نوازی: به خاطر بی‌توجهی و دخالت‌های بی‌جا از آکادمی استقلال کنار کشیدم

نوازی: به خاطر بی‌توجهی و دخالت‌های بی‌جا از آکادمی استقلال کنار کشیدم

وب سایت رسمی فوتبالی- محمد نوازی، مربی تیم فوتبال جوانان استقلال به تشریح دلایل جدایی‌اش از این تیم پرداخت و گفت که هر مدیری به استقلال می‌آید فقط به فکر خودش و تیم بزرگسالان است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، محمد نوازی، درباره دلایل کناره‌گیری‌اش از حضور در کادر فنی تیم فوتبال جوانان استقلال اظهار داشت: به دلیل بی‌توجهی، اهمیت ندادن و دخالت‌های بی‌جا در آکادمی، تصمیم گرفتم کنار بکشم. من آدم سالمی هستم و این‌طوری نمی‌توانم کار کنم. اگر هم تا الان مانده بودم، به خاطر بچه‌های تیم بود. کار کردن در آکادمی‌های ایران فایده‌ای ندارد، چرا که پولی در کار نیست و کسی توجهی نمی‌کند.

وی افزود: من به همراه حنیف عمران‌زاده، حسین آشنا، محسن نیک‌سیرت، علیرضا لطیفی و رضا نصیری کادر خوبی تشکیل داده بودیم، اما اجازه کار کردن نمی‌دادند. قراردادها کم بود و نمی‌توانستم خیلی چیزها را تحمل کنم. من آدم سالم و پاکی هستم و احساس کردم نمی‌توانم اینجا کار کنم و با بچه‌ها خداحافظی کردم. ما نه بی‌احترامی کردیم و نه بی‌احترامی دیدیم. از امیرحسین فتحی و علی خطیر تشکر می‌کنم. شاید این ما هستیم که نمی‌توانیم در آکادمی کار کنیم و افراد دیگر بتوانند کار کنند. هر گروهی که می‌آید، بداند این بچه‌ها فوتبال‌بلد هستند و فقط باید آموزش ببینند. برای تک تک بچه‌های تیم آرزوی موفقیت می‌کنم و از این جدایی ناراحتم. ما در آکادمی خون دل خوردیم و بدون هیچ مزدی کار می‌کردیم، اما یکسری دوستان اذیت کردند و نتوانستیم ادامه دهیم. امیدوارم هواداران مرا ببخشند.

مربی تیم فوتبال جوانان استقلال در واکنش به اینکه گفته می‌شود دلیل کنار رفتن او رقم قرارداد پایین باشگاه بوده است، گفت: رقم قراردادم کم بود و قبول نکردم. مردم فکر می‌کنند همه‌کاره باشگاه هستیم و در آکادمی استقلال پول میلیاردی می‌گیریم. این بازیکنان بزرگسال هستند که پول‌های میلیاردی می‌گیرند که تازه برخی از آنها حق‌شان است، اما یکسری نه. مربیان نیز پول‌های خوبی می‌گیرند، اما در بخش پایه‌ها خبری نیست. دو سال پیش قراردادم 100 میلیون بود که 50 میلیون کسر کردند و 50 میلیون دادند. امسال گفتند قراردادت 80 میلیون تومان باشد که قبول نکردم. با این همه تجربه و بضاعت و هزینه‌هایی که از جیب کردیم، درست نبود چنین قراردادی را جلوی ما بگذارند. باشگاه 50 میلیارد هزینه می‌کند، اما حاضر نیست یک میلیارد برای آکادمی خرج کنند! واقعاً متأسفم که هر مدیری به استقلال می‌آید به فکر خودش و تیم بزرگسالان است. با این اوصاف انتظار دارند از آکادمی بازیکن به تیم بزرگسالان تحویل بدهیم؟! البته دو سال پیش که در استقلال بودیم، نفراتی چون امیرحسین کارگر را تحویل دادیم که اکنون با تیم بزرگسالان کار می‌کند.

نوازی راجع به اختلافش با محمد مومنی، مدیر آکادمی باشگاه استقلال تصریح کرد: مومنی در زمان امضای قرارداد نبود و فرد دیگری را فرستاد. من هم از این مساله ناراحت شدم. مومنی در شهرداری کار می‌کند و سیستم مدیریتی را می‌داند. او باید برخی چیزها را رعایت می‌کرد، نه اینکه هر طور خواستند تصمیم بگیرند. احساس کردم نمی‌توانم ادامه دهم و از همه خداحافظی کردم. همکاران من هم کنار رفتند و نمی‌توانستند با این شرایط ادامه دهند. یک بار ایراد گرفتند که مربی بدنسازتان مدرک ندارد، یک بار گفتند فلانی کارش ایراد دارد و ... . ای کاش در رده بزرگسالان نیز این حساسیت‌ها وجود داشت و اجازه نمی‌دادند بازیکنان مصدوم و بی‌کیفیت جذب شوند.

وی در خاتمه تصریح کرد: محل تمرین تیم خیلی دور بود و بازیکنان مشکل داشتند. پول بنزین و رفت و آمد بازیکنان بماند، اما هزینه تعذیه آنها را هم ما از جیب‌مان می‌دادیم. من جایی که آرامش نداشته باشم، نمی‌توانم کار کنم. باید بگویم کسی مرا کنار نگذاشته است و خودم خواستم بروم. من آدم رُک و راستی هستم و نمی‌توانم با هر مساله‌ای کنار بیایم.

4344