معاون حقوقی تراکتور: باید 12 امتیاز از شهرخودرو کسر شود/ شاهد کوتاهی در پرونده‌های شکایت تراکتور هستیم

معاون حقوقی تراکتور: باید 12 امتیاز از شهرخودرو کسر شود/ شاهد کوتاهی در پرونده‌های شکایت تراکتور هستیم

وب سایت رسمی فوتبالی- معاون حقوقی باشگاه تراکتور گفت: متاسفانه مسئولان در پرونده چاواریا بازیکن شهر خوردو دچار مصلحت اندیشی شدند.

به گزارش فوتبالی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کاراندیش درباره وضعیت پرونده چاواریا بازیکن شهر خودرو اظهار کرد: کمیته انضباطی حدود یک ماه است که در حال استعلام گرفتن از روابط بین الملل هست که‌ ای تی سی و سوابق بازیکن را بررسی کنند با وجود اینکه ما مدارک را دادیم. به هر حال  موضوع روشنی است و پیچیده نیست، اما متاسفانه مسئولان دچار مصلحت اندیشی شدند.  

۱۲ امتیاز باید از شهر خودرو کسر شود 

او ادامه داد: در صورتی که این پرونده رسیدگی شود طبق مقررات کمیته انضباطی و قوانین نقل و انتقالات محرومیت شامل بازیکن و باشگاهی که با این بازیکن قرارداد بسته است می‌شود. محرومیتش این است که ۱۲ امتیاز  از باشگاه شهر خودرو کسر شود و جایگاه این تیم  در جدول رده بندی فصل گذشته تغییر می‌یابد و ممکن است در مورد سهمیه آسیایی هم  تغییراتی صورت بگیرد. فارغ از اینکه نتیجه رسیدگی به چه صورت شود روال به این صورت است که قاعدتا تراکتور یا هر تیم دیگری جایگزین شهر خودرو در آسیا می‌شود.  هنوز پرونده در مراحل رسیدگی است و ما نامه‌ها و شکایت‌های متعددی مطرح کردیم که مورد قبول دوستان قرار نگرفت و خیلی تاخیر در صدور رای داشتند.  

او درباره اینکه باشگاه تراکتور  ۲ پرونده در فیفا دارد و برای ثبت قرارداد مشکلی ندارد، گفت: نه مشکلی نداریم و اگر پرونده‌ای باشد در حال رسیدگی است و در بعضی از مواقع حکم به نفع ما هست. همچنین  اگر هم فیفا مدارکی از ما بخواهد به مرحله قطعیت نرسیده  تا مدارک، اسناد و مطالبات به دقت بررسی شود.  

ارکان فدراسیون در رسیدگی به پرونده ها کوتاهی می کنند 

کاراندیش درباره اینکه تراکتور یکی از باشگاه‌های است که طبق آرای کمیته تعیین وضعیت نمی‌تواند ثبت قرارداد کند، بیان کرد: همه باشگاه‌ها بدهی دارند و همه درگیر مسائل مالی هستند. البته  بعضی از مواقع پرونده‌ای در حال رسیدگی است که شکایت شده باشد یا در دست اقدام باشد بالاخره تا تعیین تکلیف این قصور و کوتاهی فدراسیون است که رسیدگی‌ها را انجام نمی‌دهند. همچنین  ما پرونده قطعی نداریم و  اگر حکمی قطعی شده باشد بررسی کردیم. در مورد پرونده‌هایی که در حال رسیدگی نباشد دچار مشکل نمی‌شویم. به طور حتم  هر پرونده‌ای که در کمیته وضعیت داشته باشیم آن‌ها خودشان می‌دانند و دست خودشان است و پرونده‌ای که در خطر باشد و مشکلی داشته باشد ما مطالبات پرداخت کردیم و خواهیم کرد. مسائل روالی دارد و اگر عملی حساب کنیم کل تیم‌های ایرانی بدهکار هستند.  

کمیته اخلاق منتظر تصمیم نهایی دادسرای رسانه درباره پرونده فروزان است 

او درباره اینکه گفته می‌شود محرومیت محسن فروزان به پایان رسیده است، تصریح کرد: نه همچین چیزی صحت ندارد و آخرین اقدامی که برای این پرونده صورت گرفته است تورک و کمیته اخلاق منتظر تصمیم نهایی دادسرای دولت و رسانه هستند و پرونده اصلی فروزان در آنجا رسیدگی می‌شود. به نظرم این استدلال و طرح مسئله وجاهت قانونی ندارد چرا که یک بخش این پرونده، کیفری و  طرف دیگر  آن  فوتبالی است. به هر حال ما شکایتی در کمیته اخلاق مطرح کردیم و منتظر رسیدگی هستیم و اسناد، مدارک و آنالیز کارشناسان را دادیم و ۳ کارشناس خبره فوتبالی و یک کارشناس رسمی دادگستری پرونده را رسیدگی و مسائلی مطرح کردند که وجاهت قانونی داشته است. به هر حال وظیفه کمیته اخلاق است که این پرونده  را رسیدگی کند و مسائلی مطرح شد صحت ندارد و در حال بررسی این پرونده  هستند.  

او در پایان خاطر نشان کرد: پرونده‌هایی که طرف شکایت از باشگاه تراکتور باشد خیلی زود رسیدگی  می‌شود و باشگاه را محکوم می‌کنند تا قبل از اینکه به استیناف برود. اما در پرونده‌هایی که ما مدعی هستیم مثل بازی با پرسپولیس و سپیدرود و پرونده‌های دیگر با گذشت ۵، ۶ ماه هنوز هیچ اقدامی نشده است و شاهد تعلل و کوتاهی مسئولان هستیم.  

7413