بختیار رحمانی: الشمال، آنطور که فکر می‌کردم نبود/ چرا ورود زنان به ورزشگاه را سخت می‌کنند

بختیار رحمانی: الشمال، آنطور که فکر می‌کردم نبود/ چرا ورود زنان به ورزشگاه را سخت می‌کنند

وب سایت رسمی فوتبالی- بختیار رحمانی پس از بازگشت به ایران و پیوستن به صنعت نفت آبادان صحبت هایی را بیان کرد.

حدوداً 2 ماه پیش بود که خبر رسید بختیار رحمانی به لیگ دسته 2 قطر رفته. این خبر برای همه عجیب بود هم به خاطر اینکه رحمانی لیگ 2 را انتخاب کرد و هم به دلیل اینکه او در سپاهان بازی‌های زیادی انجام نداده بود اما توانست لژیونر شود. به هر حال بختیار با امید و آرزوهای زیادی راهی قطر شد. او می‌خواست با الشمال به لیگ ستارگان قطر صعود کند و در آنجا هم خودی نشان دهد تا راهی اروپا شود. رحمانی در این 2 ماه، منتظر اتفاقات امیدوارکننده و خوب بود اما هیچ‌کدام محقق نشد. همین مسأله و البته خانواده‌اش هم باعث شد او به ایران برگردد و با صنعت‌نفت آبادان قرارداد امضا کند. اگرچه این بازگشت هم به اندازه همان رفتن به قطر عجیب است اما بختیار رحمانی دلایل جالبی را برای این اتفاقات بیان می‌کند.
 
چه شد که بعد از 2 ماه حضور در تیم الشمال، به ایران برگشتی؟
 اول باید بگویم همه چیز پول نیست اما همانطور که قبلاً به شما گفته بودم قرار بود الشمال تیم خوبی ببندد تا بتواند به لیگ ستارگان صعود کند. ضمن اینکه گفته بودند 2، 3 هفته‌ای کار همسر و بچه‌هایم را انجام می‌دهند که به قطر بیایند اما 2 ماه گذشت و خبری نشد. این در حالی است که همسرم پا به ماه است و بچه‌هایم هم باید به مدرسه بروند. در کل الشمال، آن تیمی نبود که می‌گفتند. تیم را دیدم، بازی کردم اما شرایط دشوار بود. ما در یکی، 2 هفته اول حدود یک ساعت و نیم با ماشین بیرون شهر می‌رفتیم تا تمرین کنیم. وقتی این شرایط را دیدم، ناامید شدم و تصمیم گرفتم برگردم که با پیگیری‌های باشگاه صنعت‌نفت بالاخره با این تیم قرارداد بستم.

خیلی وقت بود که می‌گفتی صنعت‌نفت آبادان پیگیر وضعیت تو است. بعد از اینکه متوجه شدی الشمال آن تیمی نیست که تصور می‌کردی، خودت به صنعت‌نفت پیشنهاد دادی که به این تیم بیایی یا اینکه باشگاه همچنان پیگیر بود و درخواست داد به ایران برگردی؟
 آدم دروغ نگوید بهتر است. راستش خیلی وقت بود که با باشگاه صنعت‌نفت آبادان در ارتباط بودم. یک روز آنها گفتند شرایط چطور است؟ من هم گفتم اگر شرایط صنعت‌نفت آبادان خوب باشد، دوست دارم برگردم و برگشتم.

در کنار همه مشکلاتی که بیان کردی، فکر می‌کنم بحث همسرت که قرار است به زودی پسردار شوید هم برای بازگشت تو خیلی تأثیرگذار بود؟
 واقعاً همینطور است. در آن 2 ماه که قطر بودم استرس زیادی برای همسرم داشتم. خانواده‌ام خیلی برایم مهم است. دوست داشتم آنها هم زود به قطر بیایند اما وقتی طول کشید، دیدم نمی‌شود. نمی‌شد 10 روز قبل از شروع مسابقات بیایند و درگیر جابه‌جایی شوند. پس هم شرایط خانواده‌ام و هم اینکه شرایط تیم دور از انتظار بود، باعث شد برگردم. آنها می‌گفتند دارند تیمی می‌بندند که به لیگ ستارگان صعود کند اما شرایط آنطور که انتظار داشتم نبود. البته آرزو می‌کنم الشمال به لیگ ستارگان صعود کند.

وقتی به مسئولان باشگاه الشمال گفتی می‌خواهی جدا شوی چه واکنشی داشتند؟

 خب ما با هم حرف زدیم و بعد هم توافق کردیم که برگشتم. مسئولان صنعت‌نفت در این زمینه خیلی کمک کردند.

یعنی آنها با باشگاه الشمال صحبت کردند؟

 نه، یکسری صحبت‌ها با من داشتند که آن را به مسئولان باشگاه الشمال منتقل کردم و آنها با جدایی‌ام موافقت کردند.

پس راحت جدا شدی؟

 آنطور هم راحت نبود اما چون از طرف رئیس باشگاه به الشمال رفته بودم، شرایط برای جدایی‌ام راحت شد و با من همکاری کردند. من به آنها گفتم که دلم با تیم نیست که آنها هم به خاطر این همکاری کردند و جدا شدم.

ظاهراً قرارداد بالایی هم با الشمال داشتی؟
 بله، قراردادم بالا بود اما بهتر است مبلغ را نگویم.


