یزدانی: به استقلال نيامده ام كه مهره ای معمولی باشم/ سیاه جامگان می خواست مرا به زور به پرسپولیس بفروشد!

یزدانی: به استقلال نيامده ام كه مهره ای معمولی باشم/ سیاه جامگان می خواست مرا به زور به پرسپولیس بفروشد!

وب سایت رسمی فوتبالی- سیاوش یزدانی مدافع جدید استقلال حرف های تازه ای را بیان کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، سياوش ‌يزدانی ‌كه ‌با ‌سر ‌و ‌صدای ‌زيادی ‌از ‌تيم ‌سپاهان ‌به ‌استقلال ‌آمده ‌روز ‌گذشته‌ برای ‌اولين ‌بار ‌پس ‌از ‌استقلالی ‌شدنش ‌حرف ‌زد.‌ او ‌درباره ‌حضورش‌ در ‌تمرينات ‌استقلال ‌و ‌اتفاقات ‌بازی ‌سپاهان‌ پرسپوليس ‌در ‌تهران ‌در ‌ليگ ‌هجدهم‌ هم ‌نكات ‌مهمی ‌را ‌يادآور ‌شد.‌ متن ‌اين ‌پرسش ‌و ‌پاسخ ‌را ‌در ‌ادامه ‌می ‌خوانيد.

‌‌‌‌در ‌اين ‌مدت ‌جو ‌استقلال ‌را ‌چطور ‌ديده‌ای؟
قبل از هر چيز بايد بگويم من از يك تيم بزرگ به نام سپاهان به استقلال آمدم كه تيمی پرافتخار است، برای همين با بازی برای تيم های بزرگ آشنايی دارم و تلاشم اين است كه يك مهره خوب برای استقلال باشم. به استقلال نيامده ام كه مهره ای معمولی باشم.

‌‌‌‌گفتی ‌در ‌تيم‌های ‌بزرگ ‌بازی ‌كرده‌ای ‌و ‌شاگرد ‌امير ‌قلعه‌نويی ‌بودی.‌ كار ‌با‌ استراماچونی ‌را ‌چطور ‌ديدی ‌يا ‌بهتر ‌بگوييم ‌چه ‌پيشنهادی ‌برای ‌استراماچونی ‌داری‌ كه ‌با ‌شرايط ‌ايران ‌زودتر ‌هماهنگ ‌شود؟

اميرخان مربی خيلی بزرگی است و دانش زيادی در سطح ليگ ايران دارد و خيلی خوشحالم كه شاگرد ایشان بودم. آقای استراماچونی هم سابقه اش نشان می دهد كه مربی بزرگی است ولی خب شرايط ليگ ايران شرايط خاصی است و بايد با آن آشنايی پيدا كند تا با تيم های مختلف رودررو شود. اميدوارم بتواند خيلی سريع خودش را با وضعيت ليگ ايران هماهنگ كند و در اين راه می تواند از پيشكسوتان استقلال هم كمك بگيرد.

‌‌‌‌حضور ‌در ‌تيم ‌استقلال ‌را ‌هضم ‌كرده‌ای؟
طبيعتاً جابه جايی از يك تيم به تيم ديگر سخت است. مدتی طول می كشد كه شرايط تيم جديد را درك كنيد و من هم سعی دارم هر چه زودتر اين شرايط برايم رخ بدهد و بتوانم با تمام وجودم در خدمت اين تيم باشم.

‌‌‌‌قبل ‌از ‌اينكه به استقلال ‌بيايی ‌عكسی ‌از ‌تو ‌با ‌لباس ‌تيم ‌پرسپوليس ‌منتشر‌ شد!‌ داستان ‌آن ‌عكس ‌چه ‌بود؟
بله، زمانی كه ليگ يك بازی می كردم و در سياه جامگان توپ می زدم و سال خيلی خوبی هم داشتم، پيشنهادات متعددی از ليگ برتر برايم رسيد و در نهايت تصميم گرفتم به تيم پيكان بروم. البته با سياه جامگان قرارداد داشتم و آنها هم می خواستند مرا بفروشند و روزی كه می خواستم برای پيكانی شدن راهی اين باشگاه شوم آقای عباسی مالك باشگاه سياه جامگان به من تلفن كرد و گفت علی دايی از او خواسته من به تمرين پرسپوليس بروم.

سريع ‌قبول‌ كردی؟

نه! من به آقای عباسی گفتم جوانم و هنوز سن و سالم برای اين كار كم است. فكر كنم 21 يا 22 سال بيشتر نداشتم و زير 23 سال محسوب می شدم؛ از اين رو خواستم به همان پيكان بروم كه آقای عباسی به من گفت نه! ما فقط تو را به پرسپوليس می فروشيم.

‌‌‌‌پذيرفتی؟
در آن برهه آينده ام دست خودم نبود و بازيكن باشگاه بودم. به تمرين پرسپوليس رفتم و يك ماه هم آنجا تمرين كردم و فكر كنم در يك بازی دوستانه با پديده كه 2 بر يك برنده شديم يك گل هم برای پرسپوليس زدم.

