گزارش/ خطیر در لیون فرانسه، اینفانتینو را راضی کرد تا استقلال محروم نشود!

گزارش/ خطیر در لیون فرانسه، اینفانتینو را راضی کرد تا استقلال محروم نشود!

وبسایت رسمی فوتبالی – آخرین ماموریت علی خطیر در استقلال پایان خوشی برای این تیم و هوادارانش داشت.

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان ماجرای پروپیچ و استقلال هستید. بازیکنی که به خاطر شکایتش از استقلال، می توانست این بازیکن را از حضور در پنجره نقل و انتقالات محروم کند. شکایت او از استقلال، البته مساله جدیدی نبود و از دوران مدیریت افشارزاده، این مهاجم به دنبال گرفتن مطالباتش بود که مدیریت باشگاه در آن مقطع به جای آنکه از طریق مذاکره با پروپیچ و مدیر برنامه هایش مشکل او را حل کند، از این بازیکن به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد تا پیچیدگی این ماجرا بیشتر شود! این گاف مدیریتی در حالی اتفاق افتاد که افتخاری، در حالیکه در دو مرحله استقلال محکوم شده بود، به دادگاه کاس شکایت برد و 30 هزار یورو هم هزینه یک وکیل ایتالیایی کرد!

استقلال از فروش الهیار صیادمنش به فنرباغچه به دنبال نگه داشتن پاتوسی بود اما وقتی ماجرای پروپیچ اورژانسی شد، آبی‌ها چاره ای نداشتند تا پول حفظ پاتوسی را جای دیگری هزینه کنند.

حتما در جریان هستید که مهلت فیفا به استقلال برای پرداخت مطالبات پروپیچ تمام شده بود و روی همین اصل بود که یکی دو خبرگزاری خبر محرومیت قطعی استقلال را منتشر کردند. مهلت پرداخت طلب پروپیچ به پایان رسیده بود و استقلال قاعدتا بایستی محروم می شد اما استقلال چون هم در فیفا 850 هزار دلار داشت و هم در سفارت ایران در زاگرب، طلب پروپیچ را فراهم کرده بود، فیفا اعلام کرد در صورتیکه اینفانتینو دستور و رضایت بدهد استقلال محروم نمی شود. وقتی علی خطیر نماینده باشگاه به مقر فیفا می رود به او می گویند که باید به فرانسه برود. چرا که اینفانتینو به خاطر برگزاری جام جهانی زنان در لیون فرانسه است. خطیر از رابطه خوبش با اینفانتینو رئیس فیفا استفاده می کند و با سفر به لیون فرانسه و ملاقات حضوری با اینفانتینو، نه تنها جلوی محرومیت استقلال را می گیرد و مشکل پروپیچ را حل می کند بلکه 850 هزار دلار مطالبات استقلال از فیفا را هم زنده می کند تا آخرین ماموریتش در مقام معاون ورزشی باشگاه را با موفقیت به پایان می رساند.

1984