واکنش فدراسیون فوتبال به شایعه تعلیق: تعلیق فوتبال ایران صحت ندارد

واکنش فدراسیون فوتبال به شایعه تعلیق:  تعلیق فوتبال ایران صحت ندارد

وب سایت رسمی فوتبالی – برخی خبرگزاری ها از تعلیق فوتبال ایران خبر داده اند.

به گزارش فوتبالی، پس از اینکه نام ایران، از رنکینگ مسابقات باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف شد، برخی سایتها و خبرگزاری ها خبر داده اند که فوتبال ایران به همین دلیل تعلیق شده است. خبرگزاری ایلنا اصرار دارد که فوتبال ایران تعلیق شده اما سایت ورزش سه خبرش را درباره تعلیق فوتبال ایران پس از حدود 10 دقیقه حذف کرد.

داستان از این قرار است که در صفحه مربوط به رنکینگ باشگاهی ای اف سی، نام ایران حذف شده است و دلیل این اتفاق فعلا مشخص نیست. ایران تنها کشور آسیایی است که این اتفاق برایش افتاده است. این رنکینگ در تعیین تعداد سهمیه های هر کشور در لیگ قهرمانان آسیا تاثیرگذار است.در رنکینگ قبلی باشگاهی ای اف سی در پایان ماه گذشته، ایران در رده چهارم و پس از کشورهای چین، قطر و کره جنوبی و بالاتر از ژاپن و عربستان و امارات قرار داشت.

حمیرا اسدی رئیس دپارتمان روابط بین الملل فدراسیون فوتبال درباره این ماجرا به فوتبالی گفت: هنوز دلیل حذف شدن نام ایران را نمی دانیم و در حال پیگیری هستیم. اما خبر مربوط به تعلیق که بعضی رسانه ها آن را منتشر کردند صحت ندارد چرا که فیفا باید به صورت رسمی آن را به فدراسیون فوتبال اعلام کند.

هنوز فیفا در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نکرده و مقام اعلام کننده تعلیق اول فیفا و بعد کنفدراسیون فوتبال آسیاست. نام ایران هنوز در جداول فیفا وجود دارد و خبر تعلیق فعلا در حد شایعه و گمانه زنی است. به نظر می رسد که با توجه به روابط خوب اینفانتینو با فدراسیون کنونی فوتبال، احتمال تعلیق شدن زیاد نباشد. برخی درباره عدم حضور بانوان و برخی درباره مجوز حرفه ای سازی باشگاههای ایرانی گمانه زنی کرده اند که هنوز خبر رسمی در این باره اعلام نشده است. باید منتظر بیانیه یا صحبتهای مدیران بلند پایه فوتبال ایران در فدراسیون فوتبال باشیم.

1984