منشا: استقلال بهترین گزینه برای من بود/ هرگز ايران را فراموش نمی كنم

منشا: استقلال بهترین گزینه برای من بود/ هرگز ايران را فراموش نمی كنم

وب سایت رسمی فوتبالی- گادوین منشا پس از پیوستنش به عجمان صحبت های جدیدی را مطرح کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، گادوين ‌منشا‌ بعد ‌از ‌تجربه ‌خوبی ‌كه ‌در ‌ليگ ‌برتر ‌ايران ‌داشت،‌ بنا ‌را‌ به ‌جدايی ‌گذاشت ‌و ‌سر‌ از ‌امارات ‌درآورد. ‌او ‌به ‌تازگی ‌به ‌باشگاه ‌عجمان‌ ملحق ‌شده‌؛ همان ‌باشگاهی‌كه ‌هميشه ‌بازيكنان ‌خارجی ‌در ‌ايران‌ را ‌زير ‌نظر ‌دارد.‌ آنها ‌پيش ‌از ‌اين ‌توره ‌و ‌تيام ‌را ‌جذب ‌كردند،‌ هر ‌دو ‌هم‌ موفق ‌بودند ‌و ‌توانستند ‌در ‌مسير ‌پيشرفت ‌بيشتر ‌قرار ‌بگيرند.‌ تيام‌ همين ‌چند ‌هفته ‌قبل ‌به ‌باشگاه ‌كاظم ‌پاشا ‌تركيه ‌ملحق ‌شد.‌ منشا‌ هم‌بعد ‌از ‌جدايی ‌از ‌استقلال،‌ با ‌عجمانی ‌ها ‌به ‌توافق ‌رسيد ‌و ‌از ‌شب‌ گذشته ‌همراه ‌با ‌اين ‌تيم ‌عازم ‌اردوی ‌اتريش ‌شد.‌ با ‌گادوين ‌درباره‌ انتخابش،‌ انتقالش ‌از ‌پرسپوليس ‌به ‌استقلال ‌و ‌همين‌طور ‌ماجرای‌ آتش‌زدن ‌خودرو ‌گرانقيمتش ‌در ‌نيجريه ‌گفت‌وگويی ‌داشتيم.‌

‌‌گادوين ‌خيلی ‌ناگهانی ‌سر ‌از ‌فوتبال‌ امارات ‌در آوردی...
فوتباليست ها هميشه چمدان به دست هستند و هر روز ممكن است در جايی باشند. بعد از جدايی از استقلال پيشنهاداتی به دستم رسيد و بعد از بررسی آنها به اين نتيجه رسيدم كه كشور امارات برای ادامه فوتبالم خوب است. شرايطی كه پيش روی من گذاشتند برايم خوب بود و احساس كردم می توانم پيشرفت كنم. بايد از مسئولان باشگاه عجمان امارات تشكر كنم. مذاكرات خوبی داشتند و به من گفتند فضای لازم را برای كار در اختيارم قرار می دهند. احساس كردم اينجا مورد حمايت هستم و به همين خاطر عجمان را انتخاب كردم.

‌‌‌چه ‌شد ‌در ‌ايران ‌نماندی؟‌ دليل ‌خاصی ‌داشت؟‌ به ‌نظر‌ می ‌رسيد ‌كمی ‌شرايط ‌كار ‌برايت ‌سخت ‌شده ‌بود.‌

نه، مساله اين نبود. من ايران را دوست دارم و انصافاً چند سالی كه در اين كشور بازی كردم، همه چيز فوق العاده بود. در پيكان تا مرز آقای گلی رفتم. همراه با پرسپوليس توانستيم به افتخارات بزرگی برسيم. در استقلال هم تلاشم را كردم. اتفاقاً بعد از جدایی از استقلال از داخل ايران پيشنهاد داشتم. باشگاه هايی بودند كه لطف داشتند و خواهان جذب من شدند اما كار را به مدير برنامه ام سپردم. هدف خودم اين بود كه بتوانم كار در فضای جديدی را هم تجربه كنم. علاوه بر امارات از كشور عربستان هم به دست من پيشنهادی رسيد. دو، سه تيم ديگر هم بودند ولی احساس كردم در باشگاه عجمان همه چيز مهياست و می توانم موفق باشم.

‌‌‌در ‌ايران ‌كدام ‌باشگاه ‌به ‌تو ‌پيشنهاد ‌داد؟

چند تيم زنگ زده بودند، حتی مستقيم با خود من تماس گرفتند و پيشنهاد دادند. دوست ندارم اشاره ای به اسم آنها كنم. درباره عجمان يك نكته را بايد بگويم. قبلا بازيكنانی از ايران به اين تيم ملحق شدند و تجربه موفقی داشتند. توره و تيام از جمله آنها بودند. هر دو بازيكن در عجمان موفق شدند و اين يعنی شرايط كار در اين باشگاه مهياست. من هم وقتی ديدم خارجی ها در اين باشگاه معمولاً موفق می شوند، راحت تر تصميم گرفتم.

