واعظ آشتیانی: تجمع هواداران استقلال خودجوش نیست

واعظ آشتیانی: تجمع هواداران استقلال خودجوش نیست

وب سایت رسمی فوتبالی- مدیرعامل اسبق استقلال گفت: قصد حمایت از مدیران استقلال را ندارم و بر عملکرد آنها انتقادات زیادی وجود دارد اما با اعتماد و اعتقاد ویژه ای می گویم تجمعات اخیر خودجوش نیست و هدایت شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، «امیر رضا واعظ آشتیانی» اظهار داشت: ثبات بازیکن در استقلال خوب است اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تیم‌هایی چون استقلال باید بر اساس بودجه ای که برای آنها در نظر گرفته می‌شود، نسبت به جذب بازیکن اقدام کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از باشگاه‌ها در ایران از کوه پول برخوردار هستند و قیمت بازیکنان را به طرز سرسام آوری بالا می‌برند و این موضوع به هیچ عنوان اتفاق خوبی نیست.

مدیرعامل اسبق استقلال با بیان اینکه هوشمندی کادر مدیریتی می‌تواند از جدایی بازیکنان جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: مدیران باید دور اندیشی داشته و پیش از اینکه فصل به پایان برسد با بازیکنانی که مورد توجه هستند، برای تمدید قرارداد مذاکره و اقدامات لازم را انجام و اجازه ندهند تا کار به جایی برسد که تمرینات تیم شروع و اردوی خارجی برگزار می‌شود اما هنوز تیم به طور کامل بسته نشده است.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: زمانی که بنده مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشتم، چند ماه مانده به پایان فصل و پس از گرفتن تاییدیه فنی از سرمربی وقت استقلال مذاکره با بازیکنان را آغاز کرده و از سوی مقابل نیز اقدام به تقویت تیم کردیم. به عنوان نمونه در درون دروازه وحید طالب لو را در اختیار داشتیم که مهره ارزشمندی بود اما محمد محمدی را جذب کردیم. در خط دفاعی امیر حسین صادقی، پژمان منتظری حضور داشتند اما هادی شکوری و حنیف عمران زاده را به خدمت گرفتیم، در خط هافبک حسین کاظمی حضور داشت اما با کیانوش رحمتی نیز قرارداد بستیم و برای تقویت خط حمله با سید مهدی صالحی را به عضویت استقلال در آوردیم تا تیمی خوب را آماده مسابقات کنیم.

وی تاکید کرد: باشگاه استقلال می‌تواند مثل برخی مدیران پیشین چک‌های بی محل کشیده و با پرداخت مبالغ جزئی و دادن چک‌هایی که هیچ وقت پاس نمی‌شوند، بازیکن جذب کند و قید شکایت‌های احتمالی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را بزند تا بدهی‌های استقلال انباشته‌تر از قبل شود اما آنها باید عاقلانه ترین راه را انتخاب کنند.

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: مدیران استقلال در ماجرای آیاندا پاتوسی می‌توانستند صادقانه رفتار کرده و حقایق را از قبل بر زبان بیاورند و مشکلات را برای مردم شرح دهند تا امروز مورد انتقاد قرار نگیرند چرا که اطلاع رسانی درست و شفاف سازی مهم‌ترین اصول مدیریت درست است. اما با تمام تفاسیر اگر من هم در مقطع کنونی بر سر دو راهی پرداخت پول پروپئیچ و خطر کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات قرار می‌گرفتم، قید جذب پاتوسی را زده و اجازه نمی‌دادم استقلال لطمه بخورد.

وی درباره انتقادات هواداران استقلال و تجمع آنها در محل باشگاه اعلام کرد: قصد حمایت از مدیران استقلال را ندارم و بر عملکرد آنها انتقادات زیادی وجود دارد اما با اعتماد و اعتقاد ویژه ای می گویم این تجمعات خودجوش نیست و هدایت شده است. متاسفانه برخی از افراد که در زمان حضورشان مشکلات زیادی را به وجود آوردند برای برگشت به صندلی مدیریت دست به هر کاری می‌زنند. آنها را از درب بیرون می‌اندازند اما می‌خواهند از پنجره وارد شوند.

آشتیانی در پایان گفت: من برای فدراسیون فوتبال پیشنهاد دارم و آن این است که به باشگاه‌های لیگ برتری اجازه ندهند تا زمانی که با بازیکنان خارجی خود تسویه حساب مالی نکردند بازیکن جذب کنند این قانون حداقل باعث می‌شود مشکلات مالی تیم‌های ایرانی در نهادهای انضباطی بین الملی از بین رود. آنها باید عاقلانه ترین راه را انتخاب بکنند.

4344