معرفی مربع مقصران ماجرای پروپیچ: افشارزاده، نظری جویباری، افتخاری و توفیقی

معرفی مربع مقصران ماجرای پروپیچ: افشارزاده، نظری جویباری، افتخاری و توفیقی

وبسایت رسمی فوتبالی – خطر بزرگی که استقلال را تهدید می کند، ارثیه مدیران سابق باشگاه است.

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان هستید که استقلال در ماجرای پروئیچ( نام این بازیکن را به چند شکل دیگر هم می شود تلفظ کرد) باید 400 هزار دلار به حساب مهاجم سابقش پرداخت کند و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، آن وقت جریمه‎های سنگینی انتظار باشگاه را می‎کشد.

در صورتی که استقلال تا حدود دو هفته آینده نتواند 400 هزار دلار پروئیچ را آماده کند، آن وقت فیفا در اولین قدم استقلال از دو پنجره نقل و انتقالات محروم خواهد کرد و شاگردان استراماچونی، فصل را با 6 امتیاز منفی شروع خواهند کرد!

این جریمه، امکان سنگین تر شدن هم دارد و در صورتی که آبی ها تا شروع لیگ پول پروئیچ را ندهند آن وقت این تیم با حکم فیفا به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد.

از 36 هزار دلار تا 400 هزار دلار

این موارد را نوشتیم تا سراغ اصل مطلب برویم. اینکه چطور شکایت پروئیچ که با کمتر از 36 هزار دلار قابل حل بود، حالا یک نگرانی 400 هزار دلاری برای استقلال ایجاد کرده است.

پروئیچ یکی از بازیکنانی بود که در دوران مدیریت بهرام افشارزاده از استقلال جدا شد. نام او در لیست 8 نفره نفراتی بود که علیرضا منصوریان به آنها اعتقادی نداشت. دیگر بازیکن هم عادل شیحی بود که استقلال با دو هفته تاخیر، مطالبات 47 هزار دلاری او را پرداخت کرد تا فیفا آبی ها را از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم کند و اگر خاطرتان باشد بازیکنانی مثل آندو و سرور جپاروف نتوانند علیرغم اضافه شدن به استقلال، برای این تیم بازی کنند.

در آن مقطع، نظری جویباری معاون ورزشی باشگاه بود اما او و افشارزاده نتوانستند با شیحی و پروئیچ به توافق برسند و به جای آنکه مثل تیم مدیریتی فعلی استقلال، با بازیکنان خارجی مثل نویمایر و گرو برای قطع همکاری به توافق برسند، خیلی راحت قید این بازیکنان را زدند.

نامه‎هایی که بدون جواب باقی ماند

قرارداد پروپیچ با استقلال، دو ساله و به ارزش 400 هزار دلار بود. وقتی استقلال قید این بازیکن را زد، مدیر برنامه های پروپیچ به مدیرعامل وقت باشگاه نامه می زند و می گوید که می توان با 36 هزار دلار پرونده این بازیکن را مختومه اعلام کرد اما نامه او از طرف مدیر باشگاه یعنی افتخاری و توفیقی معاونش بدون پاسخ می ماند. 

کار به فیفا کشیده می شود و فیفا به استقلال اخطار می دهد که هر چه زودتر با پروپیچ به توافق برسد اما نامه فیفا هم بدون پاسخ می ماند تا نهایتا فیفا، استقلال را به خاطر پرونده پروئیچ ، 400 هزار دلار جریمه کند.

شاید اگر آن زمان، افشارزاده با مدیر برنامه های پروئیچ به توافق می رسید، استقلال با پرداخت 36 هزار دلار – قیمت دلار در آن مقطع کمتر از 4 هزار تومان بود – این پرونده را می بست اما اشتباه مدیران وقت استقلال باعث شده که حالا آبی ها فقط دو هفته برای فرار از یک کابوس بزرگ مهلت داشته باشند. اشتباهی که از افشارزاده و نظری جویباری به افتخاری و توفیقی رسیده و حالا فتحی و خطیر باید 400 هزار دلار جور کنند تا هم سهمیه آسیایی استقلال حفظ شود، هم پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته نشود و هم اینکه 6 امتیاز از استقلال کسر نشود و در نهایت استقلال بتواند لیگ برتری بماند! 

سوال اصلی اینجاست که چرا نامه های مدیربرنامه های پروپیچ و نامه های حاوی اخطار فیفا توسط مدیران وقت استقلال بی جواب مانده اند؟

1984