گزارش ویژه/ طارق همام برای استقلال رایگان بازی کرد!

گزارش ویژه/ طارق همام برای استقلال رایگان بازی کرد!

وبسایت رسمی فوتبالی – بازیکن عراقی استقلال، از این تیم جدا شد اما نکته جالب این است که او برای استقلال، رایگان بازی کرده است!

به گزارش فوتبالی، حتما با خودتان می‌گویید چنین چیزی امکان ندارد و قصد شوخی با شما داریم اما ماجرای طارق همام، واقعیت داشته و این هافبک عراقی به صورت رایگان برای استقلال بازی کرده است. البته این اتفاق قرار نبود از اول بیفتد اما فرایندی طی شد تا حضور طارق در استقلال رایگان شود.

طارق که به عنوان یک هافبک خلاق و تکنیکی به تیم شفر اضافه شد، قراردادی سه ساله با استقلال امضا کرده بود که هر فصل درصدی به رقم قرارداد او اضافه می شد. طبق قرارداد منعقد شده بین این بازیکن و استقلال، قرار بود او برای فصل اول، 200 هزار دلار، برای فصل دوم 250 هزار دلار و برای سومین فصل حضورش در استقلال، 300 هزار دلار از باشگاه بگیرد.

درست است که طارق مثل سایر عراقی‌هایی که به فوتبال ایران آمده‌اند، حاشیه‌های خاص خودش را داشت و با تاخیر به تمرینات استقلال اضافه می شد اما این بازیکن از یک لحاظ، استنثا محسوب می‎شود چرا که او ماهها بدون آنکه پولی از استقلال گرفته باشد، برای این تیم بازی کرد و حتی یک بار هم اعتراض نکرد.

البته کاسه صبر این بازیکن نهایتا لبریز شد و او استقلال را تهدید کرد که در صورت نگرفتن بخشی از مطالباتش، برای این تیم بازی نخواهد کرد. تهدید طارق جواب داد و استقلالی ها به هر صورتی که شده توانستند 50 هزار دلار – 25 درصد قرارداد فصل اول این بازیکن – را آماده و به او پرداخت کنند.

اگر خاطرتان باشد در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی، طارق از استقلال جدا شد. او می توانست با شکایت به فیفا نه تنها قرارداد فصل اولش بلکه مجموع قرارداد توافق شده با استقلال را از این باشگاه بگیرد و یک پرونده دیگر به پرونده های این باشگاه اضافه کند اما مذاکره علی خطیر با او و مدیر برنامه هایش در امارات باعث شد تا استقلال از یک پرونده 700 هزار دلاری فرار کند و این بازیکن به صورت توافقی از استقلال جدا شود و استقلال 50 هزار دلار هم در صندوق استقلال باقی بماند.

نکته جالب این توافق، شرط استقلال برای طارق بوده است. او برای آنکه بتواند از استقلال برود نیاز به گرفتن رضایتنامه و نامه فسخ از باشگاه بوده  تا فسخ دو طرفه باشد. مدیران باشگاه هم برای صدور رضایتنامه او، شرط پرداخت 50 هزار دلاری می گذارند تا این بازیکن تمام پولی که از استقلال گرفته بود را به این تیم برگرداند و فصل گذشته، مجانی برای استقلال بازی کرده باشد.

1984