انتقام کونمبول از مسی: غیبت لئو در تیم منتخب کوپا آمه ریکا

انتقام کونمبول از مسی: غیبت لئو در تیم منتخب کوپا آمه ریکا

سایت رسمی فوتبالی- پنج بازیکن برزیلی، دو بازیکن پرویی، یک آرژانتینی، یک اروگوئه ای ، یک کلمبیایی و یک شیلیایی تیم منتخب ویازده نفره کوپا آمه ریکای 2019 برزیل را تشکیل می دهند.

به گزارش فوتبالی، این تیم یازده نفره توسط سرمربیانی که عضو گروه مطالعات فنی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) هستند برگزیده شد. ازنظر این سرمربیان، تیم منتخب کوپا آمه ریکا که یکشنبه شب و با قهرمانی تیم ملی برزیل به پایان رسید بدین ترتیب است:

دروازه بان:آلیسون بکر (برزیل) / مدافعان: دنی آلوز (برزیل)، خوزه ماریا خیمنس (اروگوئه)، تیاگو سیلوا (برزیل) و میگل ترائوکو (پرو) / بازیکنان خط میانی: آرتور ( برزیل )، لئاندرو پاردس ( آرژانتین )،  آرتورو ویدال ( شیلی ) / مهاجمان : خامس رودریگز ( کلمبیا ) ، پائولو گررو ( پرو ) و اورتون ( برزیل )

دراین دوره از رقابتهای کوپا آمه ریکا تیم ملی برزیل موفق شد تا در فینال ورزشگاه ماراکانا با نتیجه 1-3 پرو را شکست دهد و جام را مال خود کند و در نتیجه انتخاب پنج بازیکن از سلسائو برای تیم منتخب، اتفاق چندان عجیبی نبود. دو بازیکن هم از تیم نایب قهرمان یعنی پرو در تیم منتخب یازده نفره جای گرفتند. 

تیم ملی آرژآنتین هم با برد 1-2 مقابل شیلی به مقام سوم رسید و تنها یک بازیکن از آرژانتین درتیم منتخب این رقابتها جای گرفت: لئاندرو پاردس و لیونل مسی ستاره شماره یک آلبی سلسته که در بازی شنبه شب از زمین مسابقه اخراج شد و سپس با صحبتهای تندی ازکونمبول انتقاد کرده ومقامات فوتبال آمریکای لاتین را به فساد متهم کرده بود، دراین تیم منتخب جایی نداشت.

شیلی تیم چهارم این دوره از رقابتها که در دو دوره قبلی کوپا آمه ریکا به قهرمانی رسیده بود هم تنها یک نماینده (آرتورو ویدال) در این تیم دارد.

سرمربیانی که تیم منتخب این دوره کوپا آمه ریکا را برگزیدند این افراد بودند: نری پومپیدو (دروازه بان و قهرمان جام جهانی 1986 با تیم ملی آرژانتین)، فرانسیسکو ماتورانای کلمبیایی، دوریوال جونیور برزیلی، خولیو سزار بالدیویه سوی بولیویایی، سسار فاریاس ونزوئلایی، جراردو پلوسو و دانیل بانیالس از اروگوئه و اور آلمیدا از پاراگوئه

6363