ریوالدو: آرژانتینی ها حق دارند غُر بزنند

ریوالدو: آرژانتینی ها حق دارند غُر بزنند

سایت رسمی فوتبالی- ریوالدو ستاره سابق باشگاه بارسلونا و تیم ملی برزیل در صحبت هایی اعلام کرده که گلایه های آرژانتینی ها در مورد اتفاقاتی که در بازی نیمه نهایی کوپا آمه ریکا رخ داد، به جا و صحیح است.

به گزارش فوتبالی در دیدار دو تیم برزیل و آرژانتین درمرحله نیمه نهایی کوپا آمه ریکا، تصمیمات داوری برعلیه آرژانتینی ها پیش رفت و همین اتفاق باعث شد تا لیونل مسی و اکثر بازیکنان آرژانتین در جریان بازی و پس از اتمام آن ، از داوری مسابقه شاکی باشند. حالا ریوالدوی برزیلی اذعان کرده که آرژانتینی ها از تصمیمات داوری ضربه سختی خوردند.

ریوالدو  دراین باره گفت:« طبیعی است که آرژانتینی ها حق دارند که غُر بزنند. درحال حاضر تیم ملی برزیل بهتر از آرژانتین است و قطعا شاگردان تیته بدون این اشتباهات هم برنده بازی بودند ولی باید دو ضربه پنالتی به نفع آرژانتین اعلام می شد ولی تکنولوژی وار این را به داور بازی یادآوری نکرد. من مدتهاست می گویم که به تکنولوژی وار اعتقاد ندارم. بهره گیری از این تکنولوژی به فوتبال آسیب می زند؛ استفاده از آن، وقفه هایی در جریان بازی ایجاد می کند که اصلا اتفاق خوبی نیست. تکنولوژی وار فقط به نفع داوران است که از مسئولیتشان ترسی زیادی دارند و حالا این ترس از روی دوش آنها برداشته می شود وهمه بار مسئولیت قضاوت بازی روی دوش وار می افتد.»

ریوالدو که در سال 1999 برنده توپ طلا شده بود، معتقد است که ضرر استفاده از وار در آمریکای جنوبی به مراتب بیشتر از اروپاست:« اگر در برخی تورنمنتها در اروپا، این تکنولوژی به مشکل می خورد، طبیعی است که در آمریکای جنوبی هم این اتفاق بیفتد و حتی بیشتر از اروپا شاهد نقصهای وار باشیم.» 

او براین باور است که اگر مسی در نسل دیگری از تیم ملی آرژانتین حضور داشت، قطعا به چندین جام قهرمانی می رسید:« قبلا آرژانتین تیمی حیرت آور بود که چندین بازیکن فوق العاده داشت ولی الان مسی تنهاست و به همین خاطر حریفان می دانند که چطور باید او را مهار کنند و معمولا هم از پس این کار برمی آیند. اگر مسی در نسل دیگری از تیم ملی آرژآنتین بود، قطعا به چند جام قهرمانی دست یافته بود.»

ریوالدو همچنین درمورد پیوستن هازارد به رئال مادرید و تاثیر حضور این بازیکن بلژیکی برروی شرایط وینیسیوس در رئال اظهارنظر کرد و گفت:« می دانم که وینیسیوس این روزها گفته که حالا با حضور ادن هازارد ممکن است کمتر بازی به او برسد.. ولی من براین باور هستم که او با داشتن هازارد درکنارش، می تواند حتی راحت تر هم بازی کند. آنها می توانند زوج فوق العاده ای شوند. داشتن ستاره هایی این چنینی درکنارت باعث می شود که روند بازیهای تیم بهتر شود. حضور هازارد در رئال برای این تیم خیلی خوب است و باعث می شود که وینیسیوس با آرامش بیشتری کار کند. وینیسیوس باید تمرکزش را روی کارش قرار دهد و زیدان را متقاعد کند. مطمئنم که این فصل ،رئال مادرید خیلی بهتری را شاهد خواهیم بود. عملکرد زیدان در چیدن این مهره ها کنار هم کلیدی و سرنوشت ساز خواهد بود ولی او خیلی خوب می داند که چطور باید این کار را انجام دهد.»

بخش بعدی صحبتهای ریوالدو در مورد فینال این دوره کوپا آمه ریکا و مصاف پرو و برزیل است:« فینال مقابل پرو خیلی پیچیده تر از آنی است که فکر می کنیم. این بازی با برد 0-5 مقابل این تیم درمرحله گروهی فرق دارد. یک دوئل متفاوت پیش روست و اگر برزیل بتواند بدون نیمار به قهرمانی برسد، این نشان از پتانسیل بالای سلسائو خواهد بود.»

6363