رکورد تاریخی و دست نیافتنی سرمربی اروگوئه در بازی با پرو

رکورد تاریخی و دست نیافتنی سرمربی اروگوئه در بازی با پرو

سایت رسمی فوتبالی- اسکار تابارز سرمربی باتجربه تیم ملی اروگوئه، اولین سرمربی تاریخ دنیای فوتبال است که در 200 بازی هدایت یک تیم ملی را عهده دار بوده.

به گزارش فوتبالی، تابارز در دو دوره هدایت تیم ملی اروگوئه را برعهده داشته؛ یک بار بین سالهای 1988 تا 1990 و بار دیگر از سال 2006 تا به امروز. 

حالا نام اسکار واشینگتن تابارز در تاریخ ثبت شده است. او حالا اولین سرمربی تاریخ دنیای فوتبال است که در 200 بازی ملی روی نیمکت مربیگری یک تیم نشسته است. این اتفاق در دو دوره مختلف رخ داده است. تابارز در دومین دوره حضور روی نیمکت مربیگری اروگوئه موفقیتهای به مراتب بیشتری را به دست آورده و قهرمانی در کوپا آمه ریکای 2011 آرژانتین، بزرگترین افتخار او به عنوان سرمربی تیم ملی اروگوئه بوده است. تیمهای تابارز در رقابتهای کوپا آمه ریکا همواره از مرحله گروهی به دور بعد رسیده اند؛ به جز یک بار که آن هم در رقابتهای کوپا آمه ریکای 2016 رقم خورد و آنها درمرحله گروهی از گردونه رقابتها کنار رفتند.


اروگوئه تابارز در کوپا آمه ریکای 1989 برزیل هم به مقام نایب قهرمانی رسید. تیمهای او در رقابتهای جام جهانی هم عملکرد موفقی داشتند و در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به مقام چهارمی دست یافتند. به علاوه آنها در سه دوره حضورشان در جام های جهانی با اسکار تابارز همیشه از مرحله گروهی به دور بعد صعود کردند. در جام جهانی 2018 روسیه، جام جهانی 1990 ایتالیا و جام جهانی 2014 برزیل در مرحله یک چهارم پایانی از گردونه رقابتها حذف شدند.

اروگوئه در سال 2013 نیز با تابارز در جام کنفدراسیونها حضور یافت و دراین تورنمنت به مقام چهارمی رسید.

6363