‌‌‌‌چه ‌شد ‌كه ‌در ‌پرسپوليس ‌نماندی؟

پس از حدود يك ماه و خرده ای تصميم گرفتم در آن تيم نمانم! چون 5 ،6 مدافع خيلی خوب داشتند. محمدرضا خانزاده، نورمحمدی، اومانيا و محسن بنگر آنجا بودند و می گفتند سيدجلال حسينی هم مي آيد كه فكر كنم آمد. در كل خيلی شرايط سخت بود. برای همين با آقای عباسی حرف زدم و گفتم با آن شرايط در پرسپوليس بازی به من نمی رسد كه در نهايت مسئولان سياه جامگان راضی شدند به پيكان بروم.

‌‌‌‌الان ‌پشيمان ‌نيستی؟

نه، اتفاقاً از انتخابم خيلی راضی هستم و خيلی برايم خوب شد.

‌‌‌‌فكر ‌نمی ‌كنی ‌در ‌آينده ‌اين ‌موضوع ‌برايت ‌دردسرساز ‌شود؟

نه! آن زمان من بازيكن سياه جامگان بودم و آنها می خواستند مرا به زور به پرسپوليس بفروشند. من اختياری از خودم نداشتم و اين مسائل در فوتبال حرفه ای حل و فصل شده است.

‌‌‌‌در ‌استقلال‌ شماره ‌چند ‌را ‌می ‌پوشی؟
دوست دارم شماره 99 را بپوشم البته دوست ندارم شماره ام خيلی در چشم باشد.

‌‌‌‌حالا ‌چرا ‌عدد ‌99؟
حس خوبی به اين شماره دارم البته شماره برايم خيلی مهم نيست ولی در سپاهان هم همين شماره را می پوشيدم.

‌‌استقلال ‌در ‌سال‌های ‌اخير ‌در ‌خط ‌دفاع ‌تيم ‌ملی ‌نمايندگان ‌زيادی ‌داشته‌ است.‌ فكر ‌می ‌كنی ‌تو ‌هم ‌بتوانی ‌آمار ‌مدافعان ‌استقلالی ‌تيم ‌ملی ‌را ‌بالا ‌ببری؟
صد درصد! آرزوی هر فوتباليستی است كه در تيم ملی بازی كند و من هم در اين 5 ،6 سالی كه در ليگ بازی كردم روند رو به روشدی داشتم و فكر می كنم كمی به من كم لطفی شده است. البته قصد اعتراض ندارم ولی می شد حداقل در چند اردوی تيم ملی دعوت می شدم. نااميد نيستم و مطمئنم با آمدن ويلموتس می توانم به اردوی تيم ملی دعوت شوم و نماينده خوبی برای استقلال در تيم ملی باشم.

‌‌چه ‌فكری ‌كردی ‌كه ‌در ‌پايان ‌بازی ‌جنجالی ‌با ‌پرسپوليس ‌برای ‌پرسپوليسی ‌ها‌ خط ‌و ‌نشان ‌كشيدی ‌و ‌گفتی ‌به ‌اصفهان ‌نيايند؟
من قبلا در كميته انضباطی توضيحات لازم را در اين باره داده ام. من آن روز بازيكن سپاهان بودم و تعصب تيمم را داشتم. وقتی ديدم هواداران تيمم به آن شكل كتك خوردند خيلی ناراحت شدم ولی از ته دلم می گويم از روی دلسوزی آن حرف را زده بودم.

‌‌منظورت ‌هواداران ‌بودند ‌يا ‌بازيكنان ‌پرسپوليس؟
دقيقاً منظورم هواداران بود. بازيكن درون زمين است و همه اتفاقات بين ما درون زمين است. شايد يك مقدار عصبانی بودم و كمی تند رفتم ولی خب به هواداران پرسپوليس بر خورد ولی اصلا چيزی در دلم نبود و دوباره هم از آنها معذرت خواهی می كنم تا اگر كسی ناراحت شده بداند من قصد بدی نداشتم.

‌‌‌‌ولی ‌اينقدر ‌رابطه ‌بين ‌طرفداران ‌دو ‌تيم ‌بد ‌بود ‌كه ‌در ‌بازی ‌نيمه‌نهايی‌ جام ‌‌حذفی ‌در ‌اصفهان ‌ماشين‌های ‌نمره ‌تهران ‌را ‌آتش ‌زدند؟
شايد كسی متوجه نشود كه هواداران اصفهان چقدر با پرسپوليسی ها مشكل دارند و من گفتم شايد با آن حرفی كه زدم كمی از اين اتفاق جلوگيری كنم و فكر هم می كنم تأثير مثبت هم داشت و هواداران كمتری به اصفهان و نقش جهان آمدند.

‌‌‌‌با ‌كدام ‌استقلالی‌ها ‌رفيق ‌هستی؟

با بيشتر بچه های تيم دوست شده ام اما من وقتی در سياه جامگان بودم با روح ا... باقری هم تيمی و رفيق بوديم و كار دنيا اين طور شده كه پس از 6 ،7 سال دوباره ما را كنار هم قرار داد.

‌‌‌‌حرف ‌باقی ‌مانده‌ای ‌داری ؟

از همه هواداران سپاهان تشكر می كنم كه در اين چند سال مرا حمايت كردند و البته من هم با تمام وجودم برايشان بازی كردم. از هواداران استقلال هم ممنونم كه در همين مدت كم، لطف زيادی به من داشتند و اميدوارم بتوانم بهترين بازی ام را برايشان انجام بدهم.

4344