صحبتهای تند نظری جویباری علیه علی خطیر

صحبتهای تند نظری جویباری علیه علی خطیر

وبسایت رسمی فوتبالی – صحبتهای معاون مستعفی باشگاه استقلال با واکنش مدیران فعلی و سابق این باشگاه مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی، علی خطیر در کنفرانس خبری دیروز خود، در دو بخش و بدون اسم بردن از مخاطب صحبتهایش، انتقادهایی از دو مدیر استقلال داشت. او بدون اسم بردن از کسی اعلام کرد که یکی از اعضای هیات مدیره، در ماه فروردین نام بازیکنانی که قرار است در پایان فصل از استقلال بروند را روی تخته نوشته. خطیر در پایان کنفرانسش و در گفتگو با دوربین تلویزیون هم به این نکته اشاره کرد که مشکلات استقلال با سس حل نمی شود.

این بخش از صحبتهای خطیر واکنش کامران منزوی عضو هیات مدیره استقلال را در پی داشت که در گفتگو با خبرگزاری فارس به گفتن یکی دو جمله بسنده کرد:" تنها صحبتی که دارم این است که آقای خطیر! شال گردن شما در دفتر من جا مانده است, لطفا بیایید و آن را با خود ببرید!"

دیگر مخاطب صحبتهای خطیر، یکی از معاونان سابق باشگاه بود که جلوی بنر تبلیغاتی شرکت خود با بازیکنان جدید استقلال عکس یادگاری می گرفت. قطعا می دانید منظور خطیر از این معاون سابق چه کسی بوده چرا که عکس او، دیروز در کانال های تلگرامی هواداری استقلال منتشر شده بود.

در چنین شرایطی، امروز علی نظری جویباری در گفتگو با فارس، شدیدا از علی خطیر انتقاد کرده که خطیر هم در واکنش به حرفهای او، نظری جویباری را به مناظره دعوت کرده است. با این مقدمه طولانی، مهمترین صحبتهای نظری جویباری را برایتان نقل می کنیم:

•    خطیر با رحمتی‌ها، شفرها، فتح الله زاده ها، منزوی‌ها، ووریا غفوری ها، حسینی‌ها، علی کریمی‌ها، مجیدی‌ها، چشمی ها، منتظری ها و غیره درگیر شد که این موضوع عملا او را فلج کرده بود و برای شخصیت استقلال 2ستاره هم بسیار بد بود. به هر حال آدمی که استعفا داده و مشکلات خانوادگی را دلیل جدایی اعلام کرده که نباید اینگونه با همه درگیر شود و گریه کند

•    به نظر می رسد خطیر به نوعی دچار شکستگی روحی شده و به قول خودش از سر احساسات حرف می زند. حرف هایی که چند هفته بعد احتمالا مثل ماجرای شفر و مجیدی و رحمتی منجر به عذر خواهی وی از ترس شکایت طرف مقابل می شود. یعنی این‌همه مدیر و مربی و بازیکن بد هستند خطیر خوب است؟

•    خطیر کاملا کنترل خود را از دست داده، او در همین مصاحبه با دوستانش در رستوران گفت: پاتوسی از شفر ناراحت بوده و به تمرینات او اعتراض کرده است. او قطعا در آن لحظه فراموش کرده که پاتوسی همین حالا شاگرد شفر است و اگر از تمرینات ناراحت بود حالا با شفر قرارداد همکاری نداشت

•    خطیر گفته فروردین ماه با استراماچونی تماس گرفته است، یعنی در روزهایی که شفر روی دست بازیکنان به هوا پرتاب می شد بعد از برد مقابل سپاهان و در حال سبقت گرفتن از پرسپولیس برای قهرمانی بود، خطیر خودش گفت که فتحی به او گفته به گوش شفر رسانده‌اند که می خواهی اخراجش کنی! او حق را هم به شفر داده است. در این ماوقع قطعا برخی بازیکنان هم در جریان قرار گرفته اند که این موضوع ضربه مهلکی به استقلال حتی شب قبل از بازی با پدیده که در تاریخ 6 اردیبهشت انجام شد زده است. این نوعی اخلال است در روند قهرمانی استقلال، یا لااقل احتمال قهرمانی چون پیروزی بر پدیده عملا فشار را تا سر حد مرگ روی پرسپولیس وارد می کرد.

•    خطیر می گوید: به دلیل بازی های آسان ترسیدیم تیم نتیجه بگیرد و هواداران اجازه برکناری شفر را ندهند! این دیگر نوبر است، مهم اینست که تیم نتیجه بگیرد، اینکه با کدام مربی نتیجه بگیرد مهم نیست اگر تیم آنقدر خوب نتیجه می گرفت که هوادار پشت شفر بود مگر چیز دیگری هم برای استقلال لازم می شد؟ چون شما با شفر درگیر بودی باید حتما مربی عوض می شد؟ این نوعی تخریب استقلال نبود؟ حالا هم که شفر رفته و به فیفا شکایت کرده و شما استعفا داده ای، اگر استقلال مجبور شود کل هزینه شفر را بدهد شما این هزینه را جبران میکنی؟ آن هم در حالی که ممکن بود شفر تیم را قهرمان هم کند! خودتان می گویید و مدعی هستید که بهترین استقلال تاریخ را به شفر داده بودید پس چرا از بهترین استقلال تاریخ از دید شما 17 نفر را جدا کردید؟ بالاخره این تیم بهترین بود یا نبود؟ اگر بود باید حفظش می کردید اگر نبود چرا شفر را قربانی کردید؟

•    خطیر گرفتن پول پروپیچ از فیفا را کاری بزرگ می داند و آن را می خواهد به جای گرفتن مدال قهرمانی به خورد خلق الله بدهد اما باید به ایشان بگویم آنچه برای شما آرزو است برای ما خاطره است، استقلال بارها چه در زمان فتح الله زاده و چه در زمان افتخاری این پول ها را در زمان تحریم زنده کرده و اینهمه هم آن را تبلیغ نکرده است. شما بهتر است تاریخ باشگاه استقلال را کمی مطالعه کنی و قد این باشگاه را هم اندازه سقف آرزوهای خودت نکنی! اینجا 2 ستاره روی سینه است و جام های قهرمانی این باشگاه بسیار زیاد. شما کدام جام را آوردی؟ جواب این سوال را به من که نه به هوادار استقلال بده، حل کردن موضوع پروپیچ آن هم اینقدر با تاخیر که 30 هزار دلارش بشود 480 هزار دلار آنهمه افتخار ندارد که  اینجا جام آوردن و خوشحال کردن مردم است که افتخار دارد.

•    ما از استقلال هیچ پولی نگرفتیم و با تمام وجود و افتخار برای آن کار کردیم، آیا شما از منظر قانونی حق داشتید قرارداد 200 میلیونی با استقلال ببندید و منت آن را بر سر هوادار بگذارید و به نوعی تهدید کنید که آن را می گیرید؟

•    کدام مدیر و معاون باشگاه استقلال با پول باشگاه استقلال 60 میلیون پول پیش خانه داده و 12 میلیون تومان اجاره ماهانه که شما چنین کرده اید و به خانه ای که متعلق به پادووانی بود رفتید؟ این پول اشکال ندارد؟

•    60 هزار فرانک سوئیس برای سوپر جام هزینه کردید تا طرح دعوا کنید، نتیجه اش را گزارش دهید.

1984