آلونسو: حیف شد که با مورینیو قهرمان لیگ قهرمانان نشدیم

آلونسو: حیف شد که با مورینیو قهرمان لیگ قهرمانان نشدیم

سایت رسمی فوتبالی- ژابی آلونسو سرمربی تیم پایه ای رئال سوسیداد در گفتگویی ویژه با coaches voice به مرور کارنامه ورزشی اش پرداخته. او که سابقه پوشیدن پیراهن تیمهایی مثل لیورپول، رئال مادرید، رئال سوسیداد و بایرن مونیخ را درکارنامه ورزشی اش دارد، قهرمانی رئال سوسیداد در لالیگا را معادل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یا حتی جام جهانی می داند.

این گزیده ای از این گفتگوی جذاب است:

*نایب قهرمانی سوسیداد درفصل 3-2002: آن فصل، فصلی رویایی برای همه ما بود. رقابت برای قهرمانی درلالیگا با رئال مادرید تا هفته پایانی لالیگا، حیرت آور بود. ما در یک قدمی قهرمانی بودیم ولی جام قهرمانی از دستان ما رفت. از نظر فوتبالی، همه بازیکنان زیرنظر یک بازیکن فرانسوی ارتباط خیلی خوبی با هم داشتند. او باعث شد تا سوسیداد وجهه حیرت آوری از خودش ارائه داده و در سطح دیگری بازی کند. بازیکنان بزرگی هم مثل نیهت، کواسوویچ و کارپین داشتیم. حیف شد که آن فصل نتوانستیم قهرمان لالیگا شویم. آن قهرمانی برای ما می توانست معادل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یا حتی جام جهانی باشد

*انتقال به رئال مادرید: بعد از دوره حضورم در لیورپول، به دنبال چالش جدیدی بودم و چه چالشی مهمتر از رئال مادرید. سالها بود که رئال از جایگاهی که شایسته اش بود، فاصله گرفته بود. سالها بود که آنها در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا حذف می شدند و پروژه جدیدی در آن تیم شروع شده بود. سران باشگاه خیلی به من اعتماد داشتند و درتیم به من اهمیت زیادی داده می شد و همین به من انگیزه زیادی می داد. این باعث رشد اعتماد به نفس من شده بود. در کمال بلوغ به رئال رفتم. اگر خودت به خودت باور داشته باشی، سایرین هم به تو اطمینان خواهند داشت.

*مورینیو: او با تمام اعتبارهای دنیا به رئال آمد. بعد از فتح سه گانه با اینتر به مادرید آمد. برای ما مهم بود که یک سرمربی بزرگ مثل او روی نیمکت مربیگری تیم داشته باشیم. داشتن یک لیدر و فردی که به حرفهایش باور داشته باشیم، خیلی اهمیت داشت. او کارهای زیادی انجام داد ولی حسرت زیادی می خوریم که چرا نتوانستیم با مورینیو قهرمان اروپا شویم و سه بار با او به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیدیم. در چنین مرحله ای، جزئیات سرنوشت را رقم می زنند. یک روز خوب و یا یک اشتباه کوچک، ممکن است باعث رسیدن یا نرسیدن تیم به فینال شود. ما در ضربات پنالتی مغلوب بایرن شدیم و آن یکی از سخت ترین شبهای من در رئال بود.

*لادسیما: قبل از فینال لیسبون، در بازی نیمه نهایی مقابل بایرن به میدان رفتیم و یکی از سخت ترین بازیهای ما بود. در آن بازی 4-0 بردیم ولی بازی خیلی فشرده و سخت بود. در بازی فینال خیلی ناراحت بودم که نتوانستم در زمین باشم ولی با نگرانی و استرس زیادی بازی را دنبال کردم. بازی خیلی سخت بود. به نظر می رسید که جام از دست ما در رفته ولی همه چیز در یک ثانیه عوض شد؛ ضربه سر راموس همه چیز را عوض کرد.


6363