بختیار رحمانی: خوشحالم خانواده‌ام بازی‌هایم را می‌بینند

بختیار رحمانی: خوشحالم خانواده‌ام بازی‌هایم را می‌بینند

وب سایت رسمی فوتبالی- بختیار رحمانی که به تازگی به لیگ دو قطر پیوسته، صحبت های جدید و جالبی را بیان کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، یکی از اتفاقات عجیبی که در نقل و انتقالات امسال افتاد، رفتن بختیار رحمانی به لیگ 2 قطر بود. رحمانی در سال‌های اخیر بدشانسی‌های زیادی آورد و فصل گذشته نتوانست در سپاهان زیاد بازی کند که همین مسأله باعث شد او به فکر تحول باشد. بختیار که حالا به یکی از هافبک‌های باتجربه فوتبال ایران تبدیل شده، راهی قطر شد تا در آنجا آرامش داشته باشد و بتواند اهدافش را راحت‌تر ادامه دهد. بختیار رحمانی فکر می‌کند الشمال قطر می‌تواند این فصل یکی از بهترین سال‌های خود را پشت سر بگذارد و به لیگ ستارگان برسد تا در آنجا خودی نشان دهد و به تیم ملی برگردد. هافبک ایرانی الشمال قطر از حضور در فوتبال این کشور خیلی خوشحال است و فکر می‌کند حضور خانواده‌اش در ورزشگاه باعث می‌شود انگیزه بیشتری پیدا کند و به روزهای اوجش برگردد. بختیار رحمانی که بعد از حضورش در لیگ قطر هیچ مصاحبه‌ای نداشت، حالا حرف‌های زیاد و جالبی برای گفتن دارد.

چطور شد که ناگهان از لیگ قطر سر در‌آوردی؟
 برای این اتفاق باید اول خدا را شکر کنم و بگویم من قبلا از لیگ قطر پیشنهاد داشتم، البته نه از لیگ 2 که قسمت شد این بار به الشمال بیایم و در لیگ 2 بازی کنم. ما تیم خیلی خوبی داریم و بازیکنان خوبی هم به تیم اضافه شدند که فکر می‌کنم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

گفتی قبلا از لیگ قطر پیشنهاد داشتی. از کدام تیم‌ها بود؟

 بله، من قبلا از لیگ ستارگان قطر پیشنهاد داشتم و آن هم از الخطیریات بود. همان سالی که استقلال به من پیشنهاد داده بود اما من با وجود اینکه پیشنهاد الخطیریات خیلی خوب بود در ایران ماندم و به استقلال رفتم. بعد از آن سال‌ها، دوست داشتم از ایران بیرون بیایم. در این مدت هم پیشنهادهای خوبی از تیم‌های ایرانی داشتم که جا دارد از آقای عیسی‌زاده مدیرعامل باشگاه صنعت‌نفت آبادان، آقای رضاییان و اسکوچیچ که تا زمان حضورم در قطر پیگیر کارم بودند، تشکر کنم. من صنعت‌نفت آبادان را خیلی دوست دارم اما لازم بود از ایران بیرون بیایم که به قطر آمدم. خدا را شکر شرایط تیم الشمال هم خوب است و از انتخابم راضی هستم.

فکر می‌کنم پیشنهاد الشمال به لحاظ مالی خیلی خوب بود که به این تیم رفتی.
 بله، خدا را شکر می‌کنم چون به لحاظ مالی خیلی بهتر از تیم‌های ایرانی است اما من به خاطر بحث مالی، الشمال را انتخاب نکردم. دلیل اصلی‌ام برای حضور در لیگ قطر، آرامش بود. فکر می‌کنم در قطر می‌توانم آرامش داشته باشم. البته نمی‌گویم پول مهم نیست اما آرامش برایم مهمتر بود.

عجیب بود که بتوانی از سپاهان جدا شوی.
 خیلی هم سخت بود که بتوانم رضایتنامه‌ام را بگیرم. باید تشکر کنم از امیرخان (قلعه‌نویی) و آقای تابش که همکاری کردند. سپاهان تیم خیلی بزرگی است که هر بازیکنی دوست دارد در آنجا بازی کند اما من به خاطر اینکه فرصت کمی برای بازی پیدا می‌کردم تصمیم گرفتم جدا شوم. البته باشگاه تمایل داشت بمانم اما خیلی اصرار کردم تا رضایتنامه‌ام را دادند. من در زمانی که در سپاهان بودم خیلی انگیزه داشتم و تلاش کردم. در همان بازی‌هایی هم که بودم از نگاه آمار و کارشناسان، عملکرد خوبی داشتم اما به هر حال تصمیم سرمربی بود که کمتر بازی کنم و من هم احترام می‌گذارم. در هر صورت جدایی از سپاهان سخت بود اما برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.

