گزارش ویژه/ نقشه شفر برای تضعیف استقلال؛ پاتوسی مدیربرنامه اش را دور زد!

گزارش ویژه/ نقشه شفر برای تضعیف استقلال؛ پاتوسی مدیربرنامه اش را دور زد!

وب سایت رسمی فوتبالی- « من پاتوسی، ایسما و منشا را نمی خواستم، اصلا پاتوسی بازیکن من نیست، پاتوسی بازیکن یک نفر دیگر است!» این جملاتی است که شفر درباره خریدهای نیم فصل دوم استقلال بر زبان آورد.

به گزارش سایت فوتبالی، آن زمان او ناراحتی اش را از اینکه دو بازیکن بی کیفیت مثل نویمایر و الحاجی گرو از استقلال کنار گذاشته شده بودند با این جملات نشان داد. البته همان زمان امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال، با رندی و زیرکی خاصی شفر را راضی کرد که قید این دو بازیکن را بزند. بازیکنانی که برای دو فصل با مبالغ گزاف 450 هزار دلار و 550 هزار دلار به استقلال آمده بودند و در نهایت مدیریت باشگاه توانست پس از پرداخت نصف مبلغ قراردادشان (هر کدام 200 هزار دلار) فسخ آنها را بگیرد. در هر حال، شفر از این ماجرا به شدت ناراحت بود و یکی از دلایل اختلاف با مدیریت و معاونت ورزشی باشگاه را پراندن دو بازیکن به زعم خودش با کیفیت! می دانست. با حضور پاتوسی، ایسما و منشا، تیم او جان گرفت و مدعی قهرمانی شد اما او همیشه سعی می کرد جایگزین های نویمار و گرو را بی کیفیت بداند. اما هر بازی آنها را فیکس می گذاشت و نتیجه هم می گرفت. با اتفاق هایی که پس از شکست در دربی افتاد، موقعیت شفر به شدت متزلزل شد و در نهایت پس از تساوی ناامید کننده مقابل سایپا و شکست مقابل پدیده که استقلال را از کورس قهرمانی دور کرد، او توسط مدیریت تعلیق شد. ماجراهای زیاد دوران شفر در استقلال، بارها و بارها در رسانه ها نقل شده و او حتی در مورد آخر، یعنی قراردادش با بن یاس، که می توانست تعهد پرداخت یک میلیون و دویست هزار دلار از سوی استقلال را کنسل کند، سعی کرد تا روز معارفه استقلالی ها را نگران نگاه دارد.

شفر خطاب به پاتوسی: در امارات به تو بیشتر خوش می گذرد!

وینفرد شفر که امروز به عنوان سرمربی تیم فوتبال بن یاس امارات معرفی شد، به مسئولان این باشگاه اعلام کرد که با آیاندا پاتوسی بازیکن کلیدی باشگاه استقلال مذاکره و شرایط به خدمت گرفتن این بازیکن را بررسی کنند. خبرهایی که در چند رسانه اماراتی منتشر شد حاکی از آن است که این بازیکن با حضور در تست‌های پزشکی بن یاس جواز حضور در این تیم را به دست آورد و قرار است فصل آینده در لیگ فوتبال امارات حضور داشته باشد اما نکته مهم این ماجرا علاقه عجیب شفر به پاتوسی است. بازیکنی که در روزهای اول حضورش در استقلال گویا مورد تائید سرمربی وقت تیم نبوده و شفر ضمن مخالفت با جذب او مدعی بود که پاتوسی یک بازیکن تحمیلی است اما نهایتا به خاطر کیفیت فنی بالای او نتوانست این بازیکن را کنار بگذارد و پاتوسی تبدیل به یک مهره کلیدی در تیم او شد. مذاکرات و توافق پاتوسی با مسئولان بن یاس در حالی رخ داده که پاتوسی روز گذشته با مسئولان استقلال در امارات دیدار داشت و اعلام کرده بود مشکلی برای ادامه همکاری با آبی پوشان ندارد. باشگاه استقلال باید برای توافق با پاتوسی مبلغی به حساب باشگاه کیپ تاون می‌پرداخت تا او را در خدمت داشته باشد. این پول جور شد و پول پاتوسی هم جور شده بود اما به یکباره پاتوسی راه را کج می کند و می گوید می خواهم به بن یاس بروم. 

مدیربرنامه ایرانی پاتوسی در استوری اینستاگرامش اعلام می کند:« شفر موفق شده به استقلال ضرر بزند و پاتوسی را به بن یاس ببرد. آن هم بدون اطلاع من، امشب هم لایو می گذارم و همه چی را می گویم.» 

چند وقت پیش سایت فوتبالی، در خبری اعلام کرد که پسر شفر یعنی ساشا شفر به پاتوسی پیغام داده که او به بنی یاس برود، اما پسر شفر پیغامش از طریق ایمیل را تکذیب کرد و امروز مشخص شد خبر فوتبالی درباره ایمیل آن روز درست بوده است. مدیربرنامه پاتوسی هم توافق اولیه استقلال با او را تایید کرده بود اما در نهایت شفر با هوایی کردن پاتوسی و پیشنهاد یک مبلغ بالا به علاوه اینکه به پاتوسی گفته در امارات بیشتر به او خوش می گذرد، پاتوسی را از استقلال به بنی یاس برد تا استقلال را به نوعی تضعیف کند.

اخبار توافق پاتوسی با بن یاس در حالی به گوش می رسید که باشگاه استقلال و مدیران این تیم امیدوار بودند که هافبک آفریقایی‎شان را فصل آینده هم در اختیار داشته باشند به خصوص آنکه استراماچونی هم خواهان ماندن این بازیکن در استقلال شده بود و خود پاتوسی هم اعلام کرده بود دوست دارد در استقلال بماند.

هنوز به صورت رسمی خبر پیوستن پاتوسی به بن یاس تایید نشده و تنها خبر تست پزشکی اش در رسانه های اماراتی منتشر شده است. اینکه پاتوسی چطور مدیربرنامه هایش را دور زده هم در نوع خودش عجیب است. اینکه مدیربرنامه هایش خبر نداشته باشد پاتوسی به سمت بن یاس چرخیده و تلاشهای ساشا شفر برای منصرف کردن پاتوسی به نتیجه رسیده است. برخی خبرها حاکی از آن است که بن یاس پیشنهاد دو برابری به پاتوسی داده است. اگر خبر درست باشد، باشگاه استقلال باید به دنبال جایگزین پاتوسی بگردد و البته برخی مدیران استقلال عقیده دارند که می توانند بهتر از پاتوسی را هم به استقلال بیاورند.

7655