تغییر خوبی برای ویدال بود. نه فقط از نظر تغییر دادن تیمش، بلکه به این خاطر که حالا کنار مسی بازی می کند. این تجربه خیلی خوبی برای اوست. مثل بازی کردن در کنار مارادوناست. 

6363