ظاهرا آقای گل لیگ اردن هم به تیم الشمال اضافه شده و قرار است همبازی‌ات باشد.
 بله، ما بازیکنان خیلی خوبی داریم. به جز بهاء‌الفیصل، یک بازیکن هلندی داریم که در تیم ملی بازی می‌کرد. یک بازیکن سنگالی خیلی خوب هم داریم که خارجی‌های تیم را تشکیل دادیم. مهمترین مسأله که باعث حضورم در الشمال شد اینکه قول دادند تیم خیلی خوبی ببندند و هدف تیم بالا آمدن و صعود به لیگ ستارگان قطر است. به جز بازیکنان خارجی خوبی که داریم، چند بازیکن هم داریم که قبلا در تیم ملی قطر بازی کرده‌اند و جزو بهترین‌ها هستند. امیدواریم بتوانیم با این نفرات، به هدف‌مان که صعود است برسیم.

سرمربی تیم‌تان هم ظاهرا جوان است.
 بله، سرمربی تیم‌مان اگر اشتباه نکنم بوسنیایی است و خیلی با‌انگیزه. من در همین چند روز از ایشان شناخت پیدا کردم که متوجه شدم باانگیزه و پر‌انرژی است که با بازیکنان هم ارتباط دوستانه‌ای دارد. این سرمربی پارسال هم هدایت تیم را به عهده داشت و شناخت خوبی نسبت به تیم دارد. من قبلا با مربیان خیلی خوبی کار کردم که فکر می‌کنم به آنها یک نفر دیگر هم اضافه شده.

با توجه به اینکه قطر میزبان جام جهانی 2022 است، الان چه چیزی توجه‌ات را بیشتر جلب کرده؟
 مهمترین مسأله، زمین تمرین‌های خیلی خوبی است که در قطر وجود دارد. فکر می‌کنم این مسأله بهترین چیزی است که هر بازیکنی می‌تواند روی آن تمرکز داشته باشد. جالب این است زمانی که در استقلال بودم، در ایران حتی تیم بزرگی مثل استقلال که آن همه هوادار دارد، مشکل زمین تمرین داشت اما اینجا حتی در لیگ 2 هم بهترین امکانات را می‌بینیم. با وجود این شرایط، می‌توانیم راحت فوتبال بازی کنیم و استرس خرابی زمین و احتمال مصدومیت نداریم.

فکر می‌کنی در فصل نوزدهم کدام تیم‌ها می‌توانند مدعی قهرمانی باشند؟
 من در این چند وقت خیلی گرفتار بودم و خبرهای تیم‌های ایرانی را نتوانستم کامل پیگیری کنم اما فکر می‌کنم هنوز پرسپولیس می‌تواند مدعی باشد چون بازیکنان خیلی خوبی دارد و تیم را حفظ کردند. سپاهان تیم خیلی خوبی بسته. البته نفرات جدید کمی گرفته اما همان نفراتی که اضافه شدند جزو بهترین‌ها هستند. ذوب‌آهن هم تیم خیلی خوبی است. در کنار اینها استقلال را هم باید اضافه کنم چون این تیم نیز مربی خوبی آورده و بازیکنانی دارد که می‌توانند به تیم کمک زیادی کنند.

با توجه به اینکه سرمربی استقلال تغییر کرده و یک مربی جوان آورده‌اند، فکر می‌کنی استقلال می‌تواند به ناکامی‌های چند ساله‌اش پایان بدهد و قهرمان شود؟
 قبلا که در فولاد خوزستان بودم، پرسپولیس هم مدتی همین شرایط را داشت و چند سالی نمی‌توانست نتایج خوبی بگیرد اما در نهایت این ناکامی‌ها به پایان رسید و حالا پرسپولیس یکی از بهترین‌ها و موفق‌ترین تیم‌های ایران است. خدا را شکر شرایط استقلال این فصل خیلی خوب است اما نمی‌دانم چرا هر سال بازیکن خارجی خوب می‌آورند و به راحتی از دست می‌دهند. پارسال تیام را از دست دادند و امسال هم پاتوسی که واقعا بازیکنان خیلی خوبی بودند. از دست دادن این بازیکنان به طور حتم به تیم صدمه می‌زند و در واقع مشکل اصلی تیم این است که هر فصل بازیکنانش عوض می‌شوند. با این حال، فکر می‌کنم استقلال امسال تیم خیلی خوبی است که می‌تواند به ناکامی‌هایش پایان بدهد و قهرمان شود. البته هر سال همین را می‌گوییم که امیدوارم این بار متفاوت باشد و واقعا قهرمان شود.

