فدراسیون فوتبال اسپانیا و بازگشایی پرونده بارسا- گریزمان

فدراسیون فوتبال اسپانیا و بازگشایی پرونده بارسا- گریزمان

سایت رسمی فوتبالی- جمعه هفته گذشته بود که آنتوان گریزمان ستاره فرانسوی دنیای فوتبال با پرداخت مبلغ 120 میلیون یوروی ذکر شده در بند جدایی زودهنگامش از اتلتیکومادرید، بازیکن آزاد اعلام شد و بلافاصله بارسایی ها خبر خرید او برای 5 فصل را اعلام کردند.

به گزارش فوتبالی، بلافاصله بعد از امضای قرارداد گریزمان با بارسا اعلام شد که در قرارداد جدید او با تیم کاتالان، مبلغ جدایی زودهنگام درنظر گرفته شده برای این ستاره فرانسوی 800 میلیون یورو خواهد بود. اما ماجرا به اینجا ختم نشد. ساعاتی بعد باشگاه اتلتیکومادرید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مبلغ پرداخت شده برای جدایی گریزمان کافی نبوده و باشگاه کاتالان و گریزمان را به بی احترامی به اتلتیکو و در نتیجه شکایت تهدید کرد.

آنها در این بیانیه اعلام کردند:« توافق حاصله میان گریزمان و باشگاه بارسلونا،قبل از آنکه مبلغ جدایی زودهنگام گریزمان از 200 میلیون یورو به 120 میلیون یورو صورت گرفته بود و گریزمان مدتها قبل از کاهش این رقم، تصمیمش برای جدایی از اتلتیکو را اعلام کرده بود.» اتلتیکویی ها براین باور بودند که بارسایی ها می بایست 80 میلیون یوروی دیگر برای خرید گریزمان بپردازند؛ چرا که رقم جدایی زودهنگام او تا قبل از 1 جولای، 200 میلیون یورو بوده. از همین رو آنها تصمیم گرفتند تا علیه بارسا به فیفا شکایت کنند تا محرومیتهایی برای بارسلونا و گریزمان درنظر گرفته شود.

حالا و طبق اعلام Iusport، فدراسیون فوتبال اسپانیا وارد عمل شده و پرونده انتقال گریزمان به بارسلونا را مورد بررسی قرار خواهد داد تا مشخص شود که آیا بارسلونا روند مذاکراتش با گریزمان را زمانی که او با اتلتیکو قرارداد داشته، آغاز کرده است یا خیر. در ادامه این گزارش به این نکته اشاره شده که تا این لحظه، اتلتیکو شکایتی رسمی علیه گریزمان و بارسلونا به سازمان لالیگا ارائه نکرده است. اتلتیکویی ها براین باور هستند که مدیران بارسلونا قوانین نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال اسپانیا را زیر پا گذاشته اند و حالا مسئولان برگزاری این تورنمنت هستند که تعیین می کنند که آیا این اتفاق رخ داده یا نه.

 در بند 143 قوانین کلی فدراسیون فوتبال اسپانیا می خوانیم:« تیمی که قصد خرید یک بازیکن حرفه ای را دارد، باید خواسته اش را به صورت کتبی به باشگاه این بازیکن اعلام کند و پس از آن روند مذاکرات با این بازیکن را آغاز نماید.» مدیران باشگاه اتلتیکو با یادآوری این بند معتقدند که گریزمان در شرایطی با بارسا به مذاکره پرداخته که باشگاه اتلتیکو، نامه ای کتبی دراین رابطه دریافت نکرده بود.

6363