توافق دو باشگاه میلان و اینتر برای تخریب سن سیرو

توافق دو باشگاه میلان و اینتر برای تخریب سن سیرو

سایت رسمی فوتبالی- طبق گزارش منتشره در روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلوسپورت، ساخت ورزشگاه جدید شهر میلان در فصل 3-2022 به پایان خواهد رسید و ورزشگاه جدید 60 هزار نفر ظرفیت خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، بدین ترتیب ورزشگاه جوزپه مئاتزای میلان که سن سیرو هم نامیده می شود، به زودی به تاریخ خواهد پیوست.

سران دو باشگاه میلان و اینتر به توافق رسیده اند تا ورزشگاه تازه ای در نزدیکی ورزشگاه فعلی بسازند تا هردو تیم بتوانند بازیهای خانگی شان را درهمین ورزشگاه برگزار کنند.

مدیران باشگاه روسونری پیش از این اطمینان داشتند که اینتری ها هم با این موضوع موافقت خواهند کرد. این روزنامه ایتالیایی در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که ساخت استادیوم جدید در فصل 3-2022 به پایان خواهد رسید و برای فصل 24-2023 آماده خواهد بود.

ورزشگاه جدید گنجایش 60 هزار هوادار را خواهد داشت و پائولو اسکارونی، رئیس باشگاه میلان و الساندرو آنتونیو یکی از مدیران ارشد اینتر دراین رابطه گفتند:« ورزشگاه سن سیروی جدیدی در نزدیکی همین سن سیروی قدیمی خواهیم ساخت. ورزشگاه فعلی تخریب خواهد شد و بناهای جدیدی برای ورزشگاه جدید بالا خواهند رفت.»


در صورتی که شهر میلان بتواند میزبانی بازیهای المپیک زمستانی بعدی را در رقابت با استهکلم سوئد به دست بیاورد، مراسم افتتاحیه آن بازیها دراین استادیوم برگزار خواهد شد.

ورزشگاه سن سیرو یکی از تاریخی ترین ورزشگاه های اروپاست که در سال 1926 افتتاح شده بود. این ورزشگاه در دو دوره که جام جهانی درایتالیا برگزار شده بود، یکی از ورزشگاه های میزبان بازیها بود و درجام جهانی سال 1934 سه بازی و در سال 1990 چهار بازی جام جهانی در مرحله گروهی، یک بازی مرحله یک هشتم پایانی و یک بازی مرحله یک چهارم نهایی را میزبانی کرد.

در یورو 1980 هم ورزشگاه سن سیرو یکی از  ورزشگاه های محل برگزاری بازیها بود. به علاوه سن سیرو 4 دوره میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده که در آخرین بار آن رئال مادرید توانست با غلبه بر اتلتیکومادرید جام را مال خود کند.

6363