الان که در لیگ 2 قطر حضور داری، به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟
 الان که در لیگ 2 قطر هستم فکر می‌کنم همه چیز به همت خودم بستگی دارد. من همیشه به حضور در تیم ملی فکر می‌کنم و برای این مسأله تلاش می‌کنم اما الان بیشتر تمرکزم روی این است که تیم بیاید بالا و بعد از آن بتوانم خودم را نشان بدهم تا به تیم ملی برسم. در لیگ ستارگان به طور حتم بیشتر دیده می‌شوم و به خاطر همین با وجود گرمای زیادی که در قطر وجود دارد، با جان و دل تلاش می‌کنم که به آنجا برسیم تا به هدفم نزدیک شوم. البته هر اتفاقی دست خداست و باید ببینیم خدا چه می‌خواهد. من فقط تلاش می‌کنم و همه چیز را به خدا می‌سپارم.

اینکه در آنجا خانواده‌ات می‌توانند به ورزشگاه بیایند و بازی‌هایت را ببینند، چه حسی داری؟

 خدا را شکر می‌کنم بابت این مسأله. واقعا از این اتفاق خیلی خوشحالم و فکر می‌کنم به بازیکن انگیزه می‌دهد. امیدوارم در ایران هم اتفاقات خوبی بیفتد که خانواده‌ها بتوانند به ورزشگاه بیایند.

ظاهرا این مشکل در حال حل شدن است.
 در هر صورت من فکر می‌کنم حضور خانواده‌ها به بازیکنان انگیزه زیادی می‌دهد و باعث می‌شود جو ورزشگاه خیلی بهتر باشد. من نمی‌دانم این مسأله چه زمانی در ایران اتفاق می‌افتد اما بدون شک به فوتبال هم کمک می‌کند.

اخیرا یک استوری در اینستاگرام داشتی که در مورد فولاد بود. دلیل خاصی برای انتشار این استوری وجود داشت؟

 ببینید همه می‌دانند که خانه و زندگی من در خوزستان است و البته همیشه خودم را مدیون فولاد خوزستان می‌دانم. در یکی، 2 سال اخیر شرایط طوری شد که هواداران فولاد وقتی من را می‌دیدند بارها از من می‌پرسیدند که چرا برنمی‌گردی؟ من بعد از آن نیم فصل دیگر دوست نداشتم حرف بزنم اما بعضی وقت‌ها باید سکوت را شکست. در آن زمان که من در فولاد بودم، مسوولان باشگاه من را خیلی بازی دادند که همین باعث جدایی‌ام از تیم شد. جالب این است که همه آنها زنگ زدند و از من حلالیت طلبیدند چون آنها شرایط را برای ماندن من سخت کرده بودند. من خیلی دوست داشتم در فولاد بمانم و بحث مالی هم نداشتم اما نگذاشتند. حتی شاهد دارم که در مورد مسأله مالی صحبتی نداشتم و به کمترین مبلغ هم راضی بودم اما به من زنگ زدند و علنی گفتند نباید در فولاد باشی چون هواداران تو را دوست دارند. من گفتم این خوب است که بتوانم حداقل چند نفر را در ورزشگاه کنترل کنم اما نگذاشتند که فکر می‌کنم این مسائل را هواداران باید بدانند. بعد از اینکه از استقلال به فولاد آمدم، همان زمان از سپاهان پیشنهادی داشتم که چند برابر فولاد بود. زمانی که ویسی سرمربی سپاهان شده بود اما من تصمیم گرفتم برگردم چون فولاد را دوست داشتم. آن فصل ما را 10 درصد هم جریمه کردند که بعدش هم آن داستان پیش آمد که بختیار نباید باشد. آن استوری و این صحبت‌ها به خاطر این است که مردم و هواداران فولاد بدانند عاشقانه دوست‌شان دارم و همیشه خودم و فوتبال را مدیون فولاد و هوادارانش می‌دانم. به خودم افتخار می‌کنم که فوتبال حرفه‌ای‌ام را از فولاد شروع کردم.

