سوژه روز: قطر، سرزمینی ایده‎ال برای فوتبالیستهای ایرانی

سوژه روز: قطر، سرزمینی ایده‎ال برای فوتبالیستهای ایرانی

وبسایت رسمی فوتبالی – لیگ ستارگان قطر، دوباره تبدیل به لیگ ایده‌ال فوتبالیستهای ایرانی شده است.

به گزارش فوتبالی، درست است که در دوران سرمربیگری کی روش بازیکنانی نظیر مهدی طارمی و امید ابراهیمی و محمدرضا خانزاده راهی لیگ قطر شدند اما آن زمان، ترجیح بازیکنان ملی پوش این بود که در صورت امکان راهی فوتبال اروپا شوند. آنها حضور در اروپا را به پول قطری‌ها ترجیح می‎‌دادند تا اینگونه شانس بیشتری برای دعوت به تیم ملی داشته باشند.

اما حالا که دیگر خبری از کی‌روش نیست، اولویت اصلی فوتبالیستهای ایرانی، بازی در لیگ قطر شده. اگر مهدی طارمی – که برای بازی در اروپا قید پیشنهاد وسوسه انگیز تیمهای قطری را زده – را فاکتور بگیریم، سایر فوتبالیستها به فکر حضور در لیگ قطر هستند. 

کریم انصاری‌فرد، قید فوتبال جزیره را زده تا به السیلیه ملحق شود. بختیار رحمانی هم که با الشمال قرارداد بسته و صحبتهایی درباره توافق روزبه چشمی با الاهلی هم منتشر شده است. اگر خاطرتان باشد در روزهایی که بحث جدایی مهدی ترابی از پرسپولیس هم منتشر شده بود، از یک تیم قطری به عنوان مقصد این بازیکن نام برده می‌شد و حتی شجاع خلیل‎زاده هم پیشنهاداتی از تیمهای این کشور داشته است.

پیشنهادهای مالی قابل توجه تیمهای قطری و کار راحت تر بازیکنان برای بازی در تیمهای این کشور – به نسبت حضور در فوتبال اروپا – باعث شده تا قطر دوباره به مقصد ایده‌الی برای فوتبالیستهای ایرانی تبدیل شود.

1984