نامجو مطلق: استراماچونی با اتکا به جوانان موفق خواهد شد

نامجو مطلق: استراماچونی با اتکا به جوانان موفق خواهد شد

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت استقلال گفت: من فکر می کنم استراماچونی بتواند با اتکا به جوانانی که جذب کرده نتایج خوبی بگیرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، کاپیتان ملی پوش سابق استقلال عقیده دارد، حال وروز بد این تیم به خاطر سوء مدیریت است. مجید نامجو مطلق می گوید اگر استقلال مدیریت بهتری داشت، الان شرایط خیلی فرق می کرد. متأسفانه بازیکنان بزرگی از تیم رفتند و بازیکنان جوان جویای نام جذب شدند. استقلال ستاره تأثیرگذار می خواهد که در شرایط لزوم بتواند تیم را جمع کرده و به تیم کمک کند. نامجو مطلق حضور استراماچونی را مثبت می داند و می گوید او می تواند تیم خوبی را برای لیگ نوزدهم بسازد.

اوضاع نقل و انتقالات استقلال را چطور می بینید ؟

استقال بازیکنان جوان خوبی گرفته که در آینده می توانند کمک شایانی به تیم کنند. اما مشکل تیم در این زمان عدم جذب بازیکن بزرگ است. تیم بزرگ بازیکن بزرگ می خواهد تا بتواند در مواقع حساس تعیین کننده باشد. به هرحال با توجه به شرایط رخ داده بازیکنانی که جذب شدند، به رغم معروف نبودن می توانند به استقلال کم کنند و در سایه تلاش خودشان به ستاره های جدید استقلال تبدیل شوند.

اشاره به جذب بازیکن بزرگ داشتید بازیکنانی که در مواقع لزوم و بحرانی می توانستند تیم را جمع کنند اما چنین بازیکنانی هم از تیم رفتن مثل منتظری و رحمتی ؟

متأسفانه استقلال بازیکنان زیادی از دست داد که منتظری و رحمتی هم جزو آنان بودند . من فکر می کنم اگر مدیریت بهتری صورت می گرفت الان استقلال دچار این وضعیت نبود. مدیران استقلال می توانستند به طریق عمل کنند که بازیکنان بزرگ و تأثیرگذار را به راحتی از دست ندهیم. من بازهم تکرار می کنم تیم بزرگ بازیکن بزرگ می خواهد . استقلال در این سال ها همیشه پر از ستاره بوده و نباید به یک دفعه تیم از ستاره ها خالی شود. شما یک نگاه گذرا اگر به زمان ما بیاندازید، می بینید که در تیم ملی از 20 بازیکن 16 الی 17 بازیکن از دو تیم استقلال و پرسپولیس بودند این یعنی پرستاره بودن استقلال و پرسپولیس، بنابراین باید مدیران الان هم به دنبال بستن چنین تیمی باشند. متأسفانه بازیکنانی چون امید ابراهیمی، کاوه رضایی و پاتوسی به راحتی از تیم رفتند.

شرایط مالی چقدر در این موضوع دخیل است ؟

یکی از مسائلی که در این زمانه بازیکنان را فراری می دهد مسائل مالی است. متأسفانه بعضی از بازیکنان درخواست مالی بیش ازاندازه است. متأسفانه بعضی از بازیکنان پول خیلی زیادی می خواهند و این در توان باشگاه ها نیست . شما نگاه کنید الان بر سر مسائل مالی خیلی راحت پاتوسی را از دست دادیم.

اشاره به پاتوسی داشتید چرا باشگاه زور نگه داشتن او را نداشت ؟
باشگاه باید جواب این موضوع را بدهد. اما متأسفانه باید با توجه به اخباری که منتشر می شود، بگویم اگر زودتر پولش را پرداخت می کردند الان در استقلال بود. دقیقاً داستان گروه دوباره تکرار شد. متأسفانه ما نشان دادیم که در بستن قرارداد حرفه ای نیستیم. البته باید به این نکته هم اشاره کنم همه چیز مربوط به مدیریت حال حاضر نمی شود بلکه این میراثی از زمان مدیران قبلی است.

اتفاقا فتحی مدیرعامل باشگاه هم گفته به خاطر پرداخت پول پروپئیچ مجبور شدیم که قید پاتوسی را بزنیم !
خب این خوب نیست. من اگر می گویم ضعف مدیریت فقط به الان مربوط نمی شود بلکه این میراث چندساله است. متأسفانه هر مدیری که آمده خواسته بهترین تیم را ببندد تا نتیجه بگیرد و بعد هم که رفته کلی بدهی بر روی دوش باشگاه گذاشته و درنتیجه این بدهی تلنبار شده و نتیجه اش این می شود که مدیر جدید باید کلی توان بدهد. این موضوع دقیقا مثل بدهی بانکی است. وقتی شما اقساط خود را نمی دهید جمع می شود و به آن جریمه هم می خورد و در نهایت برایتان مشکل ساز می شود. الان هم وضعیت استقلال همین گونه است. متأسفانه استقلال از سوء مدیریت ضربه می خورد.

استراماچونی در این وضعیت می تواند به استقلال کمک کند؟
استراماچونی یک مربی خوب است. مربی که در اینترمیلان کارکرده و اینکه مدیران باشگاهی به بزرگی میلان هدایت تیم خود را به او سپرده اند باید گفت این مربی بالاخره یک ویژگی هایی داشته است. اما اینکه چرا در این تیم نتیجه نگرفته باید به شرایط خاص آن موقع اینتر هم نگاه کنیم که این تیم در این سال ها با هیچ مربی نتیجه نگرفته و شرایط خوبی ندارد . من فکر می کنم او بتواند با اتکا به جوانانی که جذب کرده نتایج خوبی بگیرد. این مربی قابلیت های فنی بالایی دارد و من با توجه به تمرینات تیم فکر می کنم استقلال خوبی را در لیگ نوزدهم ببینیم.

4344