یعنی به همین راحتی شما را کنار گذاشتند؟
 دقیقا. من حتی به باشگاه گفتم اگر من را نمی‌خواهید به من بگویید اما تا لحظه آخر چیزی نگفتند که در نهایت در روزهای آخر نقل و انتقالات به ذوب‌آهن رفتم و بعدش هم به سپاهان. رفتنم به سپاهان هم در لحظه آخر بود که ببینم شرایط فولاد چه می‌شود اما باز هم خبری نشد.

همان زمانی که گفته می‌شد فهرست سپاهان هم جا نداشت و در نهایت قرارداد رسمی امضا کردی.
 بله، در آن مقطع 2، 3 ساله، فولاد خوزستان چند مربی و چندین بازیکن عوض کرده و چه هزینه‌هایی که باشگاه متحمل شده. این اتفاقات برمی‌گردد به مسائلی که مردم از آن خبر دارند و کاملا در مورد آن می‌دانند. وقتی هر سال این همه مربی و بازیکن عوض می‌شود یعنی اینکه این جور تیم‌ها نتیجه نمی‌خواهند. امیدوارم آدم‌های دلسوز بیایند تا فولاد موفق شود.

در یکی، 2 روز اخیر چند پست برای کولبرها گذاشتی و مثل قبل از آنها حمایت کردی.
 وقتی شرایط را می‌بینم، فکر می‌کنم حمایت از این عزیزان وظیفه است. من خودم اهل سر پل ذهاب هستم و شرایط کولبرهای جوان را می‌بینم. شرایط آنها واقعا سخت است که کمتر کسی درک می‌کند. وسایلی این عزیزان روی شانه‌ها و کتف‌هایشان می‌گذارند که 5 نفر هم نمی‌توانند آنها را بلند کنند. واقعا شرایط سختی است اما به خاطر اینکه پول دربیاورند و بتوانند زندگی خود را بچرخانند، مجبورند چنین کار سختی انجام دهند. امیدوارم مسوولان به داد این عزیزان برسند. می‌دانیم شرایط کل مملکت سخت است اما شرایط این مناطق سخت‌تر است که نیاز به کمک و حمایت دارند.

چندی پیش ویدئویی از یک کولبر منتشر شده بود که در آن گفته بود فوق‌لیسانس دارد و دکترا هم قبول شده اما پول نداشت که برود درس بخواند. اینکه یک نفر با آن مدرک تحصیلی بیاید کولبری کند خیلی سخت است.
 بله، شاید باور نکنید اما اکثر کولبرها تحصیلکرده هستند و مدرک دانشگاهی دارند. دیگر به یک چیز معمولی تبدیل شده وقتی می‌بینی باسوادها و تحصیلکرده‌ها، با وجود مدرکی که دارند راننده تاکسی، کارگر یا کولبر شدند و به جایی که حق‌شان است، نرسیده‌اند. به هر حال وقتی نانی برای خوردن نداشتند، مجبور شدند بروند کولبری. البته بخش بزرگی از این شرایط برمی‌گردد به مسوولان استان. من همه مسوولان استان را می‌شناسم و می‌دانم اکثر آنها خیلی تلاش می‌کنند اما این کافی نیست. امیدوارم نمایندگان مجلس فقط به فکر این نباشند که خودشان وارد مجلس شوند و به فکر مردمی باشند که به آنها اعتماد کردند و رأی دادند. همه می‌دانیم نمایندگان مجلس چه کارهایی می‌توانند برای شهرهایشان انجام دهند و فقط نیاز به تلاش دارد. خیلی‌ها به داد مردم رسیدند که امیدوارم نمایندگان مناطق کردنشین هم بتوانند این کار را انجام دهند. ما نمی‌توانیم این درخواست‌ها را از رییس جمهوری داشته باشیم اما اگر نماینده مجلس بخواهد کاری انجام دهد، مطمئنا رییس جمهوری هم حمایت می‌کند. از صمیم قلبم از مسوولان و نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم به داد مردم این منطقه برسند. 

4344