تصمیمات اسکالونی که باعث رشد و بهبود آرژانتین شده است

تصمیمات اسکالونی که باعث رشد و بهبود آرژانتین شده است

سایت رسمی فوتبالی- لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین کار سختی دررقابتهای کوپا آمه ریکا برعهده دارد. عملکرد تیمش در دو بازی ابتدایی مرحله گروهی این رقابتها، با انتقادات تندی روبرو شد و بسیاری از کارشناسان از عملکرد آرژانتین در این دو بازی و تعویضهایی که او درتیمش اعمال می کرد، انتقاد کردند. این کارشناسان معتقد بودند که او با تعویضهای نامناسب باعث می شد تا قدرت تهاجمی تیمش کاهش بیابد.

به گزارش فوتبالی، تصمیمات اسکالونی در دو بازی تیمش مقابل قطر (بازی سوم مرحله گروهی) و ونزوئلا (درمرحله یک چهارم پایانی)، تصمیمات درستی بوده و نقش تاثیرگذاری برجریان بازی داشته. اما این تصمیمات که باعث رشد و بهبود عملکرد آرژانتین شد ، چه بوده؟

اولین و مهمترین تصمیمی که اسکالونی گرفت، بهره گیری از مثلث تهاجمی درترکیب تیمش بود. لائوتارو و سرخیو آگوئرو همیشه باید کنار هم بازی کنند. با حضور این دو بازیکن درترکیب آرژانتین، تیم از وابستگی محض به مسی خارج می شود و البته به نظر می رسد که با بهره گیری از این سیستم، می توان عملکرد به مراتب بهتری از آرژآنتین شاهد بود.

در بازی آرژآنتین مقابل قطر و همچنین مصاف آنها با ونزوئلا و 22 دقیقه ای که این سه بازیکن تهاجمی مقابل پاراگوئه بازی کردند، آرژانتین تبدیل به تیمی وحشت آور برای حریفانش شد.

یکی دیگر از تصمیمات موثر و مهم اسکالونی، استفاده از مارکوس آکنیا بود. حضور او در خط میانی آلبی سلسته، دینامیک تیم را افزایش داد و باعث شد تا لو سلسو بتواند در جریان بازی قرار گرفته و گل دوم تیمش را در بازی با ونزوئلا به ثمر برساند.


استفاده از خوان فویت در جناح راست هم  یکی دیگر از تصمیمات اسکالونی بود که خوب جواب داد. فویت به خوبی توانست تا بازی را تحت کنترل در بیاورد و با تکنیک بالایش، حرکات تیم را مدیریت کند.

استفاده از پائولو دیبالا هم آرامش را به ترکیب یازده نفره آرژانتین بازگرداند و درعین حال باعث شد تا مسی بتواند کمی استراحت کند.حضور دیبالا در ترکیب آرژآنتین، اتفاق بزرگ و دلنشینی برای این تیم به نظرمی رسد.

در نهایت رودریگو د پائول به عنوان یار لئاندرو پاردس باعث شد تا بازیکن پاری سن ژرمن بتواند بازی بهتری را به نمایش بگذارد. بدین ترتیب پاردس برای پوشش دادن فضاهای خالی مجبور نبود تا به سمت جناحین حرکت کند؛ چون فداکاری های د پائول کار را برای او راحت تر کرده بود.

با این تغییرات، به نظر می رسد که آرژانتین تدریجا درمسیر تبدیل شدن به تیمی قابل اطمینان قرار دارد. حالا اسکالونی و شاگردانش باید خود را برای مصاف با برزیل آماده کنند واین چالش بزرگی برای این تیم خواهد بود. آنچه مسلم است این است که آرژانتین به مراتب بهتر شده است و حالا هواداران آلبی سلسته می توانند برای مصاف روز سه شنبه با برزیل با امیدواری بیشتری بازی را دنبال کنند.

        6363