آلوز، بهترین بازیکن کوپا آمه ریکا درسن 36 سالگی

آلوز، بهترین بازیکن کوپا آمه ریکا درسن 36 سالگی

سایت رسمی فوتبالی- دنی آلوز مدافع باتجربه تیم ملی برزیل در سن 36 سالگی و در شرایطی که این روزها بدون تیم است، کاپیتان تیم ملی کشورش بود و توانست سلسائو را به نهمین قهرمانی اش در رقابتهای کوپا آمه ریکا برساند.

به گزارش فوتبالی، بعد از اتمام این دوره از رقابتهای کوپا آمه ریکا، دنی آلوز 36 ساله برنده توپ طلای کوپا آمه ریکا شد. مدافع سابق بارسا بعد از اتمام قراردادش با پاری سن ژرمن درحال حاضر به عضویت تیمی درنیامده؛ او حالا به عنوان برترین بازیکن این دوره از رقابتهای کوپا آمه ریکا برگزیده شد. 

آلیسون هم به عنوان بهترین دروازه بان این تورنمنت برگزیده شد ونقش پررنگی در قهرمانی برزیل در کوپا آمه ریکا بعد از 12 سال داشت.

با این قهرمانی تعداد قهرمانی های برزیل در تاریخ رقابتهای کوپا آمه ریکا به عدد 9 رسید که جالب اینجاست که 5 تا از این 9 قهرمانی در شرایطی به دست آمده که برزیل میزبان این رقابتها بوده. این 5 قهرمانی در سالهای 1919، 1922، 1949 و 1989 به دست آمده بود و حالا در رقابتهای این دوره نیز برزیل به عنوان میزبان کوپا آمه ریکا جام را در ورزشگاه ماراکانا مال خود کرد.

آخرین باری که تیم ملی برزیل قهرمان کوپا آمه ریکا شده بود، به سال 2007 برمی گردد، زمانی که کاکا، باپتیستا و آلوز در بازی فینال توانستند 0-3 آرژانتین لیونل مسی را در خاک ونزوئلا به زانو در بیاورند. حالا و بعد از 12 سال، سلسائو توانست با اتکا به انسجام دفاعی اش دوباره جام را فتح کند. 

در بین تیمهایی که بیشترین قهرمانی ها را در کوپا آمه ریکا فتح کرده اند، در مقابل نام تعدادقهرمانی های برزیل عدد 9 ثبت شد و این درحالی است که تیم ملی اروگوئه 15 بار و تیم ملی آرژآنتین 14 بار به قهرمانی کوپا آمه ریکا رسیده اند.

آقای گل این دوره ازکوپا آمه ریکا

اورتون، بازیکن برزیل و پائولو گرروی پرویی، هرکدام با 3 گل زده، برترین گلزنان این دوره از رقابتها لقب گرفتند؛ جالب اینجاست که هر دوی این بازیکنان در فینال یک شنبه شب ورزشگاه ماراکانا برای تیم ملی کشورشان گلزنی کردند ولی اورتون به دلیل آنکه پاس گلهای بیشتری در این تورنمنت در مقایسه با گررو داده بود، توانست کفش طلای این دوره از رقابتهای کوپا آمه ریکا مال خود کند.