‌‌منشا ‌اخيراً ‌اتفاق ‌عجيبی ‌برای ‌تو ‌افتاد.‌ ويدئويی ‌منتشر‌ شد ‌كه ‌ماشين ‌تو ‌را‌ آتش ‌زده‌اند.‌ ماجرا ‌چه ‌بود؟

دوست ندارم درباره اين اتفاق زياد صحبت كنم. من از طريق پليس پيگير اين مساله شده ام. چون محله ما فقيرنشين است، چنين كاری با ماشينم كردند.

‌‌ويدئوی ‌آن ‌در ‌ايران ‌و ‌در ‌فضای ‌مجازی ‌منتشر ‌شد ‌و‌ بازخورد ‌زيادی ‌داشت.‌

خيلی از دوستانم بعد از آن اتفاق به من پيام دادند و نگران بودند. تصور می كردند شايد برای من هم مشكلی به وجود آمده است. به همه آنها گفتم نگران نباشند و اين اتفاق فقط برای ماشينم رخ داده است. اين چيزها در جايی كه من بزرگ شده ام گاهی رخ می دهد.


‌‌‌گادوين ‌حالا ‌كه ‌از ‌ايران ‌رفته‌ای،‌ برايمان‌ درباره ‌جدايی‌ات ‌از ‌پرسپوليس ‌و ‌حضورت ‌در‌ استقلال ‌حرف ‌بزن.‌ چه ‌شد ‌آن ‌تصميم ‌را ‌گرفتی؟
من فوتباليست حرفه ای هستم. به ايران آمدم تا بتوانم فوتبال بازی كنم و توانايی ام را نشان دهم. می خواهم همين جا از هواداران دو باشگاه تشكر كنم. هم هواداران پرسپوليس و هم هواداران استقلال به من لطف زيادی داشتند. راستش دوست نداشتم در زمستان سال گذشته از پرسپوليس جدا شوم. اين باشگاه من را نخواست. اين طور نبود كه خودم بخواهم جدا شوم. قطع همكاری از سوی پرسپوليس بود، از طرف من نبود. وقتی كادر فنی تيم من را نخواست، من بدون اينكه به هواداران پشت كنم بهترين گزينه پيش رو را انتخاب كردم و به استقلال رفتم. پيشنهاد آنها برايم خوب بود و اين انگيزه را در تيم می ديدم كه بخواهد نيم فصل دوم نتايج خوبی به دست بياورد. با وجود اين انتقال باز هم رابطه خوبی با هواداران پرسپوليس داشتم و هنوز هم برای من جذابيت زيادی دارند.

‌‌‌دوران ‌خوبی ‌در ‌ايران ‌داشتی ‌ولی ‌در ‌استقلال ‌توقعات‌ از ‌تو ‌زياد ‌بود.‌
من هرگز ايران را فراموش نمی كنم. شايد در آينده دوباره به ليگ برتر برگردم و بازی كنم. رابطه ام را با هواداران حفظ خواهم كرد. سه سال خوب در ايران داشتم. اميدوارم يك روز برگردم. در استقلال هم من تلاشم را كردم تا بتوانم خودم را نشان دهم. در كناره ها هم بازی می كردم. تلاشم اين بود تا بتوانم خواسته های سرمربی تيم را در زمين بازی انجام دهم. وقتی بازيكنی به تيم جديدی می رود زمان نياز دارد تا خودش را وفق دهد. ما دوران كوتاهی همكاری كرديم.

‌‌‌تو ‌جای ‌تيام ‌به ‌عجمان ‌رفته‌ای .‌گلزنی ‌ها ‌و ‌درخشش‌ اين ‌بازيكن ‌توقعات ‌را‌ از ‌تو ‌زياد ‌نمی ‌كند؟‌
من جای هيچ كس به عجمان نيامده ام. زياد اخبار حضور تيام در عجمان را پيگيری نمی كردم. كاری به اين مساله نداشتم و تصميم خودم را گرفتم. باشگاه به جای تيام بازيكن ديگری را آورده است. من هم پست خودم را دارم و تلاش می كنم تا بتوانم به تيم كمك كنم.

‌‌‌از ‌برنامه‌ات ‌با‌ عجمان ‌بگو.‌
امشب (ديشب) همراه تيم به اتريش می رويم. سه هفته در اين كشور اردو داريم تا بتوانيم برای فصل جديد آماده شويم.

4344