شما همیشه از قلعه‌نویی تعریف و تمجید می‌کنی و فصل گذشته هم در سپاهان حضور داشتی. چرا به این تیم برنگشتی که باز هم شاگرد قلعه‌نویی شوی؟
 من وقتی از الشمال پیشنهاد داشتم به اولین نفری که گفتم امیر‌خان (قلعه‌نویی) بود و ایشان هم برای من آرزوی موفقیت کرد. واقعیت این است که در سپاهان به من به هر دلیلی بازی نمی‌رسید و به خاطر این مسأله از سپاهان جدا شدم. وگرنه هر بازیکنی دوست دارد در تیم بزرگ سپاهان با آن سرمربی و هواداران خوبی که دارد حضور داشته باشد. ضمن اینکه مسئولان باشگاه صنعت‌نفت آبادان 2، 3 سال است که به من لطف دارند و پیگیر بودند به این تیم بروم که در نهایت این اتفاق الان افتاد.

کلاً انگار عرق خاصی به خوزستان داری و هر جا باشی دوست داری به این استان برگردی...
 درست است که من کرد هستم اما از 13 سالگی به بعد در خوزستان بزرگ شدم. در ابتدا در فولاد بودم و الان هم در صنعت‌نفت که هر 2 خوزستانی هستند. در کل اینجا (خوزستان) را دوست دارم و از صمیم قلب خوشحالم که در این استان و تیم صنعت‌نفت آبادان حضور دارم. ان‌شاءالله بتوانیم به همدیگر کمک کنیم که هم صنعت‌نفت آبادان نتایج خوبی بگیرد و هواداران را خوشحال کنیم و هم اینکه من به روزهای خوبم برگردم. اسکوچیچ هم همیشه به من لطف داشته که از او ممنونم.

شاید هم یکی از دلایلی که باعث شد به خوزستان عرق داشته باشی، خوزستانی بودن همسرت است.

 بله همسرم خوزستانی است اما بهتر است در مورد این مسأله زیاد صحبت نکنیم چون ممکن است خدایی نکرده مادرم شاکی شود (می‌خندد).

بعد از بازگشت به صنعت‌نفت آبادان، در اولین بازی باید مقابل پرسپولیس قرار بگیری.

 خدا را شکر من همیشه مقابل پرسپولیس نتایج خوبی گرفتم. البته بازی با پرسپولیس آن هم در ورزشگاه آزادی خیلی سخت است اما ما تیم خیلی خوبی هستیم و در چند روزی که در تمرینات بودم، متوجه شدم بازیکنان انگیزه خاصی برای این بازی دارند. اسکوچیچ مربی فوق‌العاده‌ای است که با این جوان‌ها تیم خیلی خوبی ساخته که فکر می‌کنم با این شرایط بازی این هفته خیلی خوب خواهد شد.

فکر می‌کنی این بازی چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟
 نمی‌دانم اما ما می‌رویم که امتیاز بگیریم.

اینکه قبلاً در استقلال بودی و حالا مقابل پرسپولیس قرار می‌گیری، حس خاصی به این بازی نداری؟
 نه، من اصلاً اینطور نیستم که بازی‌ها برایم فرقی داشته باشد و مقابل همه تیم‌ها انگیزه زیادی دارم. الان هم که در اختیار صنعت‌نفت آبادان هستم و همه تلاشم این است که تیمم موفق باشد.

اخیراً هم پستی برای هوادار استقلال که فوت کرده، گذاشتی.
 خب وظیفه‌مان است. امیدوارم دیگر از این اتفاقات نیفتد. واقعاً ناراحت‌کننده است که برای ورود به ورزشگاه چنین اتفاقی بیفتد. واقعاً آرزو می‌کنم دیگر چنین اتفاقی نیفتد و ورود زنان به ورزشگاه آزاد شود تا همه چیز ختم به خیر شود.

قبلاً که در قطر بودی خوشحال شدی که خانواده‌ات می‌توانند به ورزشگاه بیایند و بازی‌هایت را تماشا کنند. فکر می‌کنی خانواده‌ات بتوانند در ایران بازی‌هایت را ببینند و ورود زنان به ورزشگاه آزاد شود؟
 صددرصد. احساس می‌کنم با این اتفاقی که افتاد، فیفا فشار بیشتری به ایران وارد می‌کند تا ورود زنان به ورزشگاه آزاد شود. امیدوارم این مشکلات زودتر حل شود. واقعاً ورود خانواده‌ها به ورزشگاه و درست کردن یک جایگاه برای آنها سخت نیست. نمی‌دانم چرا این کار را سخت می‌کنند.

حالا که به صنعت‌نفت آبادان برگشتی، مسئولان باشگاه در مورد اهداف‌شان در این فصل صحبتی با شما نداشتند؟
 همانطور که می‌دانید صنعت‌نفت آبادان به لحاظ مالی و مسائل اینچنینی قابل مقایسه با تیم‌های مدعی که بودجه‌شان حتی از صد میلیارد هم بیشتر شده، نیست. با این حال تلاش می‌کنیم اتفاق خوبی رقم بزنیم و نتایج مناسبی بگیریم. صنعت‌نفت آبادان بازیکنان باکیفیتی دارد و البته سرمربی و مدیرانی که برای بهتر شدن تیم تلاش می‌کنند. در کنار اینها هواداران پرشور و متعصب صنعت‌نفت آبادان را هم اضافه کنید. با این شرایط، ما در هر بازی برای کسب 3 امتیاز به میدان می‌رویم و امیدواریم بهترین نتایج رقم بخورد. در مورد اهداف باشگاه واقعاً هیچ صحبتی نشده اما هدف همه ما موفقیت صنعت‌نفت و خوشحال کردن مردم آبادان است. 

4344