امیر حسین فتحی: من با روزنامه گل مصاحبه نکرده‌ام

امیر حسین فتحی: من با روزنامه گل مصاحبه نکرده‌ام

وبسایت رسمی فوتبالی– روزنامه ورزشی گل در اقدامی عجیب، مصاحبه مدیرعامل باشگاه استقلال با برنامه رادیویی وقت اضافه رادیو ایران را با عنوان مصاحبه اختصاصی اش منتشر کرد.

به گزارش فوتبالی، البته این ماجرا شاید برای روزنامه و حتی سایتهای دیگر هم در حوزه های مختلف خبری اتفاق بیفتد که مصاحبه مدیران و دست اندرکاران با رادیو و تلویزیون را در صفحات کاغذی و سایتها منتشر کنند اما امروز روزنامه گل، تیتر اصلی خود را به مصاحبه با امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال اختصاص داده و از عبارت اختصاصی روی جلد خود استفاده کرده بود. این در حالی است که مصاحبه چاپ شده، دقیقا همان مصاحبه رادیویی جمعه شب مدیرعامل استقلال است که اتفاقا سردبیر سایت فوتبالی آن مصاحبه را در رادیو انجام داده بود و حدود 500 هزار بار در فضای مجازی بازنشر و شنیده شده بود و از نظر حرفه ای خیلی عجیب بود که چنین مصاحبه ای مربوط به دو شب پیش، تیتر یک و اختصاصی روزنامه ورزشی گل شود!

سردبیر سایت فوتبالی در واکنش به این اتفاق، استوری را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و از روزنامه مربوطه بابت چنین مصاحبه ای توضیح خواسته که ادمین صفحه اینستاگرام روزنامه مربوطه با لحنی نامناسب پاسخ سردبیر فوتبالی را داده بود که آن را به خاطر رعایت برخی مسایل منتشر نمی کنیم. در استوری سردبیر فوتبالی آمده بود که اسم مصاحبه شونده شخصی است که با فتحی مصاحبه نکرده، مصاحبه اختصاصی تلقی شده و تیتر یک شده تا چند واحد کلاس روزنامه نگاری تدریس شود. ضمن اینکه چرا مصاحبه ای که بیش از 500 هزار بار شنیده شده چرا باید تیتر یک شود؟ 

خبرنگار مصاحبه شونده با انتشار اسکرین شاتی از گفت و گویش با فتحی در استوری اینستاگرامش خواست تا نشان دهد که مصاحبه انجام شده است. در این اسکرین شات، کسی که ادعای مصاحبه با فتحی را  داشته نیم تای بالای روزنامه را برای مدیرعامل استقلال فرستاده و نوشته است مشکلی ندارد؟ البته ظاهرا قبل از اینکه تصویر نیم تای بالای روزنامه را بفرستد به مدیرعامل استقلال توضیح داده که صحبتهای او را در رادیو ایران پیاده کرده است که فتحی پاسخ داده عالی؛کار شما عالیه. 

در ادامه خبرنگار نوشته است «چه عجب شما ج ما رو داپین» (چه عجب شما جواب ما را دادید) و فتحی با ایموجی چشمک زن پاسخ خبرنگار گل را داده است. سوال اینجاست وقتی مصاحبه ای در حد نیم تای صفحه با یک مدیر انجام شود خبرنگار نمی نویسد که چه عجب شما جواب ما را دادید! حداقل اگر قصد بر خراب کردن سردبیر فوتبالی و ادعایش بود باید از جایی که فتحی نوشته بود کار شما عالیه، کات می شد. 

 حتی اینستاگرام روزنامه گل علیه سایت فوتبالی مطلبی را در استوری اش قرار داد. مطلب مربوط به حضور شخصی به نام کریمی بود که به باشگاه استقلال رفته بود اما سایت فوتبالی خبر داده بود که علی کریمی به باشگاه رفته است. این اشتباه سهوی اول توسط سایت ورزش سه انجام شد و سایت فوتبالی هم این اشتباه سهوی را انجام داد که مطلب دقایقی پس از انتشار از سایت حذف شد. اشتباهاتی که در کار آنلاین پیش می آید و طبیعی است. مثل ماجرای ورود فرشید باقری و روح الله باقری در باشگاه که توامان انجام شد و اول رسانه ها فکر می کردند یکی از این دو نفر در باشگاه هستند  اما در نهایت مشخص شد که هر دو در باشگاه هستند. 

پس از این حملات، بحث ویدیوی خبرگزاری ایسنا مطرح شد که گفته شد فوتبالی لوگوی این خبرگزاری را در ویدیوی تبانی در لیگ نوجوانان فوتسال بود که تیم ویدیوی فوتبالی در کپشن ویدیو منبع را آورده بود اما طوری نشان داده شد که فوتبالی به منبع ویدیو هیچ اشاره ای نکرده است. فوتبالی رسانه ای است که در همه پلتفرم ها اصرار ویژه ای به ذکر منبع داد و البته محتواهای  زیادی از فوتبالی در یک سال و دو ماه گذشته بدون منبع در دیگر رسانه ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها منتشر شده اما فوتبالی عکس العملی نشان نداده است اما با تخریب های ناجوانمردانه امروز ترجیح داده شد که در این باره شفاف سازی شود. 

روزنامه گل در شرایطی روی اختصاصی بودن مصاحبه با فتحی تاکید داشت که مصاحبه شونده فایل صوتی نداشت و سند اختصاصی بودن یک مصاحبه طولانی، فایل صوتی آن است اما فوتبالی به داشتن توهم متهم شد.

در تماس سایت فوتبالی با مدیرعامل باشگاه استقلال مشخص شد چنین مصاحبه ای صورت نگرفته و مصاحبه چاپ شده در آن روزنامه، دقیقا همان حرفهایی است که فتحی در گفتگویی رادیویی اش بیان کرده بود. امیرحسین فتحی در این باره به فوتبالی گفت:«من هیچ صحبتی با هیچ خبرگزاری نکرده ام و صحبت من فقط با ورزش و مردم و برنامه وقت اضافه رادیو ایران بوده، من به مصاحبه روزنامه گل نگاه کردم و دیدم که حرفهای من در برنامه رادیو ایران پیاده شده و اصلا من با (نام خبرنگاری که ادعای مصاحبه کردن با فتحی را دارد) از وقتی به استقلال آمده ام مصاحبه نکرده ام.این چند روز اخیر هم با هیچ کس مصاحبه نکرده ام و فقط با ورزش و مردم و رادیو ایران و حدود 30 ثانیه صوت برای بخش خبری 20:30 بود که اخبار ساعت 21 هم آن را پخش کرد.»

با این تفاسیر و صحبتهای امیرحسین فتحی، جای تردیدی باقی نمی ماند. فایل صوتی گفت وگوی آخر فوتبالی هم با مدیرعامل استقلال موجود است و در صورت لزوم ارائه خواهد شد.