دی یونگ: دوست دارم د لیخت هم به بارسا بیاید

دی یونگ: دوست دارم د لیخت هم به بارسا بیاید

سایت رسمی فوتبالی- مراسم معارفه فرانکی دی یونگ به عنوان بازیکن جدید باشگاه بارسلونا دقایقی پیش برگزار شد و این ستاره هلندی اولین صحبتهایش را با پیراهن تیم کاتالان برزبان آورد.

دراینجا می توانید گزیده ای از صحبتهای دی یونگ را مطالعه کنید:

*شماره پیراهن: در بارسلونا پیراهن شماره 21 را به تن خواهم کرد واین شماره خاصی برای من است

*رویای دوران کودکی: از دوران کودکی رویایم این بود که برای بارسلونا بازی کنم و وقتی دیدم که بارسلونا به دنبال من است، تصمیم گیری برایم خیلی راحت بود

* بارسلونا و آژاکس: همیشه ارتباط خاصی میان آژاکس و بارسلونا به خاطر فلسفه فوتبالی کرویف برقرار بود. بارسا و آژاکس دوست دارند یکسان بازی کنند و این اتفاق ویژه ای برای من است

*والورده: من هنوز با والورده صحبت نکرده ام. من بازیکنی را نمی شناسم که بتوان من را با او مقایسه کرد. من دی یونگ هستم و این مهمترین نکته است

*پست تخصصی: برایم فرقی ندارد که کنار چه بازیکنی بازی کنم. پست بازی کردنم هم برایم فرق نمی کند. تنها چیزی که برایم اهمیت دارد این است که کارم را دربارسا شروع کنم.

*مشتریان: طبیعی است که من به پیشنهادات تیمهای دیگری که به دنبال جذب من بودند، فکر کردم. ولی بعد باید گزینه ها ارزیابی کنی و ببینی که کدامیک برایت بهتر است. من از برنامه بارسلونا خوشم آمد. برای من تصمیم گیری برای انتقالم به بارسا کار آسانی بود.

*حذف کردن رئال مادرید: بعد از آنکه ما توانستیم رئال مادرید را از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا حذف کنیم، تمام بارسایی ها به من تبریک گفتند و رئیس باشگاه بارسا هم بعد از اتمام بازی به من تبریک گفت

*رقابت در بارسا: کاملا طبیعی است که در باشگاهی مثل بارسلونا رقابت میان بازیکنان وجود داشته باشد. باید در زمین و در جلسات تمرینی تیم، توانایی هایم را به نمایش بگذارم و نشان دهم که شایسته حضور در ترکیب اصلی تیم هستم. بعد سرمربی تیم تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

*تصمیم گیری برای انتقال به بارسا: کار سختی بود. چون تک تک تیمهایی که به دنبالم بودند، برایم مسائلی را تعریف می کردند و در برخی لحظات اوضاع برایت شفاف و مشخص نبود. یک روز اعضای کادر فنی بارسولنا به هلند آمدند و مرا برای پیوستن به این تیم متقاعد کردند. زمانی که آنها به آمستردام آمدند، فقط درمورد فوتبال صحبت کردیم. در جلسات، من اصلا درمورد پول صحبت نکردم و این بخش از مذاکرات را به مدیربرنامه های سپردم.

*مراسم معارفه: وقتی می شنوی که هواداران نام تو را صدا می کنند، خیلی لذت بخش است. نمی توانم تصور کنم که وقتی کارم در بارسا عملا شروع شود، چطور خواهد بود 

*بازی کردن در کنار مسی: خیلی خوشحالم که می توانم با مسی و همه بازیکنان تیم صحبت کنم. خوشحالم که می توانم کنار مسی بازی کنم ولی اینطور نیست که از هیجان این موضوع، خواب و خوراک نداشته باشم.

*ال کلاسیکو: امیدوارم که برنده اولین ال کلاسیکو باشم؛ نمی گویم که 5-0 در برنابئو برنده خواهیم شد. اخیرا در برنابئو عملکرد خوبی داشته ایم و امیدوارم که این روند ادامه پیدا کند.

* دلیخت: توقع این سوال را داشتم. دوست دارم دی لیخت را اینجا در بارسا کنار خودم ببینم. ولی من نمی توانم دراین باره تصمیم گیری کنم. باید ببینیم که چه خواهد شد و او کجا خواهد رفت. او باید با خانواده اش دراین باره تصمیم گیری کند.

6363