گزارش ویژه/ بازگشت عادل به شبکه سه تکذیب شد!

گزارش ویژه/ بازگشت عادل به شبکه سه تکذیب شد!

وب سایت رسمی فوتبالی- جواد خیابانی مجری و گزارشگر فوتبال در گفتگو با یک برنامه اینترنتی گفت مشکلات حل می شود و عادل با گزارش کردن باز می گردد.

به گزارش فوتبالی، هر چند جواد خیابانی در گفت و گوی اینترنتی اش از بازگشت عادل به گزارشگری خبر داد اما به نظر می رسد گفت و گوی او بیشتر به قصد دیده شدن و وایرال شدن و جریان سازی صورت گرفته است و اصل ماجرا کلا با ادعاهای جواد خیابانی فرق دارد. 

پس از تعطیلی برنامه نود و ممانعت از پخش ویژه برنامه نوروزی نود در روزهای پایانی اسفند 98، عادل فردوسی پور دیگر در تلویزیون فوتبال گزارش نکرده است. او برنامه فوتبال 120 را تا پایان فصل فوتبال های خارجی ادامه داد و البته حمید محمدی را جایگزین محمد حسین میثاقی کرد. 

دو قطبی فردوسی پور – میثاقی از مدتها قبل شکل گرفته بود و نزدیکان این دو می دانستند که شکاف به وجود آمده است اما آن را رسانه ای نمی کردند. در هر حال مصاحبه ای از محمد حسین میثاقی پیش از پایان سال منتشر شد که در آن میثاقی اعلام کرده بود در سال 98 با برنامه های ستاره ساز و فوتبال برتر در خدمت بینندگان خواهد بود. او می دانست که نمی تواند در برنامه فوتبال 120 به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور بماند و فردوسی پور حمید محمدی را جایگزین محمد حسین میثاقی کرد.

پس از اینکه میثاقی به نوعی و در قالب برنامه فوتبال برتر تحلیلی روی صندلی عادل فردوسی پور نشست، شکاف علنی شد و در نهایت این میثاقی بود که مورد هجوم طرفداران عادل فردوسی پور قرار گرفت. 

عادل فردوسی پور از روزی که برنامه نود تعطیل شد، هیچ بازی را گزارش نکرد و خبر آمد که او کلا از شبکه سه سیما رفته است و وسایل دفترش هم جمع شده است. علی فروغی مدیرجوان شبکه سه در چالش با عادل فردوسی پور، آنقدر جدی به نظر رسید که کمتر کسی باور می کرد. این چالش در چند روز گذشته با انتشار یک سری اسناد ومدارک درباره شرکت هایی که با برنامه نود در رابطه با سایت و فضای مجازی و همچنین ماجرای پیامک ها به شرکتی که 200090 را پشتیبانی می کرد وارد فاز جدیدی شد. فازی که در نهایت با انتشار دو سه بیانیه از سوی شرکت های پشتیبان سایت و فضای مجازی و سامانه 200090 همراه بود. این اسناد و مدارک در یکی دو روزنامه اصولگرا و در فضای مجازی و کانالهای هواداری به شیوه عجیبی منتشر شد. 

همه اینها نشان می دهد که وضعیت همچنان شکر آب است و مشخص نیست چرا جواد خیابانی از حل شدن این اختلاف‌ها خبر داده و اعلام کرده که عادل فردوسی‌پور به‌زودی به‌عنوان گزارشگر به صدا و سیما بازخواهد گشت! جواد خیابانی با طرح خبر بازگشت عادل به تلویزیون گفته بود:« به مردم ایران می گویم که عادل دارد به تلویزیون برمی گردد. با شروع لیگ برتر شاهد گزارش عادل در تلویزیون خواهیم بود. برخی اختلاف نظرها بوده است که با توجه به روند موجود حل شده من خودم هم با او صحبت کرده‌ام و از صحت ماجرا خبر دارم. همچنین دیگر دوستان من در صدا و سیما نیز این خبر را داده اند.  فردوسی پور باید باشد، همه می‌دانند که من اهل مبالغه نیستم ولی این را می گویم که اگر عادل نباشد، نمی‌شود و یک چیز کم است.»

پیگیریهای فوتبالی نشان می دهد که پس از تعطیلی برنامه نود، در شبکه ورزش جایی که برنامه فوتبال 120 روی آنتن می رود مدیران آن شبکه به فردوسی پور برای گزارش بازیها در شبکه ورزش اصرار کرده اند اما خود او قبول نکرده است. 

این اتفاق از لحظه تعطیلی برنامه نود در شبکه سه نیفتاده و برخلاف صحبتهای جواد خیابانی شبکه سه هیچ پیشنهاد رسمی به عادل فردوسی پور برای گزارش فوتبال داده نشده است.

مدیران شبکه ورزش هم تا این لحظه به صورت کتبی هیچ پیشنهادی به فردوسی پور برای ساخت برنامه فوتبال 120 نداده اند و صحبتها در این باره به صورت شفاهی بوده است و البته احتمال تمدید شدن قرارداد فردوسی پور با شبکه ورزش وجود دارد اما خبری از روی آنتن بردن برنامه نود یا گزارش کردن دوباره او در شبکه سه وجود ندارد.

این صحبتها در حالی مطرح می شود که حامد راستگو یکی از گزارشگران قدیمی برنامه 90 و همکار عادل فردوسی پور در این برنامه با منتشر کردن پستی در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام به صحبتهای جواد خیابانی واکنش نشان داد و اعلام کرد:« بعضی وقتها باید حواسمون باشه در مصاحبه هامون در مورد صحت و سقم صحبتهایی که انجام می دهیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم.» کنایه او به نادرست بودن خبر جواد خیابانی است که نشان می دهد که فعلا عادل فردوسی پور تا زمانی که فروغی در شبکه سه سیما باشد، نمی تواند در این شبکه گزارش کند ولی همچنان احتمال گزارش کردن او در شبکه ورزش وجود دارد. برخلاف صحبتهای خیابانی، فردوسی پور از تلویزیون نرفته است و همچنان در شبکه ورزش برنامه 120 را پس از تعطیلی برنامه نود روی آنتن برده است وسایت برنامه نود و شبکه های اجتماعی مرتبط با نود و فوتبال 120 همچنان فعال هستند. چه بسا که فردوسی پور با ژاوی بازیکن افسانه ای بارسلونا در فرودگاه امام(ره) هم در قاب تلویزیون مصاحبه کرده است و این مصاحبه از شبکه ورزش پخش شده است. 

برخی مدیران شبکه سه هم در گفت و گو با فوتبالی تمایلی به برده شدن نامشان ندارند اما از بازگشت عادل فردوسی پور به شبکه سه بی خبر هستند و تنها به گفتن این جمله بسنده کردند که هیچ پیشنهادی از طرف شبکه سه به عادل فردوسی پور تا این لحظه نشده است.

گزارش: چیا فوادی/ وب سایت فوتبالی نیوز

7655