مدیران سیتی و هزینه 686 میلیون یورو برای گواردیولا

مدیران سیتی و هزینه 686 میلیون یورو برای گواردیولا

سایت رسمی فوتبالی- ساعاتی پیش خبر رسمی انتقال رودریگو ارناندس (ملقب به رودری) به باشگاه منچسترسیتی منتشر شد. این بازیکن جوان با قراردادی 70 میلیون یورویی به این تیم پیوسته و حالا او دومین خرید گران قیمت باشگاه سیتی بعد از کوین دی بروینه ای است که در سال 2015 با قراردادی 76 میلیون یورویی از وولفسبورگ به سیتی پیوسته بود.

به گزارش فوتبالی، رودری در عین حال گران ترین بازیکنی است که از زمان انتصاب پپ گواردیولا به سمت سرمربیگری سیتی به این تیم پیوسته. مجموعا و از زمانی که پپ گواردیولا هدایت منچسترسیتی را در دست گرفته، باشگاه سیتی 686.09 میلیون یورو برای خرید بازیکنان مدنظر این سرمربی اسپانیایی هزینه کرده اند.

هدف اصلی گواردیولا در زمان در دست گرفتن سرمربیگری سیتی،  این بود که این تیم را به قهرمانی اروپایی برساند و به همین خاطر مالکان متمول باشگاه، سرمایه عظیمی برای برآورده کردن خواسته های گواردیولا روی میز گذاشتند. در اولین تابستان حضور گواردیولا در سیتی، آنها بیش از 200 میلیون یورو بازیکن خریدند: جان استونز (55.6 میلیون یورویی)، ایلکای گوندوگان (27 میلیون یورویی) و لروی سانه (50 میلیون یورویی)، گابریل ژسوس (32 میلیون یورو)، کلودیو براوو (18 میلیون یورو) و الکساندر زینچنکو (2میلیون یورو). در عین حال آنها 18 میلیون یورو هم برای خرید نولیتو هزینه کردند که یک فصل در سیتی بازی کرد.

در آن فصل تیم گواردیولا نتایج ایده آلی نگرفت؛ البته سرمربی اسپانیایی توانست سبک کاری اش را در تیم پیاده کند. در فصل بعد، سیتی گواردیولا 317 میلیون یورو برای خرید بازیکنان مدنظر پپ هزینه کرد.  آنها برناردو سیلوا را با قیمت 50 میلیون یورو از موناکو به خدمت گرفتند، بنجامین مندی را به قیمت 57.5 میلیون یورو خریدند، کایل واکر به قیمت 52.7 میلیون یورو از تاتنهام به سیتی پیوست و ادرسون هم با قراردادی 40 میلیون یورویی به عنوان دومین دروازه بان گران تاریخ دنیای فوتبال از بنفیکا به سیتی منتقل شد.

آنها همچنین باپرداخت 30 میلیون یورو دانیلو را از رئال مادرید به خدمت گرفتند و دربازار زمستانی لاپورته را با 65 میلیون یورو خریداری کردند. در آن فصل، تیم گواردیولا کار را با قهرمانی در لیگ برتر به پایان برد ولی در جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماندند.

البته تابستان گذشته، سیتی تابستان کم سروصدایی را پشت سرگذاشت و تنها 77.09 میلیون یورو برای خرید بازیکنان هزینه کرد. در آن زمان آنها ریاض محرز را از لسترسیتی به عنوان دومین خرید گران قیمت تاریخ باشگاه، با قیمت 67.8 میلیون یورو به خدمت گرفتندو توانستند فصل را با فتح چند جام به پایان بردند ولی باز هم در لیگ قهرمانان اروپا ناکام بودند.

حالا مدیران سیتی در تابستان امسال دست به کار شده اند و با خرید بازیکنان مدنظر گواردیولا امیدوارند تا امسال بتوانند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. حالا رودری اولین خرید گران قیمت سیتی در تابستان امسال است ولی احتمالا آخرین خرید این تیم در بازار تابستانی نخواهد بود و باید منتظر انتقال بازیکنان دیگری به رختکن این تیم باشیم.

6363